Možností zapojení je milion. Osobně se mně přepínání na vyhodnocení zkratu moc nelíbí a nepoužívám ho.
Na Davidově návrhu bych blokoval obě výhybky, aby se přepínaly současně. Jedna odbočka a druhá rovně, a obráceně. Jak popisuje. Neumožňuje průjezd, jen při rychlém přepnutí výhybek, když bude vlak uprostřed SN.
Ale já bych měl ještě jeden návrh, taky automatický a nezávislý na postavení výhybky, kam třeba ani nehodlám jet.
Použil jsem Davidův nákres:
Sledování přítomnosti vlaku v blízkosti přerušení, ať výjezd, nebo vjezd, a to vždy přepne na správnou polaritu. Umožní to průjezd SN, bez osobního hlídání polohy vlaku a obě výhybky můžou být v odbočce.
Současný vjezd, nebo výjezd oběma směry ale zase ne. To by asi musely být koleje ve SN dvojnásobkem délky vlaku a dělené uprostřed. Nebo přepínání mezi 1. a 2. kolejí. (taky 3. a 4.)
Optické snímače bych asi použil tyto, sada 5 kusů: https://www.ebay.com/itm/5pcs-IR-Infrar ... 100623.m-1 , v našem e-shopu: https://laskarduino.cz/vstupni-periferi ... gL_cfD_BwE
S kontrolou přečuhujícího vlaku je tady v podobném vlákně popsáno dost. Asi někde tady a okolo: viewtopic.php?f=1&t=11470&start=75#p238726
Buďto krátké úseky u krajů kolejí, a přepokládat, že když tam vjede mašina, tak je tam vlak celý. A nebo mít vodivá kolečka i na vagonech 10 - 15 kOhmů, a kontrolovat obsazení zhlaví. To by odhalilo i nechtěně odpojený vagon.
A detekce obsazeného úseku je tady: http://lokopin.wz.cz/digital/detektory.htm