Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
MiG píše:Já mám za to, že levý a pravý angličan neexistuje. Leda, že by šlo o nějakou "zmršeninu" neumožňující přehazovat směr na jedné půlce.
Uznávám, že se můžu mýlit.
sidlo píše:....Teď tipuji. Na schématu je sice pravá výhybka, ale v postavení na přímý směr. To by mohla být obdoba postavení levé výhybky do odbočky. Mě z toho vychází křižovatková výhybka levá. Ale je to bez záruky.
Polabský píše:Hezký den Všem,
neporadím Vám jaký angličan tam bude správný, ALE ..............
Pokud jsem někdy někde sledoval i dožívající parní provoz, tak nájezd do a z depa přes točnu byl zpravidla dvousměrný.
Lokomotiva, i "cizí" přijela na kanál (popel + odkalení a dobrat vodu), pak domácí nabrala uhlí a přes točnu hajat (předtápěči, zámečníci), cizí otočit a hajdy na vlak zpět ke svým.
Proto bych se přimlouval k úpravě kolejiště před točnou.
Navíc depo a točna nikdy nemělo vjezd jen přes jednu výhybku z provozních důvodů. Vždy musela existovat i záložní cesta do depa ze strategických a provozních důvodů.
Jako příklad třeba Kralupy, běžný vjezd od Slaného ale šlo to i od Prahy přes ranžír, přes "Koreu".
A takto to pokračovalo i v době motorové trakce.
Ove píše:Velice děkuji za zajímavé postřehy a informace v posledních dvou příspěvcích, jak už jsem psal níže, jsem naprostý laik v oboru stavby železnic, čiliže máte-li nápad (a chuť a čas malovat), mohli byste mi postnout nějakou smysluplnou variantu napojení točny? Předem děkuji...
PS: přiznám, že točnu si kdysi přál syn a pak si hodiny dokázal vyhrát jen s tím, že si přesunoval lokomotivy z koleje na kolej a zase jinam, čili ideální panel pro něj by vypadal přesně takto:
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků