Stránka 4 z 67

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: stř 04 črc, 2018 7:22 pm
od lajblt
V pohodě, napsal jsem to ne úplně jasně. :)

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: stř 04 črc, 2018 10:51 pm
od Trixt
lajblt: Zase jsi mi zamotal hlavu :wink:, ale to je dobře. Zkusil jsem tvůj návrh trochu poupravit. Stanovil jsem si tato pravidla:

  • Nádraží by nemělo být mimo panel
  • Maximální délka provozované soupravy na jednokolejné trati bude 800 mm
  • Maximální délka provozované soupravy na vedlejší trati bude 500 mm
  • Ve skrytém nádraží stačí tři odstavné koleje
  • Stoupání max 3%
  • Minimální poloměr je 310 mm
Z toho mi vyšlo následující schéma. Jako bonus je skrytá odbočka na lokálce pro možnost současných odjezdů z koncové a hlavní stanice.

Myšpulín, lajblt, hank: Co se týká přístupu zezadu, pak odsunutí panelu od zdi by mi asi moc nepomohlo, neb daný prostor, kudy bych mohl manipulovat s vlaky na SN stejně předělí stoupající trať lokálky. Budu to muset řešit pomocí kopců či odnímáním horní části. Možná by se daly lépe uspořádat odstavné koleje.

Obrázek
Obrázek

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: čtv 05 črc, 2018 4:15 pm
od Trixt
Tak jsem ještě upravil trať ve skryté části tak, aby se prodloužila délka souprav jezdících do koncové stanice na 600 mm (v původním návrhu to výhybna omezovala na 500 mm). Platí, že délka souprav na jednokolejné trati bude max. 830 mm. Současně jsem překontroloval výškové možnosti a nikde stoupání nepřekročí 2,65%. Tratě vlevo vzadu se míjejí s průjezdným profilem 69 mm a výhybna na lokálce je až na výhybky celá v rovině. Momentálně se mi to líbí. Samozřejmě, když někoho napadne něco lepšího, budu rád.

Obrázek

Co se týká manipulace v SN, ruce tam zespodu dostanu vždy. Horší je to s tou viditelností. Tak mě napadlo tam nainstalovat jednu či dvě WiFi kamery, to by třeba mohlo vyřešit můj problém.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: čtv 05 črc, 2018 8:25 pm
od lajblt
A jak to vypadá ve 3D? 2D návrh snese hodně. Pokud je výhybka ve výhybně na přechodu do stoupání, nebude fungovat - zadrhnou se jazyky. A taky to nevypadá dobře, pokud je vlak od námezníku k námezníku. Lepší je mít tam "optickou" rezervu.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pát 06 črc, 2018 11:06 am
od Trixt
lajblt: Přikládám 3D. Terén jsem zatím neřešil.

Obrázek

Pokud srovnám výhybky ve výhybně do roviny a upravím výšky jednotlivých ploch, stoupání dosáhne 2,68 %. Výšky pak vychází následovně:

Obrázek

Co se týká délky kolejí, předpokládám na hlavní trati maximální délku soupravy 800 mm. Na nádraží v popředí na dvou kolejích hlavní trati je délka 880 mm. V SN je to obdobné. Délka souprav na vedlejší trati bude maximálně 500 mm, takže tam je docela velká rezerva. Bohužel, pokud prostor nenafouknu, budu muset přistoupit na nějaké kompromisy. Jde o to, co se z daného prostoru dá získat a to, díky tobě i ostatním, se od mého prvního návrhu výrazně posunulo. :)

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pát 06 črc, 2018 5:11 pm
od Myšpulín
Výhybnu nemusíš mít v rovině, protože zde nebudeš odstavovat samotné vozy. Zachovej u ní stejný sklon jako u okolní trati.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pát 06 črc, 2018 8:15 pm
od lajblt
Posunul jsem budovu na panel tak jako ve tvém posledním návrhu. Jen tu výhybnu jsem do tunelu nevmáčkl.

užitečné délky (námezník-námezník):
SN - 1x 102 cm, 2x 93 cm
odbočná stanice - 3x 93 cm, 1x 75 cm; zachována rampa i remíza pro lokálku
koncová stanice - 3x 65 cm, vlečka 2x 50 cm
Stoupání do koncové 30 promile, koncová 120 mm nad SN i nad odbočnou (SN je v jedné rovině s odbočnou = zjednodušení stavby, hlavně u výhybek - krátké struny přestavníků).

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pát 06 črc, 2018 8:31 pm
od Tax
Taká troška možno rýpavá otázka. Prečo sú odchodové návestidlá vždy na každej druhej koľaji? To je zámer alebo sa Vám nechcelo kresliť?

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: pát 06 črc, 2018 8:50 pm
od lajblt
To je záměr (proto mají všechna návěstidla čtyři světla). Ve stanici, která leží na "vedlejší trati" a odbočuje z ní krátká lokálka, předpokládám spíše existenci skupinových odjezdových návěstidel. Mohla by být i jednoramenná mechanická, na levém zhlaví by stačilo i jediné. Ještě nedávno existovaly stanice tohoto typu úplně bez odjezdových návěstidel.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: sob 07 črc, 2018 3:04 pm
od Trixt
lajbit: To nádraží do mírného oblouku je skvělý nápad. Ten vjezd z hlavní trati přes výhybku odbočkou se mi také moc nelíbil. Popravdě ale dám přednost výhybně, před o trochu delšími kolejemi v nádraží a tím i možnosti větší variability provozu. Navíc jsem chtěl alespoň o trochu dostat od sebe dále portály tunelů jednotlivých tratí, proto jsem nepoužil odstavnou kolej vpravo. Odstavná kolej vlevo, která je tam navíc, mi zase umožní přepřáhnout lokomotivu na vedlejší trati, aniž bych zasáhl do provozu na jednokolejce. Výhybnu jsem nakonec nechal ve stoupání tak, jak mi doporučil Myšpulín, a tím dosáhl stoupání maximálně 2,5%. Opět jsem to vše vykreslil a dopadlo to následovně. Délky kolejí jsou uvedeny v plánku.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Co se týká návěstidel, izolovaných úseků a vlastně i digitalizace, to teprve začínám studovat.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: sob 07 črc, 2018 4:14 pm
od lajblt
Vypadá to dobře, jen ten "odstavný pahýl" vlevo bych úplně zrušil. Vypadá to divně, že by jen kvůli odstavení lokomotivy někdo zřizoval tuhle kolej, navíc s drahou křižovatkovou výhybkou. To už bych spíš místo remízy udělal nákladiště s rampou. Takhle bude veškerý nákladní provoz stanicí jen projíždět.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: sob 07 črc, 2018 4:59 pm
od jipol57
Jestli se mohu vmísit. Mně se tahle varianta líbí a kolej vlevo má svou logiku. Při příjezdu z vedlejší tratě se musí přepřahat na opačný konec vlaku. A přece lok. nebude vjíždět na hlavní trať.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: sob 07 črc, 2018 5:43 pm
od Ochrapa
Dle mého názoru kolej vedoucí přes křižovatkovou výhybku své opodstatnění má. Může sloužit jako odvrat (zde by teda více seděly dvě jednoduché výhybky...) lokální tratě, či napojení zrušené vlečky - v základní poloze přestavená do šturcu. Když, tak bych kolej nechal, ale nepoužívanou a zarostlou. Jedná se o místní trať (jak je na začátku zmíněno) a objíždění souprav se děje přes přímou kolej hlavní tratě.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: sob 07 črc, 2018 7:26 pm
od Trixt
Je těžké něco vymyslet, prostoru je tu opravdu málo. Mohlo by to vypadat třeba takto:

Obrázek

Obrázek

Možná by se zde dala přidat i kolej pro odstavení lokomotivy, jak tu na chvíli zaznělo, ale nevím, zda to už není moc:

Obrázek

Možná by to mohlo být i takto:

Obrázek

Poslední, co mě napadlo, vytvořit zázemí pro malou parní lokomotivu, která by občas tahala historické vlaky do koncové stanice.

Obrázek

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

PříspěvekNapsal: ned 08 črc, 2018 6:00 pm
od Ivan
Zdravím,
Kolejiště vypadá zajímavě, budu držet palce. Jen by mne zajímalo, zda se dá toto opravdu nacpat do 31cm výškových., včetně krajiny. I s vypuštěním vzrostlých stromů to bude jen tak tak...
Jinak mne se asi nejvíc líbí poslední lajbltuv plánek.
Ivan