milan ferdián píše:hopeter píše:Tak nějak mám pocit , že si z nás děláš srandu...
Ten pocit získávám i já
.
hopeter píše:Máš nebo nemáš konkrétní plán kolejiště s rozměry ?
Určitě má,protože nábytek má již nařezaný a přes tento víkend,jak psal,jej bude kompletovat.Zbytečně by neriskoval.
hopeter píše: Píšeš o kolejivu Kuehn. Z čeho budou složeny kolejové spojky před zhlavím ?
Proč jsi nenapsal hned,že použiješ kolejivo KUEHN
Kolejové spojky jednoduché,to je to nejmenší viz.geometrie kolejiva KUEHN.Použije určitě pseudoobloukové výhybky.
hopeter píše: Pseudoobloukové výhybky , klasické 20 st. nebo nové 10 st. ? Jak budou vypadat rychlíkové Y na 20 st. výhybkách ?
Na 10°nemá šanci.Tím bych si hlavu nelámal
.
A drodnost,ikdyž se jedná jen o jeden milimetr,tak KUEHN má rozteč os kolejí 44 mm.
Milan
Páni, klídek, nikto nespochybňuje vaše modelárske kvality a ani si z Vás nemieni robiť srandu,to asi účel tohto fóra nie je - nejde o žiadny fór aj keď je to fórum. Konkrétny plán koľajiska nemám, len ten, čo som načrtol, tak ako som písal. Z jednoduchej geometrie koľajiva mi vyšlo, že to na ten rozmer tej dosky dostanem. Iná doska nebude, iný priestor nebude a ani iný systém manipulácie s koľajiskom nebude, takže ak sa niekde zadrhnem, tak budem musieť riešiť iný koľajový plán na túto dosku, nevidím v tom problém. Koľajnice sa dajú vyskladať tak, ako to bude potrebné, s tým súhlasia asi všetci. Koľajové spojky budú samozrejme vyskladané z oblúkových výhybiek a staničné vetvenie z 20°výhybiek, v tom ja osobne nevidím tiež žiadny problém, lámanie rýchlikových vagónov je aj na na x profi klubových koľajiskách oveľa horšie (15°Tillig s prejazdovými schopnosťami BTTB - nové som netestoval, k tým sa nevyjadrujem ) a jedine, kde by sa to mohlo markantne a rušivo prejaviť je prípad, keď budú výhybky stáť oproti sebe odbočkami a to je len nájazd vždy na prvú staničnú koľaj od prejazdových koľají stanicou. V zadaní bola požiadavka na dosiahnutie
akej takej reality, teda nielen koľajovej, ale aj krajinnej, koľajové spojky určite nebudú podľa reality, ak budú riešené oblúkovými výhybkami a nie tak, akoby to malo byť, ale ja mám celkovo 3,4 m, nie na jedno zhlavie + koľajovú spojku. Takže tu je jasný kompromis, možno budú zhlavia so spojkami úplne nezmyselné, ale budú funkčné a to sa zhodneme, že je asi najdôležitejšie. Realizovať to tak, aby to splnilo účel a umožnilo prejazd čo možno najrozmanitejšieho sortimentu koľajových vozidiel. Spojky by sa dali realizovať aj 10° výhybkami, ale v tom prípade by boli pred nájazdami do oblúkov stanice na rovných úsekoch a medzi nimi a stanicou by boli kompletné oblúky, ja osobne v tom problém nevidím, veď aj tak budú v oblúkoch, inak to nevydá. 44 alebo 43 mm? Páni, to nie je sústruh, ale koľajisko a s plastovým koľajnicovým podložím, 1mm vykompenzujem, kde budem chcieť bez toho, aby si to niekto všimol. No, hor sa do práce, skladanie volá:)