Koľajisko tvaru U

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » čtv 28 bře, 2019 9:54 am

Na základ depa som nakoniec použil depo Aughagen, ktoré počekoslovenčím. Depo má tri plnohodnotné státia, každé s montážnou osvetlenou jamou, dve budú mať hydraulické zdviháky pre väčšie opravy (viac zdvihákov nemám, mám 4 a tie budú osadené tak, aby boli viditeľné, zadné budú len imitačky). V prístavbe je jedno státie s jamou pre výkon revízií menších diesel. loko napr. 742 a menšie. Je to dané priestorom dosky, v tejto časti objektu bude na hornom poschodí aj administratívna časť. Kotolňa sa presunula nakoniec za novú prístavbu depa, kde bude mať realistickejší význam, evidentne bude modernizovaná a prerobená na plyn, pretože sa k nej už s koľajami nedostanem. Ovládanie mechanizmov depa je servami a Arduinom, cez víkend to otestujem a dám dajaké video s funkcie, ak to teda fungovať vôbec bude. Popasoval som sa s popoľovým žeriavom pri jame tak, aby akože vyberal popol z jamy a nakladal ho na pristavené Esko, ako to bude fungovať v reále, to netuším. Viac na https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Stavb ... zeleznice/. Rozmiestnenie zariadení v depe by takto malo ostať, nie som si istý ešte tým vodným žeriavom na výjazde z točne. Vodné žeriavy Spitzner sú zo stavebnice dajaké nízke, nedočiahnu do tendrov parných loko,voda by tiekla cez usmernovač mimo, bol by v protispáde. Ak by som ich aj dal na podstavce, budú neprirodzene mať vysoko základy, takže asi ich budem musieť zvýšiť, inak budú tak akurát na sprchovanie bočných častí tendrov.
Přílohy
Depo.jpg
tabletrain
 
Příspěvky: 164
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod Vladimír_B » pát 29 bře, 2019 11:25 am

Ahoj, hezky pokračuješ. Spitzner by měl být správně asi takhle velký: https://www.k-report.net/ukazobrazek.ph ... &stranka=1
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1045
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » pát 29 bře, 2019 9:21 pm

Vladimír_B píše:Ahoj, hezky pokračuješ. Spitzner by měl být správně asi takhle velký: https://www.k-report.net/ukazobrazek.ph ... &stranka=1

Takže je jasne Spitzner krátky, tak ho predĺžim tak, ako je na foto v linku. No a mierny pokrok na stavebných prácach budovy depa. Zvyšné foto na https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Stavb ... zeleznice/. A sľúbené video žeriavu na vyberanie popola z popolovej jamy - https://www.youtube.com/watch?v=GYvGU3p ... e=youtu.be.
Přílohy
stavba koľajiska TT (142).JPG
tabletrain
 
Příspěvky: 164
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » ned 31 bře, 2019 7:32 pm

Trošku to prekuklo. Vonkajšia omietka hotová, vnútorná časť zariadená, už len osvetlenia, skompletovať strechu a konečne sa toho zbavím osadením na panel. Mierny pokrok postihol aj zauhľovanie. Doplním tam funkčný nakladač. Dopatinovať plochu, nasypať uhlie na hromady, doladiť zauhľovací žeriav a dtto. - smer panel. Vodné žeriavy som predĺžil, nijak elegantne to nešlo a prerábať sa mi to celé nechcelo. Zvyšné foto na https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Stavb ... zeleznice/
Přílohy
stavba koľajiska TT (155).JPG
stavba koľajiska TT (150).JPG
tabletrain
 
Příspěvky: 164
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod milan ferdián » pon 01 dub, 2019 6:59 am

Na stavby jsi dobrej.Teď řeším skoro podobné kolejiště jak tvoje.Rozdíl je v tom,že jsem mohl do suterénu a mohu i do patra z důvodu ať nemám traťové části schované v tunelech.Jsem zvědav na další pokračování :wink: .
Milan
-Železniční normálie-
milan ferdián
 
Příspěvky: 10810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » pon 01 dub, 2019 10:29 am

milan ferdián píše:Na stavby jsi dobrej.Teď řeším skoro podobné kolejiště jak tvoje.Rozdíl je v tom,že jsem mohl do suterénu a mohu i do patra z důvodu ať nemám traťové části schované v tunelech.Jsem zvědav na další pokračování :wink: .
Milan

On ten suterén a patro bol z mojej strany možno zbytočný strach, uprednostnil som jednoznačnú prevádzkovú spoľahlivosť no a najslabší článok budú anglické križovatkové výhybky, ktoré budem riešiť, ak nebudú funguvať tak, ako majú. Aj za cenu výroby dajakej vlastnej plne funkčnej a prevádzkovo 100% spoľahlivej patlanine. Rovina nie je tak zaujímavá ako mimoúrovňovka, ale pre loko áno. Taká 555.X Tillig je na rovine ako tak, v akomkoľvek stúpaní je to ťažná paródia. A je takých samozrejme viac. No a ako to bude pokračovať, tiež som zvedavý :). V prvom kole sa zbavím toho depa.
tabletrain
 
Příspěvky: 164
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » pon 08 dub, 2019 7:08 pm

Pracujem na kabeláži, čo ma moc nebaví, tak som si odskočil vyrobiť dajaké doplnky. Nič funkčné nebude, možno niečo vymyslím s tými transformátormi. Dajaké nové foto na https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Stavb ... _zeleznice.
Přílohy
stavba koľajiska TT (182).JPG
tabletrain
 
Příspěvky: 164
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » stř 24 dub, 2019 4:18 pm

Sklad z roku pána sa mi podarilo zohnať v pôvodnom zachovanom nepoškodenom obale a nerozbalený, na koľajisko nepôjde, ale nostalgia veľká.
Přílohy
Skladisko.jpg
tabletrain
 
Příspěvky: 164
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » úte 30 dub, 2019 10:41 am

Momentálne pracujem na nudnom , nezáživnom a nasieracom zapojení a sprevádzkovaní elektroniky a ovládania koľajiska. Celkom ma prekvapili prestavníky MP1 MTB, ktorých stará verzia ( na spodnej strane 3 skrutky ) bola bez problému. Nová verzia ( na kryte 2 skrutky a na druhej strane západky ), má cca 15÷20 % poruchovosť. Do jednej strany je chod bez problémov, do druhej najprv prestavník vykoná mikro protipohyb v predchádzajúcom smere a následne až do zvolenej polohy. Ten protipohyb "akoby cez koncák" spôsobí, že prestavník nereaguje, znefunkční sa. Dá sa to korigovať posunom struny pomocou zoraďovacích skrutiek odľahčením problémovej strany, ale niektoré prestavníky sa nedajú takto riešiť, jazyky výhybky už nedoliehajú na koľaje výhybky. Paprať sa s tým nebudem, nie je to problém konštrukcie, tá je navrhnutá a vyrobená celkom rozumne, problém je s kompletáciou a presnosťou montáže ( lajdáckosť? neodbornosť? rýchlosť produkcie?....) - diely z výroby sedia výborne. Budem ich reklamovať. No a v tom priestore žiadneho viditeľného prírastku z hornej strany koľajiska ma napadlo riešenie napojenia dvoch koľají depa, avšak jedna strana by bola zaústená do hlavnej trate. Je to úplná blbosť, alebo je tento kompromis prijateľný?
Přílohy
napojenie depa.png
tabletrain
 
Příspěvky: 164
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod Kajinek11 » úte 30 dub, 2019 9:47 pm

Není to úplná blbost. Záleží na epoše. Občas se to vyskytovalo. Dnes je to však už snad všude zrušeno.

viewtopic.php?f=11&t=7759&hilit=bakov
http://ostramo.parostroj.net/oa/nove_st ... lazne.html
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 543
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod HonzaM » stř 01 kvě, 2019 6:16 am

Točna je pro modelové kolejiště efektní, v současné epoše se ale myslím moc neužije. Byla nutností pro parní lokomotivy.
N, převážně epocha V, VI.
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2303
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod Polabský » stř 01 kvě, 2019 11:33 am

HonzaM píše:Točna je pro modelové kolejiště efektní, v současné epoše se ale myslím moc neužije. Byla nutností pro parní lokomotivy.


Velká většina lokomotivních dep byla zbudována ještě za dob parní trakce. S ohledem na rozšiřování měst nebyla historicky již možnost je přebudovat na liniový provoz, použitelný pro moderní trakci. Proto se točny uplatňují dodnes a mají smysl i pro moderní trakce. Jejich otáčení má i provozní smysl, využívá se i při údržbě (aby se dílenský moc nenaběhali :lol: )
Točny byly povětšinou rušeny v malých depech o dvou, třech stáních a to ze většinou dvou důvodů.
Byly krátké pro nová vozidla, nebo byly sešlé věkem a jejich opravu nebylo možno zajistit.
K napojení areálu depa si dovolím opět zopakovat svoje již zveřejněné poznatky.
Depo je pro provoz dráhy značně důležité, mělo a má i strategický význam. Odříznete li depo od provozu, za krátký čas se na kolejích nehne ani kolo. Proto má většina dep, často i trochu skrytě napojení minimálně ze dvou stran, umožňující provozní ošetření lokomotiv. Navrhované druhé napojení má proto logiku. Zaústění od hlavní koleje musí být ale kryto výkolejkou, alespoň naznačenou (odvrat se tam nevleze :) ).
Hezký sváteční den Všem.
Polabský
 
Příspěvky: 707
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod Trixt » stř 01 kvě, 2019 1:01 pm

Polabský píše:odvrat se tam nevleze

Možná by se tam mohl vlézt, a pokud by se tam nevlezl, mohl by být jen naznačen s tím, že ukončen je mimo panel,
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 939
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » stř 01 kvě, 2019 1:05 pm

OK páni, ďakujem za všetky názory, dobudujem ten druhý prepoj. Napájanie koľají, zapojenie výhybiek a dajakej elektroniky k traťovým režimom som na hlavnom paneli dorobil a úspešne odskúšal, dajaké krátke video je na https://www.youtube.com/watch?v=XaQdpGD0R4Q. Jeden prestavník samozrejme na najhoršom mieste som prerábal 4x než pochopil, ako spoľahlivo má fungovať. Doplnil som ešte jedno video z prejazdov pary BR44 ROCO, zaujímalo ma, ako si poradí s jednotlivými kombináciami výhybiek a aký problém zase vyletí - napr. po skompletovaní točne a osadení mostu - točňa nefungovala, elektronike nerozumiem, aj napriek tomu som sa pustil do opravy, rozobral som ovládač, ten je pomerne primitívny, dajako som to pomeral a nenašiel som problém. Rozobral som most, mechanicky som nič nenašiel poškodené, prepájkoval som spoje, to zvládam :D . Našiel som tam len jednu el. súčiastku, schému zapojenia som nikde nenašiel, tak som súčiastku zohnal a vymenil bez toho, aby som dokázal preveriť jej funkčnosť. Točna funguje a kde bol problém, samozrejme .......neviem. Video na linku https://www.youtube.com/watch?v=rywZHQ4_Mfw
tabletrain
 
Příspěvky: 164
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » čtv 02 kvě, 2019 12:45 pm

Rozbehla sa patinácia koľají, natieranie by ma asi zabilo, takže nástrek - Revell Matt 83 ako patinovací základ, dve vrstvy pomerne riedkej farby, nemaskujem nič, výhybky rozumný airbrush bez problému prežijú pri plnej funkčnosti. Nikdy som s tým nemal problém a dúfam, že to tak aj ostane. Po zaschnutí farby mechanické vyčistenie koľají čistiacou gumou?.Doplnil som trubkové vedenia rozpojovačov, tie budú vo forme drevenných prechodov v hornej časti, pohon bude prestavníkmi MTB alebo servami, to uvidím, ako dopadne reklamácia prestavníkov, rozpojovanie asi zvládnu :D . Tým pádom budem vedieť, ako poľudštiť vedenie kabeláže pod panelom a dorobiť jej uchytenie, to bude realizované hrebeňmi hrebeňovej väzby rôznych priemerov, lepím to tavnou pištoľou a drží to ako hluchý dvere. Doplnil som dajaké foto do galérie https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Stavb ... _zeleznice
Přílohy
stavba koľajiska TT (199).JPG
stavba koľajiska TT (196).JPG
tabletrain
 
Příspěvky: 164
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků