Stránka 1 z 12

Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 12:04 am
od Dandy
Zdravím všechny kolegy, když jsem byl malý kluk, snil jsem o tom, že si postavím kolejiště. Měl jsem pár časopisu železniční modelář a jeden plánek mě hodně zaujal a snil jsem o tom, že si ho postavím, mezi tím uběhlo více jak 30 let sen se začíná pomalu plnit :-) Našel jsem si vysněný plánek a začal s realizací. Nakreslil jsem si to ve Wintracku a udělal par úprav. Nechtěl jsem, aby vrchní stanice nebyla konečná, ale aby vlaky projížděli dál, tak jsem udělal spirálu dolů zpět k hlavním nádraží. Kolejivo jsem zvolil PECO 55 a s tím bych potřeboval pomoc, zjistil jsem, že vůbec nevím jak koncipovat obě stanice. Když jsem se řídil původním návrhem moc mi to nevychází. Budu rád, když mi s tím někdo zkušenější pomůže.
Rozměr kolejiště je 100x150 ze stavbou jsem již začal.

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 12:06 am
od Dandy
Screen z Wintracku a uložený projekt https://uloz.to/!cV1NFM8oBLkZ/track3-tra

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 6:25 am
od JanoH0e
Problém je, že chceš svoj projekt vtesnať do konkrétneho plánu, ktorý autor urobil takpovediac na mieru svojmu zámeru. Preto aj ti to nevychádza a tvoj plán je strašne komplikovaný. Skôr by som šiel cestou vytvorenia vlastného plánu, kde si dáš všetko podľa svojich predstáv, možnosti a znalosti. Pôvodný plán použiť iba ako ideový zámer - odbočná trať v kopcovitej krajine. Takto mi to vychádza akurát na veľké trápenie.

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 8:03 am
od Dandy
Tak ono je to v pohodě, jen jsem chtěl kolejivo PECO a to mi přijde náročnější na místo a s tím souvisí, že nevím jak by měla vypadat obě nádraží, aby působila realně (IV epocha).

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 8:19 am
od milan ferdián
Především nám chybí rozměr plochy.V originálu se píše pro "N" 1450 x 1000.Uzlová stanice má variantu buď 24 (což jsi zveřejnil) nebo 22.Koncová stanice má ještě větší výběr a to 2,4,7,25 a 26.Když už chceš změnit koncovou na mezilehlou,
tak spirálu musíš vhodně zakomponovat do reliéfu krajiny a vhodně napojit.Já doporučuji vznik smyčky s onou tebou jmenovanou mezilehlou stanici.
Vedlejší trať výjezd ze stanice dle originálu:
- 157°30´-
- přímá část -
- 225°-
- přímá část -
- 45° -
- mostovka -
- 255°-
- (doporučuji vložit krátký přímý úsek z důvodu tvaru tratě do "S") -
- 75°-
- stanice -

U stanice 24 je třeba se zamyslet nad umístěním strojové stanice a její zaústění na manipulační kolej se skladištěm.
Zkousnu hodně,ale výjezd z depa okolo skladiště :?: (v reálu toto řešení znám jen u koncové ex stanice Vysoké Veselí)
Toto kolejiště hodně používám jako vzor,ale je třeba u tohoto návrhu trochu provozně myslet :wink: .
Kolejivo PECO/CODE055.Ikdyž použiješ ty nejkratší výhybky,stále potřebuješ dostatečný prostor pro samotnou stanici.
Vhodným vložením obloukových výhybek si trochu pomůžeš s užitnou délkou staničních kolejí.Prosím tě co to jsou ty oblouky 222 :?:(ARNOLD/R222) :?:

Ještě doplním,že pro toto kolejiště je autorem V.Zuskou zpracován GVD.
Milan

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 8:38 am
od Dandy
Kolejiště má rozměr 150x100 jako bylo v původním návrhu. Je to tak maximu vzhledem k prostorovým možnostem.
Se stavbou už jsem začal a variantu, s výjezdem s horní stanice v podstatě podle původního návrhu jsem zavrhnul, protože se mi zdálo už moc mít tři koleje a tunely nad sebou.
Taky jsem se chtěl vyhnout obloukovým výhybkám, protože se v té době moc nepoužívali. Ale asi to budu muset zkousnout. Stejně tak těm krátkým výhybkám, které mi moc real nepřijdou.
To kolejivo v návhu s kterým si pomáhám v obloucích je Flaishmann/Roco všechny oblouky jsem nechtěl menší než R2 - 228,2 Jen obloukový viadukt 45° by byl R1

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 8:45 am
od Dandy
V mé první verzi návrhu s kolejivem Flaishmann to celkem vyšlo.

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 8:53 am
od milan ferdián
No jo,ale už jde vidět strojová kolej zasahuje do prostoru staniční budovy,což by ještě šlo,ale kde budeš mít skladiště s rampou,volná skládka :?: Vidíš sám,krátké užitné délky staničních kolejí,máš špatně usazené výhybky dole,nesedí osy kolejí.Popřemýšlej nejdříve které kolejivo od výrobce si zvolíš a potom pokračuj,protože píšeš o PECU a potom máš návrh ve FLEISCHMANOVI,což jsou rozdílné úhly ve výhybkách.
Milan

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 9:06 am
od Dandy
Souhlasím, byl to jen první návrh jestli to jde. Nedošlo mi že s PECO to bude daleko těžší a že i v N.ku budu mít tak málo místa. Chybí zkušenosti a není se s kým o tom poradit. Ale zkusím se s tím nějak poprat. Každopádně díky moc za pomoc a podporu ;)

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 9:15 am
od milan ferdián
Abych jen nekecal.Pro tebe by mohla stačit tato stanice.Stanice je zrcadlově obrácená.V případě potřeby,vložit ještě jednu dopravní kolej nebo Ledečko a odbočení vedlejší tratě buď v tunelu nebo krátký tunel - viditelná odbočka typu Rataje a následují opět tunely.
Milan

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 9:56 am
od milan ferdián
Dandy píše:Rozměr kolejiště je 100x150 ze stavbou jsem již začal.

Ty už stavíš a nemáš přitom dokončený projekt :o :o :o :?: Tak to máš kus odvahy.
Milan

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 10:21 am
od Dandy
Nemohl jsem to už vydržet. A taky plán je jedna vec a druhá je realita. Takže jsem zvolil průběžnou metodu. Problem nastane jestli budu chtít dělat zásadní změny. Ale je fakt, ze dijy tomu ze stavim současné s plánem mam daleko větší představu jak to bude vypadat. :roll:

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 10:42 am
od hank
Takhle se jenom zařadíš do toho nekonečného zástupu lidí, kteří nedali na zkušenost a dobrou radu těch, kdo už tuhle chybu mají za sebou a zaplatili za to časem, penězi, nervy a nakonec i nutností zásadních přestaveb nebo rušením projektů.

Jestli jsi tak nedočkavý, měl jsi začít nějakým pidikolejištěm. Některé z příkladů, kterých je na zdejším fóru bohatě dost, měli jejich autoři schopné provozu v řádu dnů a hotové za několik málo týdnů. Posloužilo by ti jako rozcvička a třeba bys ho pak využil jako segment při pozdějším rozšiřování většího projektu.

Ale souhlasu netřeba. Koneckonců to budou tvoje peníze, tvůj čas a tvoje nervy.

Dandy píše:A taky plán je jedna vec a druhá je realita.


Dobrý plán se vyznačuje tím, že se při stavbě nemusí měnit.

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 10:43 am
od Edys
Dandy píše:Nemohl jsem to už vydržet. A taky plán je jedna vec a druhá je realita. Takže jsem zvolil průběžnou metodu. Problem nastane jestli budu chtít dělat zásadní změny. Ale je fakt, ze dijy tomu ze stavim současné s plánem mam daleko větší představu jak to bude vypadat. :roll:

Při plánovaní mého kolejiště jsem měl také veký problém představit si plánek v realitě. Chyběl mě ten třetí rozměr :) Ale nakonec jsme to s Milanem zdárně dokončily. A musím říct že bylo lepší nejdřív dodělat plán a až potom začít se stavbou protože v opačném případě bych to 10x předělával :) PS: Milane stavba uspěšně pokračuje.

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2019 11:23 am
od milan ferdián
Edys,hank mají pravdu,přesně vystihli co se bude u tebe dít.

Dandy
Když už tedy stavíš,tak od kterého výrobce používáš na stavbu kolejivo :?: Zatím jsi tuto důležitou věc neupřesnil.

Edys
Taková slova mě velmi hřejí a jsem rád,že se ti stavba daří a projekt byl stvořen dle tvých přání.
Milan