Stránka 1 z 2

U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 1:35 pm
od agadirCZ44
Zdravím, rád bych prezentoval svůj layout kolejiště, budu rád když přidáte svoje návrhy pro zdokonalení.
Rozměry 3,6x3,9m jsou dané(v pravém horním rohu ten výkroj musí být), kolejiště bude kolem zdi a na místa kam se nedostanu bude počítáno s jakousi nasazovací konstrukcí nad krajinou pro vlez.
Provoz:
Kolejivo Piko A-gleis.
III-IV epocha s nákladní i osobní dopravou (ale žádné rychlíkové vozy, vlaky dlouhé max. délka cca 130cm)
vše určitě v Digitálu přes DR5000 a PC+tablet
Návěstidla klasické světelné podle české normy.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 2:14 pm
od milan ferdián
Nezlob se na mne,ale tobě se z mála lidí povedl supervlakodrom :!: Základ hlavní tratě máš brán jako okruh.Jenže ty různé propojky,spojky kdy vznikají nelogické vratné smyčky,průjezd vlaků z traťových kolejí přes manipulační kolej v hlavní stanici.Zaústění lokálky do manipulační koleje.Kolejivo PIKO A-Gleis budiž.
Na co ty silnice,které propojují všechny domnělé dopravny?Pěšky budeš rychleji než vlakem.

Prostor máš krásný.Přemýšlíš o tom jak všude se bezpečně dostat.Můj verdikt je námět ponechat,ale předělat veškeré staniční koleje u všech dopraven a upravit celé kolejiště :!:
Milan

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 3:38 pm
od agadirCZ44
Ten příjezd z traťových kolejí na manipulační to je blbost to uznávám. Ten nákres se silnicemi sem taky trošku přehnal :D samozřejmě jich tam bude v reálu o mnoho méně... Upravil jsem tedy schéma někde ubral někde přidal. Je to tedy teď lepší? Popřípadě co ještě změnít :wink: .

Obrázek
Obrázek

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 4:06 pm
od milan ferdián
Jako by jsi mi četl myšlenky.To už je lepší.Vlečku na dvojkolejce v pravém dolním rohu ve svém návrhu,musíš jiným způsobem zaústit do stanice.Něco podobného mám já.Rozdíl je v tom,že se jedná o lokálku s mezilehlou a koncovou stanici.Dvojkolejku jsem posunul blíže k pravému kraji rámu.Předpokládám pravostranný provoz na dvojkolejce.Omlouvám se za nešikovnou skicu a zapoměl jsem smazat propojovací silnice..
Milan

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 4:07 pm
od jafobe
Možná by neuškodilo zvážit jestli trochu nepozměnit celkový koncept.
S ohledem na to že tam nebudou jezdit žádné rychlíkové vozy, bych spíš uvažoval o jednokolejné trati místo dvoukolejky, už i tím by se dalo získat kus prostoru pro rozumnější nádraží i kus volné trati. Mišmaš který tam je teď z jednokojejky bych spíš udělal jen jako odbočnou trať do koncově stanice, nebo delší vlečkový areál.
Ale spíš bych jednokolejnou trať zkusil nahradit nějakou úzkou (klidně by se mohla pojmout i jako celý uzavřený okruh se skrytým nádražím), u té by tolik nevadilo že se klikatí všude kolem nejen jako propojka k různým fabrikám, skládce uhlí či dřeva, ale třeba částečně by mohla sloužit i pro osobní dopravu. Tím by se hlavní viditelné nádraží stalo spíš přestupním a překladovým pro úzkokolejku, což by na provozu rozhodně neubralo, problémem by pak spíš mohla být ona digitalizace.

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 4:12 pm
od sidlo
Horní hrana kolejiště je nepřístupná, tam se nedá udělat žádná údržba.
Ta odbočka u stanice vlevo nahoře do tunelu - s přimhouřením očí se to dá považovat za Studený Potok u Popradu.
Kolejivo PIKO A-track má problémy se sjízdností obloukových výhybek - ta vlečka vpravo dole a stanice vpravo nahoře.
Vlečka vlevo uprostřed - může se obsluhovat pouze jako sunutý vlak přes tunel - s přimhouřením očí se to dá považovat za vlečku Silnice v Havlíčkově Brodě.
Koncová stanice vlevo dole - příliš málo místa na kusé koleji pro objetí lokomotivy.
Lokálka - staničky příliš nahusto, nejsou tam žádné mezistaniční úseky.
Odstavné koleje ve skryťáku - odjet z nich se dá pouze sunutím soupravy ven z tunelu.
Odjezd na spojovací kolej lokálky do odbočky v tunelu z dvojkolejky bude nájezd nelogicky po nesprávné koleji.

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 4:15 pm
od milan ferdián
sidlo píše:Horní hrana kolejiště je nepřístupná, tam se nedá udělat žádná údržba.
Ta odbočka u stanice vlevo nahoře do tunelu - s přimhouřením očí se to dá považovat za Studený Potok u Popradu.
Kolejivo PIKO A-track má problémy se sjízdností obloukových výhybek - ta vlečka vpravo dole a stanice vpravo nahoře.
Vlečka vlevo uprostřed - může se obsluhovat pouze jako sunutý vlak přes tunel - s přimhouřením očí se to dá považovat za vlečku Silnice v Havlíčkově Brodě.
Koncová stanice vlevo dole - příliš málo místa na kusé koleji pro objetí lokomotivy.
Lokálka - staničky příliš nahusto, nejsou tam žádné mezistaniční úseky.
Odstavné koleje ve skryťáku - odjet z nich se dá pouze sunutím soupravy ven z tunelu.
Odjezd na spojovací kolej lokálky do odbočky v tunelu z dvojkolejky bude nájezd nelogicky po nesprávné koleji.

Peťo o kterém návrhu kolejiště píšeš?O původním?Milan

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 4:21 pm
od agadirCZ44
Díky za postřehy zkusím rozpracovat obě verze (dvojkolejnou trať i to celé překopat a zkusit to s jednokolejkou ;) )

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 4:45 pm
od sidlo
Milane, došlo k časovému nesouladu. Než jsem to dopsal, tak jsi publikoval tvůj upravený návrh. Na ten jsem nereagoval. Chápu, že to teď působí značně zmateně.

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: pon 07 led, 2019 5:50 pm
od agadirCZ44
sidlo píše:1.Horní hrana kolejiště je nepřístupná, tam se nedá udělat žádná údržba.
2.Ta odbočka u stanice vlevo nahoře do tunelu - s přimhouřením očí se to dá považovat za Studený Potok u Popradu.
3.Kolejivo PIKO A-track má problémy se sjízdností obloukových výhybek - ta vlečka vpravo dole a stanice vpravo nahoře.
4.Vlečka vlevo uprostřed - může se obsluhovat pouze jako sunutý vlak přes tunel - s přimhouřením očí se to dá považovat za vlečku Silnice v Havlíčkově Brodě.
5.Koncová stanice vlevo dole - příliš málo místa na kusé koleji pro objetí lokomotivy.
6.Lokálka - staničky příliš nahusto, nejsou tam žádné mezistaniční úseky.
7.Odstavné koleje ve skryťáku - odjet z nich se dá pouze sunutím soupravy ven z tunelu.
8.Odjezd na spojovací kolej lokálky do odbočky v tunelu z dvojkolejky bude nájezd nelogicky po nesprávné koleji.


Takže, rozkreslil jsem si i jednokolejnou verzi, ale vůbec se mi nelíbí, takže pokračuji dvojkolejnou verzí....

1. Budu vyrábět takový přípravek který v případě potřeby umístím nad kolejiště na který se vyleze.(rám bude ocelový takže mně v pohodě udrží)
2.Trochu jsem ji upravil, tak snad to bude lepší. ;)
3.Všechny obloukové výhybky odstraněny .
4.Na návrh Milana Ferdiána upravena.
5.Celá stanice přepracována.
6.Jedna stanice odstraněna.
7.Pravda, to mi vůbec nedošlo :o . Také upraveno.
8. Vyřešeno.
Co tedy teď ? Najdou se ještě nějaké výtky ? 8)
Tady tedy upravená verze s Dvojkolejkou:
Obrázek
Obrázek

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: pon 07 led, 2019 6:13 pm
od sidlo
1. Pokud by šla skrytá stanice s kusými kolejemi udělat jako průjezdná i za cenu zmenšení počtu odstavných kolejí, tak by to velmi zvýšilo spolehlivost provozu.
2. Obě zaústění spojovací tratě do lokálky i do dvoukolejky by vylepšilo přidání odvratné výhybky.
3. Změna dispozice vlečky mezi tunely způsobila nepoužitelnost vlečky. Došlo k záměně odvratné koleje za výtažnou kolej. Ta je nyní tak krátká, až je celá vlečka nepoužitelná.

viditelneV4Mk2-sid.jpg

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: pon 07 led, 2019 6:20 pm
od milan ferdián
Po drobných úpravách.
- uhelná vlečka bude obsluhovaná z traťové koleje dvojkolejky -
- odbočku jsem posunul,v případě návaznost na skryté kusé koleje vložit ještě jednu kolejovou spojku -
- mám pochybnosti s tou skrytou spojkou,protože ti vychází do koncové stanice,zkontroluj si výškové poměry s průjezdnosti -
- přidal jsem vratnou výhybku u odbočky (nahoře vlevo) -
Milan

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: pon 07 led, 2019 6:30 pm
od milan ferdián
Skryťák podle Petra/sídlo/.Obloukové můžeš využít při té pravé kolejové spojce.
Milan

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: úte 08 led, 2019 3:04 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj,
nesedí mi tam tan výjezd na lokálku. Co udělat úvrať (ala Kutná Hora). Dříve byly místní trati často připojovány pouze spojovací kolejí, která se používala pro předávání nákladních vozů. někde toto řešení zůstalo dodnes. Takové trati měly často svoji vlastní koncovou stanici poblíž "hlavního nádraží, to odpovídá i Tvému návrhu. Do mezilehlé stanice by se pak dala přidat dvoumístná remíza pro stroje odbočné trati.
I když jde o abnormalitu, vypadá to přirozeněji než viditelný tobogán.

Re: U kolejiště H0 3,6x3,9m

PříspěvekNapsal: úte 08 led, 2019 6:20 pm
od agadirCZ44
Tak jsem to po nevím kolikáté upravil :D a musím uznat že nápad od Michala se mi velice zalíbil. Tak jsem kvůli té úvrati na lokální trať i trochu upravil panel aby se mi tam vlezl jak oblouk dvojkolejky,úvrať lokálky tak i staniční budova u úvrati. Upravil jsem i stanici vpravo nahoře, myslím že tohle řešení celého kolejiště bych označil za konečné ;)

Díky všem kdo mi byli ochotni poradit. :)