Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky
Napsal: pát 02 lis, 2018 4:58 pm
Sic nerad, přesto zakládám nové vlákno, a nejvíc se asi hodí sem. Jelikož už delší dobu předělávám kolejiště do nějaké snesitelné podoby (žádná NDR stavení, trochu reálně vypadající krajina, ale i reálnější podoba stanic a tratí), došlo po hledání podkladů na nějaké otázky. Prosil bych tedy zkušenější kolegy, především třeba hanka nebo Milana F. jestli by mi k mnou vymyšleným částem kolejiště nenapsali pár vět ze kterývh bych se mohl poučit a čerpat. Předem bych rád upozornil že oba náčrtky jsou bez jakéhokoliv měřítka a celkově se jedná pouze o nástin, sestavený většinou ze znalostí načerpaných v knihách od Milana, různě po internetu, a tak podobně.
První na řadě by mohla být právě ona malá strojovka, nacházející se v odbočné staničce inspirované tratěmi v posázaví nebo na vysočině k Táboru. Jelikož se pohybujeme na samém konci parního provozu, je zde lokomotiva ř. 433.0 vozící manipuláky a smíšené vlaky na lokálku, na víkend se podívá po hlavní trati do velkého depa na provozní ošetření. Občasnou návštěvu bude tvořit stroj 434.1(2?) zaskakující za T444.1 na noční vyrovnávce vozů a ranním osobáku zpátky. V takovém případě by 434.1 dozbrojovala ve strojovce vodu a možná i uhlí. Taková je vize, podoba stanice ani strojovky už se asi měnit nebude, popelová jáma před vraty topírny, vedle ní vodní jeřáb a třícestná výhybla tvořící odvrat z manipulační kolej. Odvrat by byl stavěný dálkově mechanicky, druhá strana (mezi kolejemi strojovky) ručně. A ksme u první otázky, je takováhle kombinace reálná? Nebylo by lepší například užít EM zámku a stavět obě části ručně? Druhý dotaz ohledně strojovky se týká umístění výtahu zbrojení uhlím. Plán je takový, že bych měl ohradu s uhlím mezi kolejemi strojovky, otázkou je kam natočit výtah, zda nad kolej s popelovou jámou, nebo na tu vedlejší jdoucí mimo topírnu? V tom druhém případě bych měl ještě podotázku jestli pak případně nenainstalovat ještě jeden vodní keřáb naproti výtahu? No a konečně třetí otázka, a tou je co s popelem? Mohla mít takováhle malá strojovka například vozík v popelové jámě, který se pak jeřábem zvedal na vysypání do vozu? Mohl v takovéhle strojovce být portálový jeřáb jaký nabízí Malá Železnice přes hranu ohrady s uhlim a obě koleje?
Druhá část vlákna by měla obsahovat koncovou staničku o dvou dopravních a jedné kusé manipulační koleji ke skladišti a odbočkou na vlečku jistého závodu. Všechny výhybky jsou stavěny ručně, vjezdové jednoramenné návěstidlo, jak manipulační kolej tak vlečková jsou kryty výkolejkami. Výtažná kolej pro objíždění je zároveň kolejí pro zbrojení motorových lokomotiv a vozů a na jejím konci je "garáž" na odstavení M131.1/M152.0 přes noc. Zbrojení tvoří jen a pouze odkapové vany, samotný stojan zbrojení s plechovou boudou s čerpadly a tak podobně. Nádrž by pravděpodobně byla pod zemí. Manipulační kolej se skladišťátkem bude využívaná pro kusové zásilky a překládání uzenin do izotermických vozů (nebo opačně), vlečka ještě úplně není domyšlená, ale rád bych tam jezdil s uzavřenými vozy a cisternami. Celkově bude průmyslový areál spíš jen nicneříkající kulisa skladu a kotelny s vrátnicí.
No a k dotazům, není umístění garáže na konec výtažné koleje nesmysl, zvlášť pak když na manipulační kolej ke skladu se jinak než z výtažně nepůjde díky "poloangličáku" dostat? Nebyla by lepší varianta vytvořit z některé koleje ještě odbočku do depa, opět zabezpečenou přes výkolejku? Popřípadě nepřepracovat tuhle staničku úplně? Tady zatim kostky vrženy nejsou, mám zatím hotovou jen spojku z výhybky a půlangličáku, takže se dá hýbat snad se vším.
První na řadě by mohla být právě ona malá strojovka, nacházející se v odbočné staničce inspirované tratěmi v posázaví nebo na vysočině k Táboru. Jelikož se pohybujeme na samém konci parního provozu, je zde lokomotiva ř. 433.0 vozící manipuláky a smíšené vlaky na lokálku, na víkend se podívá po hlavní trati do velkého depa na provozní ošetření. Občasnou návštěvu bude tvořit stroj 434.1(2?) zaskakující za T444.1 na noční vyrovnávce vozů a ranním osobáku zpátky. V takovém případě by 434.1 dozbrojovala ve strojovce vodu a možná i uhlí. Taková je vize, podoba stanice ani strojovky už se asi měnit nebude, popelová jáma před vraty topírny, vedle ní vodní jeřáb a třícestná výhybla tvořící odvrat z manipulační kolej. Odvrat by byl stavěný dálkově mechanicky, druhá strana (mezi kolejemi strojovky) ručně. A ksme u první otázky, je takováhle kombinace reálná? Nebylo by lepší například užít EM zámku a stavět obě části ručně? Druhý dotaz ohledně strojovky se týká umístění výtahu zbrojení uhlím. Plán je takový, že bych měl ohradu s uhlím mezi kolejemi strojovky, otázkou je kam natočit výtah, zda nad kolej s popelovou jámou, nebo na tu vedlejší jdoucí mimo topírnu? V tom druhém případě bych měl ještě podotázku jestli pak případně nenainstalovat ještě jeden vodní keřáb naproti výtahu? No a konečně třetí otázka, a tou je co s popelem? Mohla mít takováhle malá strojovka například vozík v popelové jámě, který se pak jeřábem zvedal na vysypání do vozu? Mohl v takovéhle strojovce být portálový jeřáb jaký nabízí Malá Železnice přes hranu ohrady s uhlim a obě koleje?
Druhá část vlákna by měla obsahovat koncovou staničku o dvou dopravních a jedné kusé manipulační koleji ke skladišti a odbočkou na vlečku jistého závodu. Všechny výhybky jsou stavěny ručně, vjezdové jednoramenné návěstidlo, jak manipulační kolej tak vlečková jsou kryty výkolejkami. Výtažná kolej pro objíždění je zároveň kolejí pro zbrojení motorových lokomotiv a vozů a na jejím konci je "garáž" na odstavení M131.1/M152.0 přes noc. Zbrojení tvoří jen a pouze odkapové vany, samotný stojan zbrojení s plechovou boudou s čerpadly a tak podobně. Nádrž by pravděpodobně byla pod zemí. Manipulační kolej se skladišťátkem bude využívaná pro kusové zásilky a překládání uzenin do izotermických vozů (nebo opačně), vlečka ještě úplně není domyšlená, ale rád bych tam jezdil s uzavřenými vozy a cisternami. Celkově bude průmyslový areál spíš jen nicneříkající kulisa skladu a kotelny s vrátnicí.
No a k dotazům, není umístění garáže na konec výtažné koleje nesmysl, zvlášť pak když na manipulační kolej ke skladu se jinak než z výtažně nepůjde díky "poloangličáku" dostat? Nebyla by lepší varianta vytvořit z některé koleje ještě odbočku do depa, opět zabezpečenou přes výkolejku? Popřípadě nepřepracovat tuhle staničku úplně? Tady zatim kostky vrženy nejsou, mám zatím hotovou jen spojku z výhybky a půlangličáku, takže se dá hýbat snad se vším.