Stránka 1 z 1

Pilsnerovo H0 kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 02 lis, 2018 7:16 pm
od Jaroslav Štengl
Zdravím, rozhodl jsem se do toho konečně praštit a začínám s návrhem svého kolejiště. Pro začátek napíšu, že se jedná o H0, epocha IV< a spíše nákladní doprava. Kolejiště by se mělo stavět do segmentů (V Olomouci je nedostatek H0-kařů asi :D) Rád bych betonové pražce, proto jsem zvolil kolejivo Peco CODE 75 což vychází i cenově zajímavě. Před tím jsem zkoušel Tillig std, ale vycházel mi o cca třetinu dráž. První dva segmenty by měli mít celkový rozměr 3000mm na délku a cca 1700 mm šířka. Konečný tvar ve finále by měl být do U, proto v pravé části jsou připravené koleje na napojení dalšího segmentu. Je vůbec reálné takto umístit kolejiště při dělení tohoto segmentu na min 2 části ? Díky za rady Jarda

Re: Pilsnerovo H0 kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 02 lis, 2018 8:05 pm
od Vladimír_B
Dobrý večer,
Jaroslav Štengl píše:Je vůbec reálné takto umístit kolejiště při dělení tohoto segmentu na min 2 části ? Díky za rady Jarda

Dělení není vůbec problém, dodrží-li se nějaké zásady... Problém je v šířce panelu - na tři metry se Vám to tam nevejde a ve stanici vykřižujete maximálně 810x810. Další problém jsou ty přesmyky, na vzájemné nadjetí dvou tratí potřebuje pomálu několik metrů a nestačí Vám třetina oblouku R600 tj. zhruba 126 cm... Za další dosáhnete průměrně 80 cm, takže potřebujete přístup k panelu i z druhé strany, nebo opírací bod, nebo vylézák...

Re: Pilsnerovo H0 kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 02 lis, 2018 9:06 pm
od Jaroslav Štengl
To znamená panel upravit, nebo zvolit úplně jinou koncepci kolejiště ? Ty přístupy jsou mi jasný.

Re: Pilsnerovo H0 kolejiště

PříspěvekNapsal: sob 03 lis, 2018 11:01 am
od jafobe
Jaroslav Štengl píše:To znamená panel upravit, nebo zvolit úplně jinou koncepci kolejiště ? Ty přístupy jsou mi jasný.

Mám obavuu že by pro dané měřítko i velikost kolejiště nebylo od věci zvolit úplně jiný koncept ...
Něco takového dvoukolejného by docela stěží zkousnul i tramvajový provoz (kterému by víc sedělo jakým způsobem se dvoukolejka dělí), na převážný provoz nákladních vlaků bych to takto taky moc reálné neviděl i přesto že je v plánu pokračování, dost dobře ne ani jako kochací vlakodrom pro děti.
Spíš bych zvažoval jednokolejnou trať a sím že by se to pro začátek uzavřelo třeba jako ovál s tím že by se už vytáhly koleje pro možné rozšíření, když nic jiného dalo by se celkem plnohodnotně jezdit dřív než se dostane na to rozšíření. Možná bych zvážil malé překladiště a nějakou vlečku aby nákladní provoz měl větší smysl a aby to nebylo jen o projíždění nějakývh nákladních vlaků sem tam ... Námětů se zde na fóru dá najít poměrně dost. ;-)

Re: Pilsnerovo H0 kolejiště

PříspěvekNapsal: sob 03 lis, 2018 12:21 pm
od HonzaM
Chtělo by to si nejprve ujasnit několik výchozích podmínek:
- jak velký prostor je k dispozici?
- kolejiště má vést kolem stěn (v tom případě by šířka měla umožňovat dosáhnout až ke stěně), nebo má stát uprostřed místnosti a být přístupné že všech stran?
- rozměr H0 je podmínkou?
- cílem je převážně osobní/rychlíkový provoz na dvojkolejce?
- je zájem o hraní s posunem, s důrazem na převahu nákladního provozu?
- je zájem o vybudování vedlejší tratě?
- vedlejší trať by sloužila pro nákladní provoz, končila koncovou stanicí kde by byla třeba pila (podobně jako třeba Josefův Důl).
Těch otázek co by bylo dobré si před zpracováním návrhu ujasnit bude určitě víc.

Re: Pilsnerovo H0 kolejiště

PříspěvekNapsal: sob 03 lis, 2018 12:56 pm
od Jaroslav Štengl
- jak velký prostor je k dispozici? Tak momentálně těch 3x2 metru.
- kolejiště má vést kolem stěn (v tom případě by šířka měla umožňovat dosáhnout až ke stěně), nebo má stát uprostřed místnosti a být přístupné že všech stran? Bude u zdi, ale podstavec bude na kolečkách, takže bude možnost v případě potřeby odsunout od stěny
- rozměr H0 je podmínkou? Víceméně.
- cílem je převážně osobní/rychlíkový provoz na dvojkolejce? Cíl je převážně nákladní doprava, o osobní neuvažuji.
- je zájem o hraní s posunem, s důrazem na převahu nákladního provozu? Ano
- je zájem o vybudování vedlejší tratě? Ano
- vedlejší trať by sloužila pro nákladní provoz, končila koncovou stanicí kde by byla třeba pila (podobně jako třeba Josefův Důl). Něco takového je v plánu.