Stránka 5 z 67

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: ned 08 črc, 2018 10:08 pm
od Trixt
Tak jsem udělal poslední úpravu. Doufám, že již opravdu poslední. Držím se poslední úpravy, co navrhl Lajbit. Je to již hraní s milimetry. Na levé straně jsem se pokusil co nejvíce zvětšit vzdálenost mezi kolejemi nádraží a stoupající tratě ke koncové stanici a přitom zachovat prostor pro nádražní budovu. Vpravo zase od sebe vzdálit alespoň trochu portály tunelu, aby to nevypadalo jako dvoukolejka. Vlevo jsem přidal koleje s rampou. Vypadá to následovně.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: ned 08 črc, 2018 10:14 pm
od Tax
Trixt píše:... Vpravo zase od sebe vzdálit alespoň trochu portály tunelu, aby to nevypadalo jako dvoukolejka...

Na tom by som nebazíroval.
Toto napríklad dvojkoľajka je a tunely sú ďaleko od seba:

Obrázek

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pon 09 črc, 2018 6:03 am
od Trixt
Tax: U původního uspořádání to vycházelo tak, že by se ani dva samostatné portály vedle sebe nevlezly, musel by být jeden společný pro obě tratě. Teď by to již mělo vyjít.

Ivan: Sám jsem zvědav, jak to s tou výškou klapne. Na rám plánuji 46 mm, nejvýš položená trať bude 120 mm, nejvýš položený terén bude 150 mm. Z toho vyplývá, že budovy a porost horního nádraží nesmí přesáhnout výšku 144 mm a porost na nejvýše položeném terénu pak výšku 114 mm. Tedy Žádné hory, žádné vysoké stromy ani žádné vyšší budovy tam být nemohou.

Jinak bych chtěl poprosit o radu poradit ohledně izolovaných úseků. Kolejiště bude čistě digitální. Jak by měly být koncipované izolované úseky? Například nádražní kolej je jeden úsek s detekcí nebo je lepší ji ještě rozdělit?

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pon 09 črc, 2018 7:47 am
od Sandy
To Trixt:
Poslední úprava vypadá dost dobře. Jen by to chtělo něco vymyslet se skrytou stanicí. Koleje v SN kratší než v hlavní stanici = budoucí provozní komplikace

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pon 09 črc, 2018 8:01 am
od lajblt
Hlavně by mě zajímalo zastavování v SN, když vlak bude stejně dlouhý jako kolej, na kterou se má vejít. ABC tu asi moc nepomůže. V analogu bylo místo zastavení jasně dáno izolovanou kolejí. Ale jak se to udělá v digitálu, aby vlak automaticky zastavil tam, kde chci a ne tam, kde to vyjde podle brzdné křivky?

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pon 09 črc, 2018 10:00 am
od jurazbabic
Co třeba úplně stejně, jako v analogu: izolovanou kolejí.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pon 09 črc, 2018 10:02 am
od jipol57
lajblt píše:Hlavně by mě zajímalo zastavování v SN, když vlak bude stejně dlouhý jako kolej, na kterou se má vejít. ABC tu asi moc nepomůže.

Já ve SN využívám zastavování ABC s přesností 1-2cm s jakoukoliv lok a jakoukoliv rychlost. Chce to jen dobře navrhnout ABCúseky a nastavit dekodery.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pon 09 črc, 2018 10:09 am
od Trixt
Nepředpokládám soupravy na hlavní jednokolejné trati delší než 800 mm. Jak v nádraží tak v SN je délka větší než 800 mm asi o 100 mm. Zda to bude stačit k požadovanému zastavení zatím nevím. Věřím ale, že to nějak vyřešit půjde. S těmi úseky potřebuji právě pomoci.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pon 09 črc, 2018 10:19 am
od Fox
ad rozdělení na úseky:
je třeba si říct, jestli v budoucnu uvažuješ o automatizaci provozu (Traincontroller - TC, iTrain, JMRI...). Tam pak jsou určité požadavky a doporučení pro rozdělení na bloky, v závislosti na konkrétním SW. Obecně ale platí, že blok by měl být nejméně jeden pro staniční koleje, na širé trati pak je vhodné dělení na více bloků, vždy však delší, než je nejdelší provozovaný vlak na dané trati. Do bloků se obvykle nezahrnují výhybky, křižovatky a případně celá zhlaví. Jak TC, tak iTrain (a předpokládám, že JMRI také) umožňují nakalibrovat rychlost lokomotivy (tj. stanovit ujetou dráhu za čas pro jednotlivé stupně dekodéru). Potom např. v iTrain dokážeš zastavit na předvoleném místě v bloku s přesností na 1 cm. Pro dělení Tvého kolejiště doporučuji nastudovat nejprve články Martina Pinty (http://www.lokopin.wz.cz/).

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pon 09 črc, 2018 1:25 pm
od Sandy
Ono nejde o to, jestli dokážeš zastavit loko s přesností na jeden cm. Jde o to, že tě někdy popadne pýcha a sestavíš o pár centimetrů delší soupravu a hned jsi v SN v potížích. To se stává obvykle tehdy, když délka kolejí v SN není žádný luxus.
A neříkejte, že vám se to nikdy nestane.
A neargumentujte nějakou detekcí. Tu 90% modelářů nepoužívá....

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pon 09 črc, 2018 1:33 pm
od Bedlisch
Předpokládám, že remíza má být jen pro lokálku, pak by byl možnost ji umístit v koncové stanici lokálky. Prostor by tam byl víc než bohatýrský.
Co se týká ABC, jde o to, zda-li se uvažuje o automatizaci provozu. Pokud ano, tak si zastavování bude řídit PC a tudíž tam ABC nebude, neb by se to jen komplikovalo.
Pokud se bude jezdit na ruku, pak je tam ABC ideální.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pon 09 črc, 2018 2:49 pm
od jurazbabic
Bedlisch píše:pak je tam ABC ideální

No ideální, spíš naprosto zbytečná komplikace a peníze. V SN přece nevadí prudké zastavení, takže "analogové" vypnutí úseku vypínačem nebo relátkem úplně postačí a vlak zastaví téměř okamžitě (podle setrvačníku v mašině).
Já to mám zatím jen namyšlené s např. arduinem tak, že celá kolej v SN je zapnutá a po uvolnění vjezdového zhlaví se ta kolej okamžitě vypne, takže vlak zastaví hned za "námezníkem". Asi by to šlo i s relátkovou logikou. Předpokladem je detekce obsazení, což je u SN snad samozřejmost. A poslední náprava s odporem.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pon 09 črc, 2018 6:23 pm
od Trixt
Fox: Určitě předpokládám digitalizaci s připojením na PC a tedy vlastně i automatizaci (samozřejmě s občasným ručním provozem). Bude to ale pro mě trochu "běh na dlouhou trať". A to nejen časově, ale asi i finančně. Nad tou finanční stránkou raději zatím moc nepřemýšlím. :wink: Samozřejmě, že stránky Martina Pinty poctivě studuji. Jsou skvělé a inspirativní. Jde mně ale právě o to, že si nejsem jist, zda staniční kolej nechat jako jeden úsek v celku, nebo ji ještě dělit.

Sandy: Pokud mě taková pýcha popadne, budu muset jen kroužit, nebo soupravu odstavit v některé vratné smyčce. Tam rezerva bude.

Bedlisch: Remíza je myšlena pro lokálku, ale jestli správně chápu, v praxi tato remíza bývá spíše v přípojné než v koncové stanici.

jurazbabic: Okamžité zastavení se určitě bude dát zakomponovat i do digitálního ovládání.

Ještě jeden malý dotaz (určitě ne poslední :wink: ). Lajbit mi navrhoval 20° výhybky Kuehn. Dalo by se tím na zhlaví v SN ušetřit, nebude s tím ale problém? Je vhodné použít přechodovou spojku Tillig-Kuehn mezi výhybkou a volnou kolejí nebo spíše mezi dvěma volnými kolejemi? Jde o to, zda nezkusit sestavit celé nebo část SN z kolejiva Kuehn.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pon 09 črc, 2018 7:42 pm
od lajblt
Spousta lokálek měla remízu v koncové stanici. Napadá mě třeba trať Březnice - Rožmitál pod Třemšínem, kde byla remíza právě v Rožmitále.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pon 09 črc, 2018 8:10 pm
od hopeter
Přechodové spojky Kuehn/Tillig můžeš dát kamkoliv. Pouze vyrovnávají výšku kolejnice o cca 0,3 mm. Jenom pokud by to bylo místo pro izolační oddělení úseku koleje tak takové nejsou a musí se to řešit jinak. Třeba vložit krátkou kusovou kolej a říznout na ní mezeru.