Stránka 2 z 2

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2019 8:30 am
od milan ferdián
Kulsud píše:Já jsem to dilema řešil také, protože se snažím udržet se na kolejišti právě na konci 70. let. Takže M152 nemohl chybět a pára taky ne. Nicméně člověk, kdyby byl puntičkář, se dostane do situace, že běžně dostupné modely parních lokomotiv v barvách ČSD se patrně s M152 skutečně potkat nemohly. A tak zdatný modelář, abych vyrobil 524.1 nebo 556.0, to fakt nejsem ani zdaleka. Takže M152 jezdí spolu s 555.0 a dalšími z produkce Roco či Brawa....Snad za to nedostanu vynadáno.

Není důvod.Prostě my čeští a slovenští modeláři,co nemáme šikovné ruce ve stavbě hnacích vozidel,jen paběrkujeme a jsme vydáni v milost,nemilost zahraničních výrobců.Samozřejmě existuje domácí výrobce MTB,jenže ten je u domácích modelářů spíše červeným hadrem.
Milan

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2019 8:47 am
od Kulsud
Ještě je tu taková vykutálená švejkovská varianta. České pohraničí, osmdesátá léta, Jiříkov - Ebersbach....Východní Němci ještě stále pod parou.

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2019 9:46 am
od Vladimír_B
Ahoj, a co polské 52 v Meziměstí?

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: čtv 07 úno, 2019 10:54 pm
od FishyFish
Wow.. :o
Jsem fascinován, jak briskně a s jakou přesností dokážete vyvrátit moji mylnou teorii :) To jsem rád, že se šukafony mohly s párou potkat..
Je trefné, že jsem myslel třeba na nádraží ve Varnsdorfu, které dnes zeje prázdnoutou, byť dříve asi bylo celkem důležitou stanicí.

Chvíli jsem se učil se SCARMEM místo WinTracku, pak jsem vymýšlel a mazal různé varianty lokálky, až mi vyšlo toto:

klise-02.jpg


Myslel jsem, že se mi na plochu vejde víc stoupání, ale prý ne - vychází mi to na 4,5 % :( Ještě rozmýšlím nějaké varianty stoupání za kulisou, ale ty mi taky nevychází..

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: pát 08 úno, 2019 8:00 am
od Sandy
Kulsud píše:Já jsem to dilema řešil také, protože se snažím udržet se na kolejišti právě na konci 70. let. Takže M152 nemohl chybět a pára taky ne. Nicméně člověk, kdyby byl puntičkář, se dostane do situace, že běžně dostupné modely parních lokomotiv v barvách ČSD se patrně s M152 skutečně potkat nemohly. A tak zdatný modelář, abych vyrobil 524.1 nebo 556.0, to fakt nejsem ani zdaleka. Takže M152 jezdí spolu s 555.0 a dalšími z produkce Roco či Brawa....Snad za to nedostanu vynadáno.

A není to jedno?
Bývaly doby, kdy jsem se v "hračkárně" zamykal a zatemňoval okno, aby mě nikdo nenačapal, jak se mi ypsilony lámou na R380. Pak jsem na dálku poznal jistého "353" a od té doby si říkám, že vláčky jsou hlavně sranda a že si jenom hrajeme (alespoň někteří z nás) :oops:

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: sob 09 úno, 2019 1:06 pm
od FishyFish
Tak ještě jeden pokus, část stoupání bude za kulisou a vytvoří tak polotunel nad předjížděcí kolejí.

klise-04.jpg


klise-03.jpg

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: sob 09 úno, 2019 1:27 pm
od milan ferdián
Dívám se na tvé krůčky.Jestli dovolíš a s tvým svolením,můžu použit tvoji plochu 2,2 x 1,1 s tvým námětem,ale zpracováno dle mých představ pro publikaci :?: Ta točna má katalogové číslo jaké/výrobce.
Milan

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2019 10:05 am
od brzda
Z odpadu, čo mi ostal z búračky koľajiska som vyprodukoval niečo podobné, odbočka má R min 310mm.Dĺžka staničných koľají pokryje súpravu loko + 5 x Y. Točňu som tam neuvažoval, ale niekam by sa určite vošla, námet bol jednoduchý a hlavne zameraný na zostatkový materiál, ktorého sa mi nepodarilo zbaviť predajom - preto X oblúkových výhybiek. Cena potrebného koľajiva je podľa mňa dobrá, materiál je tam v hodnote cca 300€. Zarážadlá som neuvažoval, tie rátam, že sa vyrobia tak, ako majú byť. Za 160€ to pôjde celé na predaj aj s rámom. Na U profile by som dnes už naozaj asi nestaval nič, životnosť je už za zenitom, aj keď sa ešte aj dnes dajú kúpiť úplne nové, nepoužité koľaje - (http://obchod.elsikor.sk/index.php?cPat ... 8315cd7c44). Degradácia materiálu je veľká a tým aj prevádzková spoľahlivosť je na pováženie.

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2019 12:44 pm
od milan ferdián
Další dotazy,všiml jsem si na tvém kolejovém plánku,že budeš používat výhybky BTTB/114/R286/22°30´a poloměr R286.Ostatní výhybky jako anglická 22°30´,oblouková 15°/30°tedy používat nebudeš :?: A poloměry jako R330,R556 a R600 :?:
Milan

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2019 6:24 pm
od milan ferdián
Jelikož nám kolega srdnatě mlčí :wink: ,ikdyž dnes tu nakoukl :mrgreen: ,já jsem si dal na chvíli oddychovku a mrkl na jeho dědu s točnou.
Počítám,že točna je ta největší ROCO 35900 tak jsem se snažil ji ideově zasadit a odůvodnit v kolejišti.
Lokomotivní depo se při stavbě velké stanice nevešlo co nejblíže ke stanici,tak je třeba jak v Kolíně.Tak bylo vybudováno na našem kolejišti za silničním mostě.Zbrojení je určeno pro parní lokomotivy o délce 22 m.Kolej ze stanice do L.D. je přivedena samostatně podél dvojkolejné tratě.Následuje odpopelnění,doplnění vody pokračujeme k uhelnému výtahu k zásobám uhlí,stanoviště odběru písku a výdej maziva.Vyzbrojená parní lokomotiva se buď otočí na točně a pošle se po vybavení příslušných papírů do provozu dle oběhu nebo se odstaví v rotundě.Kusé koleje 5 a 6 nahoře vlevo slouží k pomyslnému použití strojů ve službě.My je tam necháme po dobu oběhu odstavené než se budou muset vrátit dle provozu do L.D.
Na dvojkolejné tratí je napojena místní přípojná stanice (není nakreslena).Přemýšlel jsem jak dostat zpět ze skryťáku na lokálku nákladní zátěž.Navrhl jsem tento obrat.
Nákladní vlak z lokálky jede po dvojkolejné trati (pravostranný provoz) a přijede ve skryťáku na kolej 3.Lokomotiva se automaticky rozpojí a zastaví se.Z koleje 3a najede jiná lokomotiva na zátěž,spojí se a odjíždí přes kolejovou spojku po správné koleji na dvojkolejné trati zpět přes další spojky na lokálku.První lokomotiva buď zajede zpět na kusou kolej 3a nebo ji můžeme poslat do L.D. na zbrojení.
Osobní doprava,buď zavedeme zastavování osobních vlaků v přípojné stanici na hlavní trati nebo zajistíme spojení se skryťákem nejlépe sólo osobním motorem,který můžeme odstavit na kusé koleji 3b.
Levá strana lokomotivního depa není zatím dokončena.Taktéž chybí figura kolejiště přípojné stanici,vedení lokální tratě s koncovou stanici.Dvojkolejná trať napravo mizí v tunelu (není zakreslen).
Skryťák je za kulisou.
Víc jsem prozatím z idei nevymáčkl :wink: .
Milan

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2019 6:34 pm
od lajblt
Ahoj Milane, koukám, že jsi byl rychlejší. Než jsem upravil starší projekt (původně pro kolegu johny605), už jsi se dal do práce. No, když už jsem to kreslil celé odpoledne, tak to sem dám. :) Hmm a teď koukám, že FishyFish má staré plechové kolejivo BTTB. No nic, předělávat už to nebudu...

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2019 8:44 pm
od lajblt
No, ani na plechu to není tak zlé. :) Max. stoupání 35 promile, R286. Horní nádraží je v úrovni +120 mm. Pokud se horní budova přesune na druhou stranu, může se SN realizovat odkryté za kulisou.

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 9:46 am
od FishyFish
Dobrý den pánové,

omlouvám se za prodlevy, se kterými reaguji, ale sobota pro mě byla pracovní včetně noci, takže jsem neděli napůl prospal a napůl doháněl rodinné resty.
Teď jsem tu opět jen na skok (ta práce se sama neudělá :( ) a nestíhám koukat.. Jsem skoro dojatej, jak moc práce jste našemu nápadu věnovali a moc se mi líbí, co z toho vzešlo.. Mockrát všem děkuji - dává mi to spoustu chuti do další práce..

Obloukové výhybky zatím nemáme, anglické jsou tam asi dvě nebo tři, ale bez přestavníků, tak jsem je tam nedával.

Odpoledne všechny návrhy prostuduji do hloubky a budu plesat :D

Snažím se plánovat i realizaci - stavíme doma se synkem auto z překližky a ten materiál se mi moc líbí - ale pro kolejiště budu muset pořídit přímočarku, lupénková pilka, která teď posloužila dobře, bude maximálně na detaily :)
Zdroj 12V chci použít ze starého počítače a PWM k tomu za pár kaček od bratrů z východu:

https://www.aliexpress.com/item/DC-12V- ... 71089.html

A teď už zase musím ke stroji, příště se pokusím přihlásit dříve, teď mě tolik nočních nečeká.

Tomáš

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 10:17 am
od MiG
Zdroj ze starého počítače nedoporučuji.
Nebývá dělán bezpečně s ohledem na to, že se 12V výstupu může trvale někdo držet (koleje jsou zcela volně přístupné).
A mnohdy není možno zdroj bez úprav provozovat bez zatížené smyčky 5V.