od hank » pon 10 zář, 2018 5:57 am
Pořád se příliš důsledně držíš té původní německé myšlenky, která vychází z jejich zvyklostí. U nás se takové koncové dopravny bez objízdných kolejí vyskytují jen jako následek drastických redukcí kolejového uspořádání v posledních epochách (V - VI) a pravidelnou nákladní dopravu na nich těžko zdůvodníš. Napadají mě jenom dva příklady ze života: Loket předměstí (ale tam jde o to, že na nepoužívaném úseku tratě opravili jen půlku klasického dvojkolejného nákladiště s jednou výhybkou a zbytek nechali zarostlý, přičemž manipulační kolej se pravidelně nepoužívá...) a Dolní Poustevna (po redukci kolejiště a před zprovozněním úseku do Sebnitz, plánek si najdi na gvd.cz). S přivřením oka by to organizací dopravy mohlo připomínat snad ještě nz s vlečkou Černousy v letech 1945 - 57 před znovuotevřením úseku do Zawidówa, kde v uvedeném období jezdily osobní (motoráky i klasika) i vlečkové vlaky z/do Frýdlantu v jednom směru jako sunuté a všechny tam končily/začínaly. (Případně můžeš naznačit, že traťová kolej mizí za kulisou směr státní hranice a pokračují po ní jen dva sólo motoráky denně jako služební vlaky, které ke hranicím vozí podle epochy celníky nebo finanční stráž, železničáře a Stráž obrany státu/pohraniční stráž...)
To už by z té části bez objízdné koleje bylo lepší udělat vlečku s osobní dopravou, kde by všechny vlaky byly v jednom směru sunuté.
Samozřejmě se mohu mýlit a někdo třeba zná další příklady ze života.
Ať je to jakkoli, bez pečlivého plánování kulis a dalších scénografických vychytávek pro usměrnění pozornosti diváků se neobejdeš.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.