Stránka 5 z 7

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: ned 23 zář, 2018 10:30 am
od brzda
To by som asi nesmel byť niekedy úplne mimo, keby si videl, ako som pridával sem foto, tak by si sa zasmial, veď prečo aj čítať návody....Ale keď už, tak som sa zamyslel ešte nad dátumom na portáli ( rok 1875), či je v pohode, aspoň to sedí. Našiel som zaujímavý článok o tuneloch na https://www.vlaky.net/upload/images/rep ... TUNELY.pdf a z toho som vybral nasledovné.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: ned 23 zář, 2018 12:31 pm
od michal_n_cz
lajblt píše:Vidím, že se to pěkně rozjíždí. :) Ještě mě napadlo, je možné použít kolejnice HOn3 s výškou 1,8 mm v pražcových podložích TT Tillig? Odpadl by tím problém s rozdílnou výškou kolejnic Tiilig a Kuehn.


Je to dobrá myšlenka, nevím sice jakou konkrétní kolejnici (výrobce) H0n3 máš namysli. V každém případě - moje zkušenost - kolejnice Peco H0e, Roco H0e a Roco N, jsou defakto shodné a pro TT by byly vzhledově velice pěkné - nejde ani tak o výšku kolejnice ( je to skoro fuk zdali je to 1,9 nebo 2,1 - nejvíc co je vidět je šířka hlavy - tyto mají šířku hlavy cca o 0,2 menší a je to fakt vidět. Problém je v tom, že mají i užší patu a když se nastrkávájí do Tillig pražcových roštů, tak jsou tam dost volné a v některých místech by pak mohl být rozchod mimo toleranci. Celý zádrhlel je v podstatě v tom, že kolejnice Tillig v 2,1 jsou defakto pro H0 a jsou požity pro kolejivo TT...

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: ned 23 zář, 2018 3:12 pm
od brzda
Už keď som mal na stole ten bleskový portál, tak som skúsil do neho vytlačiť kamenivo niečím, čo som mal po ruke na stole, teda šrobovákom. Trvalo to krátko a je možné, že takto to aj nakoniec vyriešim, povrchovú úpravu neriešte, vzniklo to veľmi rýchlo. Šedá je moc tmavá, podklad saje a teda efekt bielej sa ani neprejavil, špárovanie som vytrel - celé zle, ale cesta je.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: pon 24 zář, 2018 12:36 pm
od brzda
V zadnej časti koľajiska bude rovná dvojkoľaj o dĺžke cca 2400mm ( nie je podstatné ), ktorou bude trať klesať do skrytej stanice. Niekde pred zahájením oblúka bude tunelový portál, zaujíma ma či je potrebné vymodelovať dva drenážne žlaby po celej dĺžke klesania až k portálu, alebo stačí len cca 150 mm pred portálom vymodelovať žlaby tak, ako na foto. Na obrázku je len jeden žlab ( ak je vôbec drenážny), niekde sú dva, ale nenašiel som nikde dajaký odvod. Niečo tam vymodelovať budem musieť, nech má voda kam odtekať a nezatápa tunel...nakoniec som našiel dajaký materiál, tak drenážne žlaby vyzerá, že sú len do dĺžky oporných múrov no a odvod by mali mať do zbernej šachty, tak to aj naznačím.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: úte 25 zář, 2018 6:08 am
od brzda

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: úte 25 zář, 2018 7:42 am
od milan ferdián
brzda píše:Jeden link na zaujímavú prácu https://www.vlaky.net/servis/sprava.asp ... xueuqlqftw

Šikovný odkaz a hlavně ten popis stavby dioramatu.Milan

P.S.
Vidím,že vkládaní příloh už ti jde pěkně od ruky :mrgreen: :wink: .M.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: úte 25 zář, 2018 12:50 pm
od brzda
Veď si mi to aj polopatisticky vysvetlil, ako na to, inak by som vložil akurát, veď vieš.....:)

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: úte 25 zář, 2018 5:42 pm
od brzda
Pri detailnom rozkreslení som narazil na problém, dochádza ku kolízii stúpania do hornej stanice s traťou v skrytej stanici, budem musieť jednu koľaj skryťáku obetovať tak ,aby vznikol priestor pre kríženie, kde jedna trať nie je na požadovanej podjazdovej výške - prejazdnom profile. Iné riešenie ma nenapadá.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: stř 26 zář, 2018 1:57 pm
od Michal Vaniš
brzda píše:Pri detailnom rozkreslení som narazil na problém, dochádza ku kolízii stúpania do hornej stanice s traťou v skrytej stanici, budem musieť jednu koľaj skryťáku obetovať tak ,aby vznikol priestor pre kríženie, kde jedna trať nie je na požadovanej podjazdovej výške - prejazdnom profile. Iné riešenie ma nenapadá.

Což upravit dvojkolejné stoupání? Musel bys ale doplnit /vyplnit vnitřní prostor rámu o trojúhelníkovou výplň

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: stř 26 zář, 2018 5:26 pm
od brzda
No,nakoniec som to dajako dokonal:). Z môjho pohľadu neuveriteľných 87522mm koľajníc a to nemal byť vláčkodrom, som zvedavý, ako to bude nakoniec vyzerať,dúfam že dobre :)

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: pát 12 říj, 2018 7:31 am
od brzda
Doteraz som na pokládku koľají používal obojstrannú lepiacu pásku od fy. 3M , napr. https://www.g3.cz/sk/katalog/obojstrann ... a-9088-200, ktorá doslova drží ako hluchý dvere. Po zaštrkovaní a zaliatí lepidlom nebol nikdy žiadny problém. Táto metóda sa však do skrytej stanice nehodí, pretože páska medzi pražcami ostáva lepivá a ak sa neštrkuje, tak potom je to miesto kumulácie bordelu. Preto som zvolil popísanú klasiku, teda nariadenú disperziu, skúšal som rôznych výrobcov. Na správnu pokládku rovných úsekov používam kajlovú oceľ , ktorá je na to rozmerovo priamo stvorená. Keď so ju po zaschnutí vytiahol z koľajnice, bola na spodnej strane doslova hrdzavá. O tomto som už niekde čítal, že disperzia pri zasychaní vytvára na povrchu koľajnice hnedý povlak, ktorý je korózneho charakteru. V skryťáku by to mohlo časom robiť zlobu. Nemá s tým niekto dajaké skúsenosti, ako sa to chová ďalej?

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: pát 12 říj, 2018 7:48 am
od mpinta
http://lokopin.wz.cz/body.php/kolejiste/01_sn.htm Tady je o lepení, lepidle atd. (Lepidlo, pokládka...)
Pokud se to už stane (ta koroze), jde to hodně špatně dolů. Dál se to zatím nijak neprojevilo.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: pát 12 říj, 2018 9:18 am
od Trixt
brzda: Po přečtení článku od Martina lepím tak, že koleje zatěžuji místně (nikoliv plošně), aby mohl kolem nich proudit vzduch. Navíc na kraj lepeného úseku postavím ventilátor, který tento úsek ovívá podélně. Bez ventilátoru jsem problém s reakcí na povrchu kolejiva zaznamenal i při místním zatížení, jakmile ale jsem použil ventilátor, problém se již nikdy nezopakoval. Je tedy nutno zajistit proudění vzduchu nad lepenými kolejemi a je po problému.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: pát 12 říj, 2018 1:02 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj, taky jsem objevil místy s korozí, nicméně koroze byla výzdy na zátěži (ocel) a ne na kolejivu. Stejně to teď řeším tak, že zaštěrkovaný úsek rozdělím a lepím na 2. etapy.
1. etapa 10 cm přilepit / 10 cm zatíženo nelepím/10 cm lepím /10 cm zátěž, bez lepení atd....
Ve 2. etapě lepím nepřilepená místa. Pokud mi nezačne blbnout špatně přilepený podkladní korek (viz jinde) není nutné již zatěžovat, kolej drží místa přilepená v 1.etapě.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2018 8:15 am
od brzda
Nakoniec som sa rozhodol pre Chemoprén, pretože by som chcel v max. miere využiť predpripravené oceľové šáblony,slúžiace na správnu geometriu aj oblúkov a záťaž po nalepení. Chemoprénom prilepený testovaný úsek je vo finále tichší, ako úsek nalepený disperziou ( korok nalepený na preglejke disperziou,koľaje na korok Chemoprénom),no na druhej strane sa môžem "modliť", aby som nemusel nič prerábať. Výhybky okolité koľajivo údrží, flexi nepoužívam. Koľajnice po prilepení nie sú nijak chemicky poškodené a držia pozíciu takmer okamžite. Nevýhodou je ďalej ťahajúci sa vlas lepidla pri práci, na čo treba dať pozor a chrániť okolité koľaje, aby sa tam to lepidlo nedostalo. No a v neposladnom rade brutálny smrad, ale čo už.