Stránka 1 z 2

TT klišé

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2019 12:54 pm
od FishyFish
39849BAF-BA73-445C-B1DD-4786894C7C06-1670-00000366207F46F9.png
39849BAF-BA73-445C-B1DD-4786894C7C06-1670-00000366207F46F9.png (162.42 KiB) Zobrazeno 7509 krát


Anabázi, jak se poprvé dostávám ke kolejišti, líčím v jiném vláknu:

http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=43&t=11852

Takže jezdit to bude na plecháčích, o tom už se nedá dál diskutovat.
Moc bych chtěl nějakou lokálku do přírody. A tchán má zase několik delších vozů (já vím, malé radiusy... ale já mu je nekupoval :) ) na nějakou aspoň regionální trať.
Abych mohl koleje v tunelu čistit, budou za kulisou a ne v pravém tunelu.

Nelíbí se mi ta "osmička" uprostřed - ale co s ní, aby lokálka nejezdila do moc prudkých kopců.
A to ještě není na plánku točna, která tam prostě "musí" být.

Nechám si to přes víkend projít hlavou a třeba mi i tady někdo nadhodí nějakou inspiraci.

Tomáš

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2019 2:58 pm
od hopeter
Zkusím ti trochu poradit.
Celé to protáhni a depo s točnou se ti vejde do středu panelu. Získáš tím delší trať lokálky a prodlouží se ti staniční koleje pro rychlíky.
U kusých kolejí uvažuj s místem pro to k čemu slouží aby se k nim vešla budova , rampa nebo plac pro volnou skládku.
Wintrack se nechá stáhnout tady na fóru a je plně funkční i s češtinou.

EDIT: Zapoměl jsem na obrázek tak to napravuji. :wink:
39849BAF-BA73-445C-B1DD-4786894C7C06-1670-00000366207F46F9.png
39849BAF-BA73-445C-B1DD-4786894C7C06-1670-00000366207F46F9.png (120.45 KiB) Zobrazeno 7042 krát

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2019 5:44 pm
od hank
Rukou dosáhneš max. 80 - 90 cm. 110 cm ani náhodou.

Ta úplně nejkrajnější kolej v zákulisí má taky nějaký průjezdný profil. Najdi si jeho šířku v normě NEM 101. Máme ji i přímo tady na fóru:
viewtopic.php?t=10615&p=215324.
Takhle nacpat kolej až na samou hranu základní desky prostě nejde.

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2019 7:16 pm
od Rocky_MK
Bez názvu.png

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 9:57 am
od milan ferdián
Kluci ti dost poradili jak dál.I na tak malém prostoru lze ztvárnit milé,poutavé kolejiště s klasickým řešením.Sice mě děsí ta točna,která určitě bude mít co největší průměr,ale i s tím se dá něco vymyslet.Jen najít vhodný námět,to by neměl být pro tebe problém :wink: .
Milan

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 5:15 pm
od FishyFish
Díky všem za připomínky - některé věci člověka prostě nenapadnou, plánek přepracuju a uvidíme, co z toho vyleze.

O víkendu jsem si zatím rozmýšlel atmosféru (vzal jsem to zodpovědně a svezl jsem se Krušnohorským semeringem :) )

Na dolním nádraží je na poměry regionální trati poměrně velká nádražní budova - stanice bývala kdysi mnohem významnější, vždyť obsluhovala jednu z větších průmyslových zón v sudetech, ale zub času, obě světové války a národní podnik Kovošrot uhlodaly co se dalo. Jen díky konexím se podařilo zachránit točnu a část starého depa pro účely soukromého muzea, ale i zde chybí peníze na nutné opravy. Dnes je z někdejšího průmyslového centra chátrající periferie, kudy projede jen pár vlaků denně a z toho mála navíc část vlaků ani nezastaví.
Nicméně několikrát denně tu zastaví regionální osobáček. A právě ten od jara do podzimu nádraží trochu oživí, turisté zde přesedají na lokální trať k branám blízkého národního parku. Její koncová zastávka je ve výrazném kontrastu k chmurnému dolnímu nádraží - vše nově opraveno, poblíž nádraží pěkná hospůdka s teráskou a skalní vyhlídka na komíny českých i německých továren ze sklonku století páry. Veselí turisté, rodiny s dětmi a horolezci směřují za čerstvým vzduchem, lesy a skálami do místní pahorkatiny. V létě se z muzea vypravují mimořádné parní vlaky jak na hlavní, tak na lokální trať.


Tím jsem se vnitřně vyrovnal s točnou, kterou bych já osobně klidně oželel, a možnými nepřesnostmi v epochách - zjistil jsem, že M152 (nostalgie mého dětství) se asi nikdy s parními lokomotivami v normálním provozu nepotkal, ale třeba by se mohly potkat při svátečních jízdách :) Nebo je to celé moc přitažené za vlasy?
Zítra bych měl mít chvíli času, abych překlikal ten původní náčrtek. A začal hledat přímočarku :)

Kolejiště bude přístupné ze všech stran, takže čištění kolejí za kulisou by mělo být OK.

mimochodem: Je ta verze WT zde na fóru free? Z jejich stránek jsem toho moc nevyčetl, ale zmínku o uvolnění starších verzí jsem nenašel. Neberte to, prosím, jako nějaké moralizování, jen se od určité doby snažím "splatit" svůj dluh z dob, kdy jsem si nemohl legální software dovolit ani ve snu. Nikomu svůj názor nevnucuji.

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 7:23 pm
od hank
FishyFish píše: M152 (nostalgie mého dětství) se asi nikdy s parními lokomotivami v normálním provozu nepotkal


Mohly se potkat. První sériové šukafóny ČSD převzaly v r. 1975, zatímco poslední parní turnus skončil v lednu 1981.

Jenom teď marně přemýšlím, kde se mohly potkat... :?

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 7:38 pm
od jihous
Nechci střílet vedle, ale za mě bych dal okolí Klatov [pára 464.o]

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 7:43 pm
od Kulsud
Rumburk 1978. Autor neznámý, staženo z netu. Doufám, že se nebude zlobit.

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 7:54 pm
od Kulsud
Autoři prominou. Rumburk 70. léta

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 8:01 pm
od Kulsud
Šluknov 70. léta

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: úte 29 led, 2019 8:04 pm
od Kulsud
Ve Šluknovském výběžku koncem 70. let Štokři, Pětikoláci a možná i Čtyřkoláci určitě.

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2019 7:24 am
od hank
Výborně. To potvrzuje, co jsem mezitím zjistil laskavostí jednoho badatele, který má kopie ministerských archivních záznamů. První M 152.0 přišly k ČSD v prosinci 1975 a v roce 1977 byly přiděleny do Liberce, České Lípy (včetně Rumburka) a Trutnova (včetně pobočných služeben - Meziměstí, Jilemnice...), kde v tu dobu ještě byla pára pravidelně nasazována do turnusů. Potkávat se tam mohly s lokomotivami 434.2, 423.0, 524.1 a samozřejmě s 556.0. Úplně prvních 19 sériových vozů v prosinci 1975 přišlo do Prešova, Ostravy, Kralup a Chebu. V r. 1976 následovaly Olomouc, Louny, Bratislava, Č. Budějovice, Libeň...

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2019 7:30 am
od hank
jihous píše:Nechci střílet vedle, ale za mě bych dal okolí Klatov [pára 464.o]

Taky se nedá vyloučit. Úplně poslední traťové parní výkony (nevím jestli v turnuse nebo jen jako záskoky), o kterých vím, byly v lednu 1981 - Mn vlaky z Plzně do Horní Břízy a Kaznějova s 556.0. Pak už jen takové jako předtápění souprav v Brně na odstavném s lok. 433.0 v březnu 1981 apod.

Re: TT klišé

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2019 8:02 am
od Kulsud
Já jsem to dilema řešil také, protože se snažím udržet se na kolejišti právě na konci 70. let. Takže M152 nemohl chybět a pára taky ne. Nicméně člověk, kdyby byl puntičkář, se dostane do situace, že běžně dostupné modely parních lokomotiv v barvách ČSD se patrně s M152 skutečně potkat nemohly. A tak zdatný modelář, abych vyrobil 524.1 nebo 556.0, to fakt nejsem ani zdaleka. Takže M152 jezdí spolu s 555.0 a dalšími z produkce Roco či Brawa....Snad za to nedostanu vynadáno.