Koľajisko tvaru U

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » pát 08 bře, 2019 8:23 am

Nič.
Naposledy upravil tabletrain dne ned 11 říj, 2020 5:21 pm, celkově upraveno 2
tabletrain
 
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod milan ferdián » pát 08 bře, 2019 9:36 am

...............
Přílohy
Rozmístění.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod Vladimír_B » pát 08 bře, 2019 11:06 am

Ahoj, pokud by pána zajímalo rozmístění oněch prvků ve skutečných výtopnách, tak doporučuji:
- Domažlice před rekonstrukcí v 70. letech, pár fotek se dá najít na želpage
- Stará Paka, http://www.vrchlabsko.info/nostalgie.html
- Jaroměř - stránky muzea
- příp. i Kladno, fotky jsem někde viděl... ale asi to není důležité
- nebo Veselí nad Lužnicí http://www.veselidepo.cz/, příp. Žatec
...a pokud to dobře dopadne, tak večer něco sesmolím (nebo dřív). Předně hlásím, že popelovka by měla být zásadně v přímé, i když je v oblouku :D , uhelné skládky mají býti přes půl depa, ostatně v jaké epoše se nacházíme? S tím souvisí i umístění nafty a velikost uhelných figur. Zkusím to dočíst potom... A nakonec pokud není depo napojeno z obou stran, tak bych tam nedělal napojení druhé napojení z točny na kolej z nádraží (zadní výhybka).
Pěkně stavíte.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod Vladimír_B » pát 08 bře, 2019 12:08 pm

stavbakoajiskaTT64Bdepo.jpg

Tak nakonec takhle. Vjezd do depa jsem rozšířil o druhou kolej. Původně mohla být jedna vjezdová a druhá odjezdová. Na jedné koleji je popelovka - pokud by byl vedle popelovky ještě šturc, tak tam může stát vůz na popel (obvykle starý kořistní vyřazený z běžného provozu) a nad nimi malý protálový jeřáb, který vyzvedává z jámy vozíčky s popelem a pak se sypou do toho vozu, uhelný výtah (V), všude okolo jsou uhelné skládky U, uhlí se může nakonec nakládat i jeřábem Kirow J, mezi oběma kolejemi je podlouhlý a nízký objekt olejárny O s kanceláří dozorce depa D. Na druhé koleji je stanoviště čerpání nafty N - nádrže jsou podzemní a jsou někde až za točnou, takže na konci narovnaného oblouku by se mohli stáčet cisterny s naftou. (Téhle koleji se třeba ve Veselí říkalo uhelná a po elektrifikaci se na ni odstavovali elektriky). Celé jsem to situoval do cca první poloviny 70. let. Uprázdněný prostor po posunuté točně může zabrat vodárna, ale spíše by tam mohly být další paprsky. Téčko sice nemám v oku, ale nějaký kvík T211.0, či M131.1 by se tam jistě vešel. Rotundu bych dal za točnu ke zdi a pokud by nám zbyl volný paprsek vedle rotundy, tak na něm může stát vytápěcí kotel, který se dá použít i na vymývání kotlů. Vodárnu už do depa nenacpu, ostatně může stát i ve stanici, za to bychom mohli vypanelovat prostor okolo paprsku v pravém dolním rohu a umístit tam zvedákovou soupravu a nad nimi může být větší portálový jeřáb (stačí ten od Malé železnice) přes dvě koleje - využije se při opravách, sundávání střechy, opravy motorů, či demontáž celků... V depu dále může být mimo koleje stará Zetka jako skladiště, případně starý osobní vůz jako útulek pro popeláře, uhlíře... A pokud máme dost místa na paprscích tak tam může stát stará Zetka jako skladištní, nebo malý 2n plošiňáček na "technologické" přepravy v rámci výtopny, nebo i cisterna na vyjetý olej... Stačí? :D
Velmi se mi líbí přisazení depa z venku k rámu, je to dobrý nápad.
P.S.: já tedy tady nechci rozdmýchávat nějaké mezinárodní vášně, ale stavěly se v horních Uhrách rotundy s obytným průčelím? Zajímavá byla třeba strojovka v Púchově, která jednak prošla typovou přestavbou po konci parního provozu stejně jako mnohé jiné (strojovka byla vlastně obratová i pro 498.1 z Blavy pokud se nepletu), ale hlavně fungovala i pro elektrifikaci, byla částečně elektrifkována a měla vlastní elektriky (121), což byla skoro rarita na ČSD, ale to už jsem utekl hodně daleko. :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » pát 08 bře, 2019 12:09 pm

Nič.
Naposledy upravil tabletrain dne ned 11 říj, 2020 5:42 pm, celkově upraveno 1
tabletrain
 
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » pát 08 bře, 2019 4:13 pm

Nič.
Naposledy upravil tabletrain dne ned 11 říj, 2020 5:21 pm, celkově upraveno 1
tabletrain
 
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » ned 10 bře, 2019 8:47 pm

Nič.
Naposledy upravil tabletrain dne ned 11 říj, 2020 5:42 pm, celkově upraveno 2
tabletrain
 
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod Vladimír_B » stř 13 bře, 2019 9:10 am

Ahoj, opravdu by se nevešla popelovka před první výhybku? Naftu bych dal místo tvojí popelovky, uhlí bych si nechal tam kam jsem ho umístil, druhý jeřáb u uhelné skládky není třeba. Olejárnu a příp. i sušárnu písku bych asi nějak extra nemodeloval, můžeme tvrdit, že jsou součástí rotundy, příp. nějak usadit starou Zetku mimo koleje jako sklad olejů...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » pát 15 bře, 2019 8:21 pm

Nič.
Naposledy upravil tabletrain dne ned 11 říj, 2020 5:42 pm, celkově upraveno 1
tabletrain
 
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » pát 15 bře, 2019 8:23 pm

Nič.
Naposledy upravil tabletrain dne ned 11 říj, 2020 5:42 pm, celkově upraveno 1
tabletrain
 
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod Vladimír_B » sob 16 bře, 2019 12:47 pm

Ahoj, pěkné stavby, kvůli popelovce přece nemusíš rozšiřovat desku, pokud bychom ji nacpali před tu první výhybku...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » sob 16 bře, 2019 7:54 pm

Nič.
Naposledy upravil tabletrain dne ned 11 říj, 2020 5:42 pm, celkově upraveno 1
tabletrain
 
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod Polabský » sob 16 bře, 2019 11:04 pm

Jen pro doplnění:
Zbrojení lokomotiv povětšinou probíhá ve dvou schématech.
Malé zbrojení: Lokomotiva /domácí ale i cizí) přijede na kanál, odkalí udělá popel, případně i saze, současně dobírá vodu a vrací se na další výkon.
Velké zbrojení je víceméně stejné a navíc dobírá uhlí a pak buď opět na výkon, nebo uložit v depu k ošetření nebo do péče předtápěčům pro časný ranní výjezd.
Proto by měl být minimálně jeden vodní jeřáb přímo u popelové jámy pro rychlé obraty lokomotiv.
Hezký večer Všem.
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » sob 16 bře, 2019 11:40 pm

Nič.
Naposledy upravil tabletrain dne ned 11 říj, 2020 5:42 pm, celkově upraveno 1
tabletrain
 
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Koľajisko tvaru U

Příspěvekod tabletrain » stř 20 bře, 2019 7:38 pm

Nič.
Naposledy upravil tabletrain dne ned 11 říj, 2020 5:22 pm, celkově upraveno 1
tabletrain
 
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků