Brzdov pokus

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod jafobe » čtv 22 lis, 2018 8:27 pm

brzda píše:Veľmi mierny posun:), teoretické vyskladanie pravej vrchnej časti.Je vidieť nahradenie problematických miest výhybkami EW2 a prepracovanie úsekov zhlaví pre lepší prejazd.

Když tak na to koukám, přemýšlím jestli tam není ta propojka z obloukových výhybek u osobní části nádraží skoro tak trochu navíc ... z mého laického pohledu by jejich funkci mohl nahradit přejezd přes ahgličana u nákladní odbočky, a pak by se dalo osobní zhlaví začít už v oblouku a prodloužit o něco staniční koleje ... vnitřní možná obloukovou a vnější levou EW2 nebo EW3 která by líp korespondovala s úhlem odbočení té obloukové, Nevím ale jestli by to dalo ze standartního kolejiva ... ale pokud by se to dělalo z flexi kolejí, možná by to stálo za zvážení. :-)
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 684
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod lajblt » čtv 22 lis, 2018 9:22 pm

Může se zdát, že navíc je, ale umožňuje současný odjezd z "nákladních" kolejí směrem dolů a vjezd na spodní polovinu "osobních" kolejí. Kromě toho by prodloužení staničních kolejí narazilo na poloměry oblouků na pravém zhlaví a také délku kolejí v SN.

Jo, a mám takový pocit, že to vykolejování lokomotiv na pravém zhlaví SN bylo způsobeno chybou při stavbě. Na plánku jsou na pravém zhlaví SN použity POUZE výhybky Kuehn a to včetně těch obloukových, které údajně způsobovaly problém. :o
lajblt
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » pát 23 lis, 2018 7:16 am

lajblt píše:Jo, a mám takový pocit, že to vykolejování lokomotiv na pravém zhlaví SN bylo způsobeno chybou při stavbě. Na plánku jsou na pravém zhlaví SN použity POUZE výhybky Kuehn a to včetně těch obloukových, které údajně způsobovaly problém. :o

Pravé zhlavie SN nemalo stavebný problém, použil som výhradne KUEHN tak, ako bolo "naprojektované". Problém je v geometrii koľajiva, pri vyskladaní mimo koľajiska z iných výhybiek KUEHN toho istého kat. čísla ( spravil som tri simulácie) sa problém opakoval u všetkých, takže táto kombinácia je pre určitý druh loko neprekonateľná - tak, ako som písal vyššie a nie je to spôsobené anomáliami výhybiek. Po úprave to funguje bez akéhokoľvek problému. Výmena Kuehn za Tillig na vrchnej časti je už len vec efektnosti a spoľahlivosti prejazdu okrem jedného miesta, kde ja opäť kombinácia stavu, ktorý bol na pravom zhlaví SN. Inak celý vrch zložím za pomoci obojstrannej pásky na nečisto podľa plánu a dôkladne otestujem, aby som nemusel potom maturovať nad vecami, ktoré mal vyriešiť výrobca koľajiva. Tu by som mohol nenápadne a výnimočne pochváliť výrobcu MTB, ktorého ani jedna loko s týmto prejazdom problém nemala.
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod lajblt » pát 23 lis, 2018 11:35 am

Aha, koukám, že jsem si to špatně přečetl - není to obloukovka Tillig, ale mašina. :)
lajblt
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod jirkah » pát 23 lis, 2018 5:08 pm

brzda píše:X geometrických variácií, improvizácie a pokusov - spodok koľajiska je hotový, položené koľaje skrytej stanice až po výjazdy z tunelov, predné stúpanie je už vyrezané a z časti osadené na mieste, všetko vychádza na mm. Nemám jasno vo výške hornej časti - stúpanie je 3,1% pri výške hornej stanice nad TK 9 cm. V zadnej časti je to v pohode, tam je rovná koľaj, avšak vpredu je 180% oblúk s cca 90% protioblúkom R 396/353,nebude s tým problém?

líbí se mě ta tapeta s pozadím , to je kupované nebo vlastní tvorba ?
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » sob 24 lis, 2018 10:13 am

Nie, písal som o tom kúsok vyššie.Tapeta nie je moja, našiel som ju na linku http://www.trainmania.info/ke_stazeni-panorama.html, vytlačil na farebnej laserovke v požadovanej veľkosti a v zrkadlovom obraze tak, aby sa dali nadpojiť jednotlivé diely na celkovú dľžku cca 6000mm.
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » stř 23 led, 2019 1:00 pm

Po realizácii vrchnej časti koľajiska a ukončení prejazdových skúšok som uvedený projekt ukončil s tým, že nespĺňa požiadavky, ktoré som na neho mal, teda o.i. bezproblémový a spoľahlivý prejazd aj zložitejších súprav cez jednotlivé sekcie. Vyzeralo to zaujímavo a stálo ma to kopec práce, ale budúcnosť nepustí. Ako problémové sa ukázali miesta výjazdu z nákladnej stanice cez angličana , rasp. obe zhlavia , ako aj stúpania pre niektoré druhy loko. Keď že to nemienim úplne zapichnúť, skúsim dať do kopy niečo s požiadavkou aspoň EW 2 .Nakoniec teda aj ten názov témy sedí - BRZDOV POKUS ( v tomto prípade prvý neúspešný).
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » ned 27 led, 2019 7:21 pm

Ak by mal niekto záujem, koľajivo z panelu predávam v celkom slušných cenách.
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod milan ferdián » úte 29 led, 2019 9:37 am

brzda píše:Po realizácii vrchnej časti koľajiska a ukončení prejazdových skúšok som uvedený projekt ukončil s tým, že nespĺňa požiadavky, ktoré som na neho mal, teda o.i. bezproblémový a spoľahlivý prejazd aj zložitejších súprav cez jednotlivé sekcie. Vyzeralo to zaujímavo a stálo ma to kopec práce, ale budúcnosť nepustí. Ako problémové sa ukázali miesta výjazdu z nákladnej stanice cez angličana , rasp. obe zhlavia , ako aj stúpania pre niektoré druhy loko. Keď že to nemienim úplne zapichnúť, skúsim dať do kopy niečo s požiadavkou aspoň EW 2 .Nakoniec teda aj ten názov témy sedí - BRZDOV POKUS ( v tomto prípade prvý neúspešný).

Této citaci nerozumím.Problém s anglickými výhybkami TILLIG :?: Proč se stoupáním :?: Lajblt není nováček,ale zkušený pard v navrhování kolejišť.Nejsou na vině spíše hnací stroje (lokomotivy),které nejsou schopny utáhnout zadanou zátěž ve stoupání :?:
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod lajblt » úte 29 led, 2019 10:00 am

Ahoj Milane,

s tím angličanem může být problém, pokud by se našla vozidla, která neprojedou R310, což je poloměr odbočení. Ale v praxi jsem se s tím nesetkal. Mám na kolejišti taky jednoho v kombinaci s EW3 a nijak nezlobí.
lajblt
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod milan ferdián » úte 29 led, 2019 10:08 am

lajblt píše:Ahoj Milane,

s tím angličanem může být problém, pokud by se našla vozidla, která neprojedou R310, což je poloměr odbočení. Ale v praxi jsem se s tím nesetkal. Mám na kolejišti taky jednoho v kombinaci s EW3 a nijak nezlobí.

To je nesmysl.To by všichni co mají angličany na svých kolejištích by jim též určitá vozidla neprojela.Na výhybkách KUEHN projedou a TILLIGU ne :?: U každého hnacího vozidla jsou psány průjezdy na minimálních poloměrech v obloucích.
Potom jen výhybky typu "Baeseler",ale ta u nás byla velmi vzácná.
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » úte 29 led, 2019 12:53 pm

Hoši, určite nebol problém v Lajbltovom návrhu, naopak, myslím , že špičková práca a využite priestoru. Zadné stúpanie nemalo problém s výjazdom, ale paradoxne so zjazdom. Pri dlhšej súprave na tak dlhej rovine dochádzalo k natláčaniu prvého vagóna za loko na loko a ten šiel von, alebo len na kolesá vonkajšej koľaje. Príčinu by som hľadal vo veľmi malom odpore nových vagónov a priamosti trate, na opačnej strane cez oblúk 180°s protioblúkom cca 50°tento problém nebol, odpor, ( brzdenie ) súpravy bolo výrazne vačšie. Angličan v určitej kombinácii a na určitých miestach funguje dokonale, niekde nie. Na pravom zhlaví hneď za prechodom zo stúpania nefungoval, loko v smere nájazdu zo stúpania, hlavne viac nápravové šli hneď von. Para 555 Tillig by mohla po okruhu jazdiť tak akurát s "jedným Daak" ( fakt super model s úžasným ťahom), inak nič:). Sergej ROCO na niektorých oblúkovkách KUEHN šiel na výjazde z výhybiek do skratu, príčina - malá vzdialenosť plastovej vložky medzi srdcovkovými koľajami ( stredná náprava trojnápravy), atď..... nakoniec by som musel spísať zoznam modelov, ktoré a za akých podmienok môžem prevádzkovať na koľajisku a to nebude to pravé orechové. Dajaký účel to splnilo, už viem, čo s čím nefunguje, koľajivo som vytrhal a ani sa nepoškodilo napriek tomu, že bolo lepené chemoprénom na korok, orezávacím nožom to šlo celkom v pohode. Na záver by som Lajbltovy ešte raz poďakoval a ak to nebude problém, téma by som ukončil a zrušil. Do modelovania BRZDA
Naposledy upravil brzda dne pát 08 úno, 2019 7:48 pm, celkově upraveno 2
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod MiG » úte 29 led, 2019 1:15 pm

Já bych nerušil.
Slepé uličky jsou mnohdy důležitější k poznání, než výstavné bulváry...
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků