od JanoH0e » čtv 31 říj, 2019 1:40 pm
Pozrel by som sa na takto, po "prevádzkovej" stránke. Ak by výkon lomu bol dajme tomu 5 vagónov denne priemer, 10 max. za deň, za starých časov by nikto posunovaciu lokomotívu - vínovú - V, nepotreboval, všetko by robila lokomotíva Č od "Carga". Dnes po 30 rokoch "reforiem" a "ekonomiky" ala hlúpy a hlúpejší, by nasratí majiteľ lomu to vozil autami. Kedysi by prišiel do stanice vlak s vagónmi. Urobil by posun, najjednoduchšie, pokiaľ by v ňom neboli vagóny pre stanicu, obišiel súpravu, inak by urobil posun s vagónmi tak, aby pristavil vagóny k rampe, skladisku, skládke atď. v stanici a mal ucelenú súpravu do lomu . Pokiaľ by výhybka bola v obvode stanice, t.j. vjazdové návestidlo alebo lichobežníková tabuľka by bola za výhybkou plus minimálne dĺžka vlaku, bol by to posun, ak za, tak vlečkový vlak. Pripravený vlak by sa nasunul k výsypke, naplnil a podľa toho, ako to predpis upravuje, by sa vrátil späť do stanice - najobvyklejšie, alebo sa rovno vydal do dolnej stanice, čo bolo menej obvykle, ale dialo sa. Celý postup a popis by bol vo vlečkovej zmluve. Posunovacia lokomotíva V by sa dala využiť iba vtedy, ak by napr. vlečka nemala povolenie na prechod lokomotív ČSD - ČD. Napr. z dôvodu profilu, naprávových tlakov atď. a potom sa určuje predavacie miesto, kde loko Č odovzdá vagóny V, ktorá s nimi potom manipuluje. Obvykle za vyhýbkou na vlečku, ale môže byť aj v stanici. Zase podľa zmluvy. Tak isto loko V môže byť "garažovaná" v stanici. Loko V by mala praktický význam, iba keby bola vlečka väčšia, nákladka väčšia a manipulácia s vozňami by pre loko Č bola nepraktická a neekonomická. Dávaš remízu pre V za násypku. Čo nie je dobré ohľadne jej prevádzky. Ta potrebuje okolo seba určitý priestor. Preto nedoporučujem zo strán a zo zadu žiadne koľaje a iné stavby. Bude to tam také "krkolomné". Radšej voľnú skládku, prístupové cesty atď.
Edit : No, už ma predbehol Michal.