Stránka 6 z 12

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 17 úno, 2019 7:53 am
od Dandy
Milane, budu teda dělat nádraží podle tvého návrhu. Chci,ale nadražní budovu mít ne vně, ale uvnitř. Vadí to něčemu?

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 17 úno, 2019 7:59 pm
od milan ferdián
Dandy píše:Milane, budu teda dělat nádraží podle tvého návrhu. Chci,ale nadražní budovu mít ne vně, ale uvnitř. Vadí to něčemu?

Jednoduše dole zruš manipulační kusou kolej a použij plánek z mého příspěvku ze dne 10.února 2019 1:29 pm.
Milan

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 17 úno, 2019 10:50 pm
od Dandy
Zkusil jsem nalepit...

Miláně dik za pomoc. Podívám se na to

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2019 8:01 pm
od Malape
Zdravím,
dovolil jsem si zpracovat pár námětů k tomuto kolejišti. Myslím, že v přiložených pláncích je vše jasné. Kdyby ne, tak můžu dovysvětlit...

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2019 8:02 pm
od Malape
A ještě jeden plánek.

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2019 8:07 pm
od milan ferdián
Malape píše:Zdravím,
dovolil jsem si zpracovat pár námětů k tomuto kolejišti. Myslím, že v přiložených pláncích je vše jasné. Kdyby ne, tak můžu dovysvětlit...

Nemusíš,protože nakreslit takto pár čar,umím též :wink: .Vtip je v tom,že neznáš geometrii kolejiva.Tvoje snaha se cení,ale vyšla naprázdno.
Milan

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2019 8:22 pm
od Malape
Geometrii kolejiva sice úplně dobře neznám, šlo mi však o orientační plánky, které by šly při troše umu a štěstí poupravit do reálné podoby.

Důvod mých návrhů je zlogičtit provoz kolejiště a pokud možno prodloužit délky staničních kolejí zejména v hlavní stanici - tím, že se zredukuje počet kolejí vedoucích do hlavní stanice a odpadnou kolejové spojky na zhlavích.

Jestli se můžu zeptat, kde vidíte hlavní problém v návrzích?

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2019 8:25 pm
od Dandy
Zdravím všechny, tak jsem zas o kousek pokročil. Několik postřehů, třeba se i někomu budou hodit. Korkové podloží se nejlépe lepí na Mamuta, dám tenkou vrstvu na korek a přilepím kam potřebuji, perfektně hned drží v obloucích, takže ani nemusím špendlíkovat. Pak hledal jsem vhodný most. Našel jsem Laser cut od Nocha. Má sice jen 10cm, ale dá se prodloužit, koupil jsem tedy 3 stavebnice. A tady je další objev, našel jsem tyhle stránky v Německu, kde mají vše co jsem potřeboval skladem. A poštovné je 7,9€ UPC a když nakoupíte za 100€ tak jen 3,9€ ceny ujdou a máji i nějaký věrnostní program. https://www.modellbahnshop-lippe.com třeba se to bude někomu hodit. Dnes jsem to objednal, tak jsem zvědav za jak dlouho to přijde.
Položil jsem dnes horní nádraží. Zítra budu mít zbytek výhybek, tak snad o víkendu zbude čas udělat i spodní nádraží. Po položení koleji to otestuji v analogu. Pokud bude vše ok, tak prořežu úseky v nádražích a na trati a zapojím je. Taky se v příštím týdnu postím do výhybek. Budu ovládat servy. Koupil jsem na ALi malé serva a nějaké držáky. Pak na DCC doma taky nějaké držáky a střelky. Mikrospínače na koncové vypínání už mám. Tak to je tak asi plán na příští týden.
Malape: Už asi změny dělat nebudu. Možná ty odstavné koleje, ale otázka jestli mají smysl a nechci je dělat jen z důvodu, že mám v rohu místo ;) Ale díky za snahu, některé myšlenky nejsou tak špatné...

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2019 8:27 pm
od milan ferdián
Malape píše:Geometrii kolejiva sice úplně dobře neznám, šlo mi však o orientační plánky, které by šly při troše umu a štěstí poupravit do reálné podoby.

Bez šance nebo delší rám kolejiště.

Malape píše:Důvod mých návrhů je zlogičtit provoz kolejiště a pokud možno prodloužit délky staničních kolejí zejména v hlavní stanici - tím, že se zredukuje počet kolejí vedoucích do hlavní stanice a odpadnou kolejové spojky na zhlavích.

Jestli se můžu zeptat, kde vidíte hlavní problém v návrzích?

To ti neberu,problém je právě v té geometrii,kterou ty neznáš.Příklad na poloměru R222 mm roubuješ obloukovou výhybku o poloměrech R457-20°/R914-10°.
Milan

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2019 8:34 pm
od Dandy
Musím s MIlanem souhlasit, tam na tom výjezdu je to bez šance, nacpat za současných podmínek 4 obloukové koleje :-)

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2019 8:40 pm
od Malape
Milan: Zhlaví v oblouku by šlo myslím udělat i z jednoduchých výhybek, ale uznávám, že je to slabé místo. Buď by se musel zredukovat počet kolejí, který je takto na začátku oblouku napojen nebo vnější oblouk mít o (daleko) větším poloměru než 22cm.

Dandy: V pohodě. :) Je to především Tvoje kolejiště a vidím, že stavba s nadšením pokračuje.

Ještě něco málo k tomu navrhovanému provoznímu uspořádání: Šlo mi o to, že by osobní vlak mohl vyrazit k horní stanici, kde by například vyčkal na vykřižování a potom po spirále sklesal do skryťáku, kde by mohl nějakou dobou počkat. Mezitím by probíhal posun ve stanicích a jiný provoz. Poté by osobní vlak vyrazil jako obratový ze skrytého nádraží po spirále do horní stanice a nakonec do hlavní, která i když leží na jednokolejné trati bez jakékoliv odbočky, je uzlová. Něco jako stanice Jeseník. Končí zde některé osobní vlaky a dříve nebo ještě stále myslím i manipulační.

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2019 8:52 pm
od Dandy
Malape píše:
Ještě něco málo k tomu navrhovanému provoznímu uspořádání: Šlo mi o to, že by osobní vlak mohl vyrazit k horní stanici, kde by například vyčkal na vykřižování a potom po spirále sklesal do skryťáku, kde by mohl nějakou dobou počkat. Mezitím by probíhal posun ve stanicích a jiný provoz. Poté by osobní vlak vyrazil jako obratový ze skrytého nádraží po spirále do horní stanice a nakonec do hlavní, která i když leží na jednokolejné trati bez jakékoliv odbočky, je uzlová. Něco jako stanice Jeseník. Končí zde některé osobní vlaky a dříve nebo ještě stále myslím i manipulační.


Jo to jsem měl namysli, že to neni špatný nápad. Ale jako jediný problém toho je, že ja už tam neudělám otočku tak, aby jsem se zapojil na pravé zhlaví skrytého nádraží. Dokážu se napojit až v půlce...

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2019 9:03 pm
od Malape
A kdyby se oddělala první výhybka na zhlaví skryťáku?

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2019 9:29 pm
od Dandy
To ne, jedině v posledním kruhu spirály výhybka a zase stoupat pod výjezdem do nádraží, v kopci před mostem oblouk pod horní nádraží a napojit se na výjezd z hlavního nádraží. Takle by šlo udělat druhé skryté dvojkolejné nádraží.

Re: Vysněné kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 24 úno, 2019 11:49 am
od Dandy
Ještě bych chtěl udělat tyto úpravy. Místo remízy, která by se mi tam vlezla fakt na těsno spojit obloukovou výhybku napojení směrem do SN a tím docílit průjezdu do ze SN do horní stanice. A vrácením koleje z předchozího návrhu, kde by jsem umístil remízu. Milane, co ty na to? Je to OK, nebo dělám hlupoty? :-)