Včerejší den se našel čas posunout se dále, takže jsem se pustil do elektroinstalace.
Dořešil jsem napájení kolejiště, připojení ovládacího pultu, napájení srdcovky, vyrobil jsem si relátkovou logiku, zapojil osvětlení.
Výchozí stav je výměna v přímém směru, všechna návěstidla zelená a vlak může volně jezdit oběma směry.
Přepnutí výměny do odbočky nastaví na vjezdových návěstidlech červenou a na předvěstech žlutou. V této podobě návěsti zůstanou nezávisle na opakovaném přehození výměny až do okamžiku, kdy projede vlak přes čidlo za skalou - to přepne výměnu do přímého směru a na návěstidlech svítí opět zelená - tedy výchozí stav.
Při posunu do šturcu se automaticky vlak zastaví nad koncovým čidlem, aby se eliminovala chyba obsluhy.
Poslední čidlo je ještě v zastávce a po finálním zapojení zajistí zastavení vlaku v zastávce a přes časové relé jeho opětovný rozjezd - zatím je jen připraveno.
Použil jsem čidla SN1d od navestidla.cz, přestavník a relátka od pana Balíčka, pulzní regulátor jsem vzal z arduino-shop.cz
Ano, Hurvínka přinesl Ježíšek:-)
Teď ještě "Krabici" ovládacího pultu a můžu se vrátit k dotvoření krajiny.
Více fotek na rajčeti
https://kinclv.rajce.idnes.cz/mikrokolejisteMějte se.
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -