Stránka 2 z 7

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: stř 29 srp, 2018 6:32 pm
od milan ferdián
brzda píše:
Sandy píše:Nooo, osm ypsilonů + loko, to v TT koštuje tak nejméně 180 cm, k tomu řekněme 20 cm místa před námezníky + něco na zhlaví, to můžeme být tak na 250 cm. Když ypsilony, tak poloměry od R310 výš. I když to bude úhlopříčně, tak to bude docela " honička". Už teď vypadá návrh dost "vlakodromoidně", což je na takovémto prostoru škoda.

A práve tomu vlakodrómu som sa chcel vyhnúť

Jenomže potom musíš změnit námět kolejiště.Tvůj původní námět je nerealizovatelný.
Milan

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: stř 29 srp, 2018 9:52 pm
od HonzaM
brzda píše:A práve tomu vlakodrómu som sa chcel vyhnúť

Vždycky půjde o kompromis, musíš se rozhodnout co je pro Tebe priorita a co jsi ochoten obětovat. Čím víc budeš mít staničních kolejí, tím delší bude zhlaví a o to budou staniční koleje kratší. U dvojkolejky ještě naskakují kolejové spojky. Buď se tedy spokojíš s méně staničními kolejemi a s kratšími soupravami, nebo oželíš že to bude považováno za vlakodrom. Moje kolejiště se určitě dá označit jako vlakodrom, ale mně vyhovuje a je mi jedno co si o tom kdo myslí. Záleží na tom, zda kolejiště máš pro sebe, nebo máš potřebu se s nim předvádět a podrobovat se kritice. Ovládací panel by součástí kolejiště být neměl, je to nepraktické a zabere to místo, které je lepší využít pro provoz.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: čtv 30 srp, 2018 9:24 am
od brzda
Pri prezentácii práce ani nejde o potrebu sa predvádzať, skôr ide o to, že dáš iným námet a možno im to v niečom pomôže. A možno nie:). Tiež som si veľa vybral z podobných článkov iných ľudí. Aj tak nakoniec zrealizuješ to, čo ti vyhovuje a čo chceš, čo očakávaš a čo máš v hlave. Ja mám toto a dotiahnem to ku koncu a bude sa to vyvíjať aj na základe externých vplyvov. A prečo si nevypočuť tých, ktorí s tým majú možno lepšie skúsenosti? Prečo hľadať nájdené, riešiť vyriešené alebo nepoužiť myšlienky iných na zlepšenie vlastných? Milan píše, že to sa nedá zrealizovať, ja verím, že hej. A? Koľajisko bude výhradne pre mňa, naučím sa tam technológie, prácu s materiálmi, tvorivosť a hlavne to bude zábava. Tak to beriem a tak to aj budem praktikovať. No a kritika posúva vpred..:). Rám a skrinky chcem skompletovať teraz cez víkend. Ovládací panel chcem na doske z dôvodu, že stlačím gombík, vysunie sa panel a jazdím, nič nepripájam, nehľadám, nespájam, nepripájam. Ja to dajako priestorovo vyriešim, verím si. No a ak nie, tak budem improvizovať, vymýšlať, radiť sa....o tom to celé je. Nie?

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: čtv 30 srp, 2018 9:40 am
od milan ferdián
Jestli máš stále na mysli tento tvůj původní kolejový plánek a to bez tunelů,skrytých stanice,7-9 vozů+L,tak sám budu zvědavý,jak se s tím popereš.Matematiku a geometrii neoblbneš :wink:.Držím ti palce a propó,bylo by dobré aspoň udat náčrtek rámu s rozměry (3,4 x 1,8 m platí pro co dle tvého kolejového plánku?Délka je jasná,ale....?) a umístění ovládacího pultu.
Milan

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: čtv 30 srp, 2018 10:15 am
od hopeter
"Nikdy neříkej , že něco nejde udělat. Pokaždé se najde někdo kdo to neví a udělá to ..." :lol:
Rád budu sledovat realizaci myšlenky. :wink:
Osobně bych věřil na pět ipsylonů+loko a zatáčky ( vratné smyčky ) schovat pod zem. Zaměřit se na námět nádraží s rotundou a o volnou trať se nepokoušet.
Hlavně vzít tužku,pravítko,kružítko nebo Wintrack apod. :idea:

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: čtv 30 srp, 2018 12:12 pm
od brzda
A presne o tomto to je, diskusia, návrhy, možnosti. Teraz to beriem ako motiváciu a výzvu si s stým poradiť:) a dať do reálu. Keďže mám materiál na rám a skrinky a nemyslím, že som rátal zle a môžem sa spoľahnúť na rezací plán a presnosť rezu odborníkov, mal by som to všetko len poskladať ako lego. Možno dilema - styrodur alebo preglejka na rám? Myšlienka bola styrodur a na to nie korok, ale podložka pod plávajúcu podlahu v požadovanej hrúbke.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: čtv 30 srp, 2018 1:51 pm
od milan ferdián
Dělej jak rozumíš.Realita.Traťové oblouky min.R439/R396 a ve smyčce R396/R353.Hloubka rámu min. 2325,3 mm.Milan

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: čtv 30 srp, 2018 5:30 pm
od hopeter
Čím dál tím zajímavější... :mrgreen: Pokud jsem to správně pochopil tak na to jdeš z druhého konce. Nejdříve nábytek a rám a potom ukecáš geometrii aby se to tam vešlo... :)
Ještě taková podstatná drobnost. Jak máš vymyšlenu práci a manipulaci vzadu kam nedosáhne ani pan Dlouhý z pohádky ? Pokud tedy není přístup kolem dokola celého panelu.

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: čtv 30 srp, 2018 7:00 pm
od brzda
hopeter píše:Čím dál tím zajímavější... :mrgreen: Pokud jsem to správně pochopil tak na to jdeš z druhého konce. Nejdříve nábytek a rám a potom ukecáš geometrii aby se to tam vešlo... :)
Ještě taková podstatná drobnost. Jak máš vymyšlenu práci a manipulaci vzadu kam nedosáhne ani pan Dlouhý z pohádky ? Pokud tedy není přístup kolem dokola celého panelu.

Ona to nie je podstatná drobnosť, je to zásadná vec, pretože ak sa nedostanem dozadu, moc toho vzadu ani nespravím a ani údržba by asi moc nešla, ale zrovna toto som vyriešil jednoducho. Prístup musí byť. Panel bude mať ešte navyše zadnú a bočné steny o výške 40cm pre nalepenie pozadia, ktoré dodá modelu hĺbku a zároveň bude slúžiť na ochranu modelu pred poškodením a prachom. Oblúky mi vyšli teoreticky R=420mm , čistá dľžka staničných koľají ( teda s priestorom pre návestidlá ) mi vyšla min. 1700mm a približná dĺžka rovných úsekov trate cca 2300mm. Použijem koľajivo KUEHN, pretože ho už mám z minulosti doma, flexi koľaje a dajaké puzzle kusy. Materiál je komplet doma, takže idem na to. Dúfam, že sa mi to podarí zrealizovať, nech nevyzerám ako tĺk:). Dohodil som dajaké foto do https://brzda1111.rajce.idnes.cz/auta_TT/

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: pát 31 srp, 2018 5:37 am
od hopeter
Máš nebo nemáš konkrétní plán kolejiště s rozměry ? Píšeš o kolejivu Kuehn. Z čeho budou složeny kolejové spojky před zhlavím ? Pseudoobloukové výhybky , klasické 20 st. nebo nové 10 st. ? Jak budou vypadat rychlíkové Y na 20 st. výhybkách ?
Tak nějak mám pocit , že si z nás děláš srandu... :wink:

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: pát 31 srp, 2018 6:05 am
od milan ferdián
hopeter píše:Tak nějak mám pocit , že si z nás děláš srandu... :wink:

Ten pocit získávám i já :( .
hopeter píše:Máš nebo nemáš konkrétní plán kolejiště s rozměry ?

Určitě má,protože nábytek má již nařezaný a přes tento víkend,jak psal,jej bude kompletovat.Zbytečně by neriskoval.
hopeter píše: Píšeš o kolejivu Kuehn. Z čeho budou složeny kolejové spojky před zhlavím ?

Proč jsi nenapsal hned,že použiješ kolejivo KUEHN :?:Kolejové spojky jednoduché,to je to nejmenší viz.geometrie kolejiva KUEHN.Použije určitě pseudoobloukové výhybky.
hopeter píše: Pseudoobloukové výhybky , klasické 20 st. nebo nové 10 st. ? Jak budou vypadat rychlíkové Y na 20 st. výhybkách ?

Na 10°nemá šanci.Tím bych si hlavu nelámal :wink: .

A drodnost,ikdyž se jedná jen o jeden milimetr,tak KUEHN má rozteč os kolejí 44 mm.

Milan

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: pát 31 srp, 2018 6:42 am
od milan ferdián
hopeter píše:"Nikdy neříkej , že něco nejde udělat. Pokaždé se najde někdo kdo to neví a udělá to ..." :lol:

Ani ve snu mě nenapadlo kolejivo KUEHN.Pro dvojkolejku jsem vždy předpokládal kolejivo TILLIG/15°.Potom nerozumím vůbec úvodnímu příspěvku a následující autora. :roll:
Milan

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: pát 31 srp, 2018 7:51 am
od brzda
milan ferdián píše:
hopeter píše:Tak nějak mám pocit , že si z nás děláš srandu... :wink:

Ten pocit získávám i já :( .
hopeter píše:Máš nebo nemáš konkrétní plán kolejiště s rozměry ?

Určitě má,protože nábytek má již nařezaný a přes tento víkend,jak psal,jej bude kompletovat.Zbytečně by neriskoval.
hopeter píše: Píšeš o kolejivu Kuehn. Z čeho budou složeny kolejové spojky před zhlavím ?

Proč jsi nenapsal hned,že použiješ kolejivo KUEHN :?:Kolejové spojky jednoduché,to je to nejmenší viz.geometrie kolejiva KUEHN.Použije určitě pseudoobloukové výhybky.
hopeter píše: Pseudoobloukové výhybky , klasické 20 st. nebo nové 10 st. ? Jak budou vypadat rychlíkové Y na 20 st. výhybkách ?

Na 10°nemá šanci.Tím bych si hlavu nelámal :wink: .

A drodnost,ikdyž se jedná jen o jeden milimetr,tak KUEHN má rozteč os kolejí 44 mm.

Milan

Páni, klídek, nikto nespochybňuje vaše modelárske kvality a ani si z Vás nemieni robiť srandu,to asi účel tohto fóra nie je - nejde o žiadny fór aj keď je to fórum. Konkrétny plán koľajiska nemám, len ten, čo som načrtol, tak ako som písal. Z jednoduchej geometrie koľajiva mi vyšlo, že to na ten rozmer tej dosky dostanem. Iná doska nebude, iný priestor nebude a ani iný systém manipulácie s koľajiskom nebude, takže ak sa niekde zadrhnem, tak budem musieť riešiť iný koľajový plán na túto dosku, nevidím v tom problém. Koľajnice sa dajú vyskladať tak, ako to bude potrebné, s tým súhlasia asi všetci. Koľajové spojky budú samozrejme vyskladané z oblúkových výhybiek a staničné vetvenie z 20°výhybiek, v tom ja osobne nevidím tiež žiadny problém, lámanie rýchlikových vagónov je aj na na x profi klubových koľajiskách oveľa horšie (15°Tillig s prejazdovými schopnosťami BTTB - nové som netestoval, k tým sa nevyjadrujem ) a jedine, kde by sa to mohlo markantne a rušivo prejaviť je prípad, keď budú výhybky stáť oproti sebe odbočkami a to je len nájazd vždy na prvú staničnú koľaj od prejazdových koľají stanicou. V zadaní bola požiadavka na dosiahnutie akej takej reality, teda nielen koľajovej, ale aj krajinnej, koľajové spojky určite nebudú podľa reality, ak budú riešené oblúkovými výhybkami a nie tak, akoby to malo byť, ale ja mám celkovo 3,4 m, nie na jedno zhlavie + koľajovú spojku. Takže tu je jasný kompromis, možno budú zhlavia so spojkami úplne nezmyselné, ale budú funkčné a to sa zhodneme, že je asi najdôležitejšie. Realizovať to tak, aby to splnilo účel a umožnilo prejazd čo možno najrozmanitejšieho sortimentu koľajových vozidiel. Spojky by sa dali realizovať aj 10° výhybkami, ale v tom prípade by boli pred nájazdami do oblúkov stanice na rovných úsekoch a medzi nimi a stanicou by boli kompletné oblúky, ja osobne v tom problém nevidím, veď aj tak budú v oblúkoch, inak to nevydá. 44 alebo 43 mm? Páni, to nie je sústruh, ale koľajisko a s plastovým koľajnicovým podložím, 1mm vykompenzujem, kde budem chcieť bez toho, aby si to niekto všimol. No, hor sa do práce, skladanie volá:)

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: pát 31 srp, 2018 8:29 am
od milan ferdián
A kdy uvidíme plánek rámu s doplněnými rozměry a umístěním ovladacího pultu :?:
Milan

Re: Brzdov pokus

PříspěvekNapsal: pát 31 srp, 2018 8:42 am
od brzda
Nejde mi vložiť ten náčrt, rozmery sú 3300*1280mm základný rám, rozmery modulov vratných slučiek sú 850*500mm. Tu budú foto zo stavby a dám sem aj ten náčrt : https://brzda1111.rajce.idnes.cz/Stavba_kolajiska/.