Brzdov pokus

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod hopeter » pát 31 srp, 2018 8:44 am

Milane to je marné , Brzda má ve všem jasno. Pravděpodobně netuší , že standartní rozteč kolejí TT má Tillig 43 mm a Kuehn 44 mm ale to nevadí , to se přihne... :mrgreen:
Brzdo ať se ti dílo daří , já už budu jen z povzdálí sledovat.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod milan ferdián » pát 31 srp, 2018 8:59 am

brzda píše:Nejde mi vložiť ten náčrt, rozmery sú 3300*1280mm základný rám, rozmery modulov vratných slučiek sú 850*500mm. Tu budú foto zo stavby a dám sem aj ten náčrt : https://brzda1111.rajce.idnes.cz/Stavba_kolajiska/.

Už jsem jej vložil.Milan
Přílohy
Nvrhbrzda.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » pát 31 srp, 2018 9:03 am

hopeter píše:Milane to je marné , Brzda má ve všem jasno. Pravděpodobně netuší , že standartní rozteč kolejí TT má Tillig 43 mm a Kuehn 44 mm ale to nevadí , to se přihne... :mrgreen:
Brzdo ať se ti dílo daří , já už budu jen z povzdálí sledovat.

Ale nie hoši, veď mi sa nebijeme, my komunikujeme a rád si prečítam úplne všetko, čo k tomu patrí a aj od Vás samozrejme, pretože je vidieť, že o tom niečo viete, vrátane všetkých pripomienok. Správne si podotkol, že ako bude prístup zo zadnej strany panelu, keby som na to nemyslel, mám od teba výraznú pomoc a podnet na riešenie a v tom vidím účel. Na to je fórum, nie? Len mi nebolo jasné, prečo mám riešiť rozteč Tillig, keď pracujem s Kuehn, teda ma ich 43mm nebude zaujímať.
To Milan: Milane , dík za ten vložený náčrt panelu.
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod milan ferdián » pát 31 srp, 2018 9:06 am

brzda píše:
hopeter píše:Milane to je marné , Brzda má ve všem jasno. Pravděpodobně netuší , že standartní rozteč kolejí TT má Tillig 43 mm a Kuehn 44 mm ale to nevadí , to se přihne... :mrgreen:
Brzdo ať se ti dílo daří , já už budu jen z povzdálí sledovat.

Ale nie hoši, veď mi sa nebijeme, my komunikujeme a rád si prečítam úplne všetko, čo k tomu patrí a aj od Vás samozrejme, pretože je vidieť, že o tom niečo viete, vrátane všetkých pripomienok. Správne si podotkol, že ako bude prístup zo zadnej strany panelu, keby som na to nemyslel, mám od teba výraznú pomoc a podnet na riešenie a v tom vidím účel. Na to je fórum, nie? Len mi nebolo jasné, prečo mám riešiť rozteč Tillig, keď pracujem s Kuehn, teda ma ich 43mm nebude zaujímať.
To Milan: Milane , dík za ten vložený náčrt panelu.

Ale jo v pohodě :wink: .Rozteč TILLIG?Uvedl jsi tento obrázek.
Milan
Přílohy
telesobrzda.png
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » pát 31 srp, 2018 9:16 am

Sorry, moja chyba a to ťa možno zaviedlo, že si ani s Kuehn neuvažoval, opravené v https://brzda1111.rajce.idnes.cz/Stavba_kolajiska/. Spomenul som si na jeden link : https://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2252, koľajisko tak okolo 2000, vyznačovalo sa tým, že boli použité domáce zásoby z totáča, teda koľajivo, modely koľaj. vozidiel dtto + všetky možné úpravy a hlavne veľmi vysoké % vlastnej tvorby, skoro všetky budovy, dopravné prostriedky, úpravy vozidiel, laminátka na kolene z ničoho a ešte aj svietila, návestidlá, troleje, všetko vyrobené na z ničoho:)....panákov som odlieval a dotváral skalpelom z moduritu, dodnes ich mám a teraz ich osádzam do interiérov budov nového koľajiska, už neplnia požiadavky dnešnej doby - je to taká nostalgia. Dnes je to možno na zasmiatie, bez patiny, štrkovania a všetkých pokrokov dneška,ale bol tam lyžiarsky vlek a to sa len tak na koľajisku nevidí - TATRAPOMA.
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod lajblt » ned 02 zář, 2018 2:36 pm

Ahoj, na to, aby se vešlo všechno podle původního plánku, je málo místa. Pokud Brzda akceptuje skryté nádraží, lze s kolejivem Kuehn stvořit třeba to, co je na plánku. Kolejivo Kuehn je doplněno křižovatkovými výhybkami Tillig (označeno oranžově).

Stanice má dvě části - osobní a nákladní.
"Osobní obvod" má 5 kolejí (shora 5, 3, 1, 2, 4) s užitečnými délkami (námezník-námezník) ~155 cm (5,3) a ~210 cm (1,2,4) a celkem 5 nástupištních hran se 2 ostrovními a jedním jednostranným nástupištěm. Vlevo od nádražní budovy je kusá kolej (5a) pro poštovní dvůr.
"Nákladní obvod" má 3 koleje (6, 8, 10) s užitečnými délkami ~200 cm (6), ~180 cm (8), ~170 cm (10). 8. a 10. kolej jsou určeny primárně pro vlaky do/z vlečkového areálu vpravo od nákladního obvodu, proto mají na levé straně výtažnou kolej. Na levé straně je pak depo, uzpůsobené už zcela pro motorový provoz (zauhlování je nahrazeno naftovými stojany), s točnou a rotundou o 6 stáních.

Širá trať je sestavena z Tilliga (R353/R396). oblouky ve stanici jsou bohužel jen R325/R365, neb jiné Kuehn nenabízí (ve výhybkách).

Je to jen základní náčrt, to kdyby se to Brzdovi nelíbílo. :)
Přílohy
Brzdov-02k4-2D.jpg
Brzdov-2k4-3D.jpg
Naposledy upravil lajblt dne pon 03 zář, 2018 8:43 am, celkově upraveno 3
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod workous » ned 02 zář, 2018 3:00 pm

Tomáši smekám kam ty na to chodíš... :D
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod lajblt » ned 02 zář, 2018 3:17 pm

Dík. :) To byla taková okamžitá inspirace. Se mi nechtělo vyvolávat fotky z dovolené. ;)
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » ned 02 zář, 2018 3:20 pm

lajblt píše:Dík. :) To byla taková okamžitá inspirace. Se mi nechtělo vyvolávat fotky z dovolené. ;)

Vyzerá to veľmi zaujímavo:).Čím viac na to pozerám, tým je to lepšie....:)
Naposledy upravil brzda dne ned 02 zář, 2018 7:45 pm, celkově upraveno 1
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod Myšpulín » ned 02 zář, 2018 6:02 pm

Kurňa Tome, tohle je dost dobrý!
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » pon 03 zář, 2018 9:22 am

lajblt píše:Ahoj, na to, aby se vešlo všechno podle původního plánku, je málo místa. Pokud Brzda akceptuje skryté nádraží, lze s kolejivem Kuehn stvořit třeba to, co je na plánku. Kolejivo Kuehn je doplněno křižovatkovými výhybkami Tillig (označeno oranžově).

Stanice má dvě části - osobní a nákladní.
"Osobní obvod" má 5 kolejí (shora 5, 3, 1, 2, 4) s užitečnými délkami (námezník-námezník) ~155 cm (5,3) a ~210 cm (1,2,4) a celkem 5 nástupištních hran se 2 ostrovními a jedním jednostranným nástupištěm. Vlevo od nádražní budovy je kusá kolej (5a) pro poštovní dvůr.
"Nákladní obvod" má 3 koleje (6, 8, 10) s užitečnými délkami ~200 cm (6), ~180 cm (8), ~170 cm (10). 8. a 10. kolej jsou určeny primárně pro vlaky do/z vlečkového areálu vpravo od nákladního obvodu, proto mají na levé straně výtažnou kolej. Na levé straně je pak depo, uzpůsobené už zcela pro motorový provoz (zauhlování je nahrazeno naftovými stojany), s točnou a rotundou o 6 stáních.

Širá trať je sestavena z Tilliga (R353/R396). oblouky ve stanici jsou bohužel jen R325/R365, neb jiné Kuehn nenabízí (ve výhybkách).

Je to jen základní náčrt, to kdyby se to Brzdovi nelíbílo. :)

Presedel som nad tvojím návrhom dajaký čas a dospel som k záveru, že je to super layout, ktorý má všetko, čo som si asi tak v skratke predstavoval. Až do takej miery, že do toho asi pôjdem v tejto verzii. Takže fakt fórum funguje tak, ako má. A zároveň ti ďakujem, že si s tým trávil čas a venoval sa tomu, to oddelenie staníc nemá chybu.
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod lajblt » pon 03 zář, 2018 9:27 am

Tak to jsem rád, že plánek splnil svůj účel. :) Ještě ti sem během zítřka dám podzemí, abys to měl komplet. Chceš to jako dvě oddělená skrytá nádraží (falešná dvoukolejka), tedy bez smyček?
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » pon 03 zář, 2018 10:47 am

lajblt píše:Tak to jsem rád, že plánek splnil svůj účel. :) Ještě ti sem během zítřka dám podzemí, abys to měl komplet. Chceš to jako dvě oddělená skrytá nádraží (falešná dvoukolejka), tedy bez smyček?

Nechcem ťa s tým zaťažovať a márniť Tvoj čas, ale ak by sa dalo, budem Ti vďačný za obe verzie. Vravím, ak budeš mať čas a chuť. Zatiaľ ešte raz ďakujem.
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod lajblt » úte 04 zář, 2018 7:29 pm

Tak jsem to dosochal. :)

Stavba podzemí si vyžádala kompletní demolici a přestavbu depa, protože linka metra kolidovala s točnou. Depo teď vypadá trochu jinak - má dvě rotundy, první má 6, druhá 4 stání. Mezi nimi je 6 dalších kolejí pro výstavku hnacích vozidel. ;) Naftové stojany se přestěhovaly na triangl, vjezdová a výjezdová kolej doprava, kde je popelová a odkalovací jáma a Teudloffův výtah s vodními jeřáby - pozůstatek parního provozu, dnes už nevyužitý. Uhelné vany už byly zrušeny a zasypány. Uvnitř trianglu je kolej pro nehodovou soupravu (jeřáb + 1-2 kryté vagóny pro nehodovou četu).
Dost velkým kompromisem je bohužel strojová kolej společná s vlečkovým areálem, což by v reálu nejspíš neprošlo. Ale chybí tam bohužel pár centimetrů pro další kolej.

Oddělení osobního a nákladního obvodu mě napadlo jako trik proti rychlému zkracování staničních kolejí.

Skryté nádraží je v hloubce 100 mm, klesání do něj je na obou stranách 35 promile. Umožňuje dva módy provozu:
1) Obě smyčky jsou provozovány nezávisle, vlaky se otáčí "na začátku a konci tratě", neaktivní spojky jsou označeny červeně.
2) "Kroužení" - tady je jediný problém v kolizních vlakových cestách na výjezdu ze SN - vlaky na odjezdu kříží cestu vlakům na vjezdu.

S elektrickým zapojením SN určitě pomůžou místní digiguruové. :)

Flexi koleje jsou označeny na povrchu šedou barvou, v podzemí modrou, spojky tvořící smyčky červeně. Oranžové koleje jsou Tillig, ostatní Kuehn.
Přílohy
Brzdov-02k11b-2D.jpg
Brzdov-02k11b-3D.jpg
Brzdov-02k11b-SN.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod workous » úte 04 zář, 2018 8:13 pm

Toto už vypadá na velký projekt jsem zvědav jak to Brza pojme :)...
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků