Stránka 6 z 7

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2018 2:09 pm
od Trixt
brzda: No pokud použiješ šablonu, která je umístěna mezi kolejnicemi a tu i zatěžuješ, pak i lepení disperzí je v pohodě. Vlastní kolejnice zůstávají nezakryté a při použití ventilátoru nevznikne žádný problém, neb kolejnice reagují na výpary z disperze a ty odfoukneš tím ventilátorem. Klidně si to zkus na kousku tratě. Přeci jen člověk může udělat chybu a odlepování pak není tak destruktivní.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: sob 20 říj, 2018 3:10 pm
od brzda
X geometrických variácií, improvizácie a pokusov - spodok koľajiska je hotový, položené koľaje skrytej stanice až po výjazdy z tunelov, predné stúpanie je už vyrezané a z časti osadené na mieste, všetko vychádza na mm. Nemám jasno vo výške hornej časti - stúpanie je 3,1% pri výške hornej stanice nad TK 9 cm. V zadnej časti je to v pohode, tam je rovná koľaj, avšak vpredu je 180% oblúk s cca 90% protioblúkom R 396/353,nebude s tým problém?

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: sob 20 říj, 2018 3:28 pm
od Trixt
No, úžasný projekt a hodně práce. Vypadá to fakt pěkně. :) Jen mi, při pohledu na fotografie, vrtá hlavou, jak řešíš práce v zadních rozích kolejiště? Já mám panel hluboký 101 cm a přístupný ze tří stran a jsem rád, že uprostřed dozadu jakž takž dosáhnu. Co se týká oblouku, nemám to z vlastní zkušenosti, ale doporučení je jednoduché. V oblouku raději méně (do 2,5%) a na rovině klidně více (až skoro 4%).

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: sob 20 říj, 2018 6:07 pm
od brzda
Zo zadnej strany koľajiska je prístup, v skrinkách pod koľajiskom budú veci v bytových prepravkách a vrchné dosky skriniek sú vyberateľné pre rýchlu manipuláciu. Na obrázku sú dosky vybraté.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: pon 29 říj, 2018 9:22 pm
od brzda
Vykonal som jazdné skúšky spodnej časti koľajiska po zapojení výhybiek a vratných slučiek. Lokomotívy KUEHN všetky bez problému, tak som nasadil na testovanie aj niečo z Tillig, no výsledok katastrofa. Pojazdovo komplikované parné loko paradoxne žiadny problém, ale výhybkový uzol na foto je pre 742 a jemu podobné loko nezdolateľný. Po nájazde na oblúkovú výhybku predný podvozok do odbočky zatočil na každej loko, zadný však bez šance. Jazyky na výhybke sedia ako r.ť na šerbel, rozmerová kontrola bez akéhokoľvek nedostatku, či už kolies na loko, alebo výhybky. 20°výhybka Kuehn spolu s oblúkovou Tilligu nesedia. Pri akejkoľvek inej kombinácii prejazdu uzlom nie je problém. Takže prišlo na najhoršie, rozhodol som sa to prerobiť. Keďže som lepil Chemoprénom, očakával som problém s demontážou, ale žiadny nebol, nepoškodil sa ani korkový podklad, ani koľajivo, odrezal som to olamovacím nožom. Takže by som sa lepenia Chemoprénom nebál. Prihodil som dajaké foto do albumu. Priorita je bezchybná prejazdnosť, úprava bude účelová, menej estetická, v skryťáku však nevadí.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 6:26 am
od Trixt
brzda: Měl jsem podobný problém při nájezdu z oblouku přímo do odbočky 15° výhybky. Jedna lokomotiva v pohodě, druhá vždy vykolejila jedním podvozkem. Též jsem ladil jazyky, rozteče kolejí, rozchod koleček na nápravě, vše se zdálo být v pořádku. Nakonec pomohla jednoduchá úprava výhybky, kdy pomocí dvou kleštiček jsem kolejnici v místě konce jazyku trošičku prohnul tvaru S, aby jazyk "zapadl" za toto prohnutí. Stačilo opravdu maličko a bylo po problému. Omlouvám se za kvalitu obrázku, načrtl jsem to narychlo v malování, aby bylo jasné, jak jsem to myslel. Třeba na to má někdo lepší způsob.

Obrázek

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 1:26 pm
od Mike
Sleduji tvou stavbu, je to perfektní. Odkud máš tu fototapetu pozadí, nebo to je tvoje práce? Ta se mi moc líbí.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 7:51 pm
od brzda
Mike píše:Sleduji tvou stavbu, je to perfektní. Odkud máš tu fototapetu pozadí, nebo to je tvoje práce? Ta se mi moc líbí.

Dík. Tapeta nie je moja, našiel som ju na linku http://www.trainmania.info/ke_stazeni-panorama.html, vytlačil na farebnej laserovke v požadovanej veľkosti a v zrkadlovom obraze tak, aby sa dali nadpojiť jednotlivé diely na celkovú dľžku cca 6000mm. Prilepená je obojstrannou páskou, čo šlo veľmi rýchlo a tapeta sa nekrčila, aj keď bola vytlačená na obyčajný kancelársky papier. Drží ako hluchý dvere.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 8:21 pm
od brzda
Ak by to nebolo v skrytej časti, experimentujem s výhybkou ďalej, ale tu nie je priestor na pokusy. Nebol som na 100% presvedčený, že to bude dokonale prejazdné a je to na hlavnom zhlaví, tak som tam aj na požiadavku zvýšenia prejazdovej rýchlosti hodil výhybky EW2 Tillig. Odstavná najkratšia koľaj skryťáku sa skrátila na 2180mm,čo je asi úplne jedno:). S prestavníkmi MTB MP1 mám dobré skúsenosti a budú aj tu. Je potrebné doladiť správnu polohu prestavníku voči výhybke a použiť správnu strunu medzi prestavníkom a výhybkou. Základná doska je 8mm,na tom korok 3mm a tu po testoch dokonale funguje 0,8mm struna pre angličanov Tillig, 0,6mm pre EW2 ,prestavník má nastavený chod z polohy do polohy na 6mm ( po zväčšení hrúbky dosky + 3mm už treba aj na EW2 struny 0,8mm), výhybky Kuehn sú na tom inak, tam stačí na dokonalý chod 3mm zdvihu a struna 0,6mm, prevrtávam opatrne stred výhybky a tadiaľ vediem strunu . Struny, pre zamedzenie efektu zdvíhania jazykov po opretí , tvarujem tak, ako je na obrázku. Je potrebné sa s tým pohrať, aby prítlačná sila struny bola dostatočná, ale zároveň prestavník dokázal bez problému dosiahnuť zopnutie koncáku vačkovým hriadeľom prestavníku. Dá sa to detekovať aj sluchom, ako prestavník "trpí", ak je struna silná, treba testovať.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2018 1:27 pm
od brzda
Niečo s testovačky spodnej časti po vykonaní úprav trate na https://www.youtube.com/watch?v=vlge4czV0is + dajaké aj minulé.Roco BR44 je zaujímavý kus, len čo je pravda. Ak by už neboli na predaj, bude to škoda. Nič pojazdovo zložitejšie nemám, tak dúfam, že všetky ostatné mašiny si s pasážami skrytej stanice poradia bez problému.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2018 10:10 pm
od Trixt
Vypadá to dobře. :)

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: pon 05 lis, 2018 8:33 pm
od brzda
Mierny posun, zadná rampa. Nájazd na rampu aj napriek tomu, že bol realizovaný ako veľmi mierny, robil problém. Pri jazde R o 8 ks. Y tie mali z rampy tak veľkú tlačnú silu, že vagón za loko natláčali na loko až tak, že to kinematika nebola schopná ustáť a dochádzalo k poskočeniu vozňa tým, že sa narazníky vklínili do seba - stúpanie je pod 3%. Takže znovu prerábka, úprava stúpania až za oblúk a problém zmizol. Vagóny Kuehn sú tak na sebe nalepené, že je problém ich spriahnuť aj na rovine a to nevravím, že sa v komplikovaných uzloch moc neznesú z osobákmi typu Y fy. Tillig. Vo vrchnej časti už budem múdrejší, preriešil som zhlavia za použitia Tillig EW2 pri minimálnej strate dľžky staničných koľají. Oblúkové výhybky z ľavej strany pravdepodobne nahradím, tiež EW 2 v rovnom úseku, to ešte uvidím.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 7:07 pm
od brzda
Veľmi mierny posun:), teoretické vyskladanie pravej vrchnej časti.Je vidieť nahradenie problematických miest výhybkami EW2 a prepracovanie úsekov zhlaví pre lepší prejazd.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: čtv 22 lis, 2018 9:20 am
od lajblt
Ahoj, jsem moc rád, že se stavba podle mého návrhu daří a že případné nedostatky tě neodradily od pokračování. Držím palce, ať to dotáhneš do zdárného konce. :)

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: čtv 22 lis, 2018 6:03 pm
od brzda
lajblt píše:Ahoj, jsem moc rád, že se stavba podle mého návrhu daří a že případné nedostatky tě neodradily od pokračování. Držím palce, ať to dotáhneš do zdárného konce. :)

A mňa teší, že si mi s tým pomohol. Pôvodný návrh nemal ani hlavu a ani pätu, chýbalo tomu korenie. Zápasím s kopec vecami, ale o to tu ide. Problémov je kopec...