Re: Skryté prostory a jejich údržba
Napsal: pon 09 črc, 2018 5:23 am
Své kolejiště považuji za středně velké a přidám svůj názor k tomuto tématu "podzemí kolejiště", což několikrát vzpomínám ve svém vlákně. Chce to trochu více práce a přemýšlení. Žádné tabu to není a v dnešní době rozhodně ne... sám "nevidím minimálně" polovinu kolejí.
1 Zásadní je dobře položit koleje a výhybky (a to se často podceňuje), je to velká práce a je třeba to sakra doladit a otestovat. I při maximální pečlivosti stejně se najdou drobné problémy, které jsem ladil tak, abych nemusel lokomotivy a vozy upravovat a nadávat na nedostatky. Ikdyž to je celé správně - např. výhybka nemusí být OK, je to zlost, ale raději s ní pryč. Odstranit lomy, vlnění kolejí, nedělat velké sklony pokud to jde....
2 Přístupy jsou třeba. Mám je z boku, dostanu se tam i ze spodu. Ale mám to hezky "děravé" z vrchu (to jsou nejlepší otvory a vytvářím jich co nejvíce) a těch odkrývacích míst je jak v ementálu. Nejen pod budovami, ale také výseče krajiny, ale i prostor k tomu, abych mohl do středu kolejiště a snadněji opravovat. (Až se vrátím domů, přidám nějaké další obrázky mých dalších děr do kolejiště" - některé jsou v mém vlákně a každou jsem na obrázky nedával)
3 Počítám i s tím, pokud by to bylo nějaký extra problém, který mne nenapadá, že lze do toho i říznout tak, že vyjmu kus krajiny třeba nožem a mohl to více odkrýt v nouzi.
4 Musím po delším neježdění projet úseky nějakou soupravou vyšší rychlostí, ať prach pobere a pak to očistit - tak to prostě je, nechce se mi to očistit předem klasicky a pak jezdit, trvalo by to déle. A tak použiju soupravu a lokomotivu či vozy pak očistím. Na ruční čištění jsem to konstruoval tak, abych to mohl udělat téměř u všech úseků důkladněji "ze spodu", zejména když je něco tužšího na kolejích.
5 Díry a přístupy použiju většinou, když novým vozům nechodí dobře kinematika a díky tomu vyskočí a je třeba jej podat a vůz doladit.
6 Kamery zatím nemám, ale budou tam. To vidím jako důležitou věc, abych viděl snadno na to, co se dole děje.
Netřeba se podzemí bát, jen trochu více o tom přemýšlet a počítat s tím, jak se kam dostat a být pečlivější a pořádně to ozkoušet.
1 Zásadní je dobře položit koleje a výhybky (a to se často podceňuje), je to velká práce a je třeba to sakra doladit a otestovat. I při maximální pečlivosti stejně se najdou drobné problémy, které jsem ladil tak, abych nemusel lokomotivy a vozy upravovat a nadávat na nedostatky. Ikdyž to je celé správně - např. výhybka nemusí být OK, je to zlost, ale raději s ní pryč. Odstranit lomy, vlnění kolejí, nedělat velké sklony pokud to jde....
2 Přístupy jsou třeba. Mám je z boku, dostanu se tam i ze spodu. Ale mám to hezky "děravé" z vrchu (to jsou nejlepší otvory a vytvářím jich co nejvíce) a těch odkrývacích míst je jak v ementálu. Nejen pod budovami, ale také výseče krajiny, ale i prostor k tomu, abych mohl do středu kolejiště a snadněji opravovat. (Až se vrátím domů, přidám nějaké další obrázky mých dalších děr do kolejiště" - některé jsou v mém vlákně a každou jsem na obrázky nedával)
3 Počítám i s tím, pokud by to bylo nějaký extra problém, který mne nenapadá, že lze do toho i říznout tak, že vyjmu kus krajiny třeba nožem a mohl to více odkrýt v nouzi.
4 Musím po delším neježdění projet úseky nějakou soupravou vyšší rychlostí, ať prach pobere a pak to očistit - tak to prostě je, nechce se mi to očistit předem klasicky a pak jezdit, trvalo by to déle. A tak použiju soupravu a lokomotivu či vozy pak očistím. Na ruční čištění jsem to konstruoval tak, abych to mohl udělat téměř u všech úseků důkladněji "ze spodu", zejména když je něco tužšího na kolejích.
5 Díry a přístupy použiju většinou, když novým vozům nechodí dobře kinematika a díky tomu vyskočí a je třeba jej podat a vůz doladit.
6 Kamery zatím nemám, ale budou tam. To vidím jako důležitou věc, abych viděl snadno na to, co se dole děje.
Netřeba se podzemí bát, jen trochu více o tom přemýšlet a počítat s tím, jak se kam dostat a být pečlivější a pořádně to ozkoušet.