Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 15 črc, 2018 11:17 am

Muj ciste laicky pohled na vec je ten, ze do kolejnic vubec nerezu. Pouzivam izolacni spojky spolu s variantou cislo 2. Take detekuji cele zhlavi jako jeden celek (kazda vyhybka je napajena zvlast) a to i v SN. Pouze ve stanici mam leve zhlavi rozdeleno na dve casti a to z duvodu umozneni soubezneho objizdeni souprav a zajisteni vjezdu a vyjezdu do prostoru depa. Pravdou je, ze mam mnohem delsi koleje v SN a minimalne metr rezervu oproti nejdelsi vlakove souprave. Nejsu sice zadny odbornik, jako nekteri zdejsi mistri, ale provozne to zatim funguje spolehlive. Ovsem spise bude zalezet, jak budes kolejiste ovladat. Pokud napriklad pres pocitac, tak tam neni problem nastavit, ze po vjeti lokomotivy urcitou rychlosti na stanicni kolej a nebo do SN zastavi souprava napriklad po 80 cm. Teda pokud si to pamatuju spravne ze seminare od mpinty. Aby mne ted neukrizoval, ze jsem nedaval dostatecny pozor. Pokud ovsem planujes jezdit na ruku pres MM, tak v SN by zrejme byla vhodnejsi varianta 1, aby jsi lokomotivu zastavil presne tam, kde potrebujes. Ale ber mne prosim s rezervou. Jak jsem psal drive, tak nejsu zadny odbornik :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1005
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Trowbridge, UK

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod HonzaM » ned 15 črc, 2018 3:12 pm

Jiri Dvoracek píše: Pokud napriklad pres pocitaš, tak tam neni problem nastavit, ze po vjeti lokomotivy urcitou rychlosti na stanicni kolej a nebo do SN zastavi souprava napriklad po 80 cm.

Teoreticky ano, ale jen při správně kalibrovaných lokomotivách, ovšem jakmile kalibrovaná lokomotiva poveze různě dlouhé vlaky, budou dojezdy různé. Kolejiště řídím jen přes počítač, mám naprogramováno zastavení tak, aby vlak zastavil s vozy správně u nástupiště, ale pro jistotu je tam na konci staniční koleje detekované úseky, kde lokomotiva zastaví, i kdyby ještě její rychlost daná naprogramováním neklesla na nulu.
Mezi výhybkami samozřejmě používám izolační spojky a každá výhybka má vlastní napájení. Vyplatilo se mi to, když jsem ze zkušeností z provozu zjistil kde je potřeba zhlaví detekovat rozděleně. Když přijdou děti, jezdí "na ruku", pak se automatika nevyužívá. TrainController by sice měl umět zastavit lokomotivu před návěstí i kdyby se "strojvedoucí" pokusil projet na červenou, ale zatím jsem se nedokopal k tomu abych to naprogramoval. Při ručním řízení pomocí FREDů by to ale asi fungovat nemohlo. Předpokládám že to je možné jen při ručním ovládání pomocí regulátorů na obrazovce. Ale třeba mne Martin vyvede z omylu.
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1615
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 15 črc, 2018 3:16 pm

HonzaM píše:Teoreticky ano, ale jen při správně kalibrovaných lokomotivách, ovšem jakmile kalibrovaná lokomotiva poveze různě dlouhé vlaky, budou dojezdy různé.


Aha, vidis, tak treba tohle jsem nevedel. Clovek se holt porad neco uci :-D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1005
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Trowbridge, UK

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod Bedlisch » ned 15 črc, 2018 6:02 pm

HonzaM píše:Teoreticky ano, ale jen při správně kalibrovaných lokomotivách, ovšem jakmile kalibrovaná lokomotiva poveze různě dlouhé vlaky, budou dojezdy různé......

A Honzo, kalibroval jsi dekoder vůči mašině? Nebo jen mašinu vůči Train Controleru? Ono když si nakalibruješ dekoder vůči mašině, tak na různé zatížení se mašina snaží chovat stejně. Byť na 100% to vždy není, třeba ER20 Kuehn, která má zřejmě slabší motor a dekoder si to nějak nedokalibruje.
Bedlisch
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod Trixt » ned 15 črc, 2018 9:00 pm

HonzaM, Jiri Dvoracek, Bedlisch: Asi se nakonec přikloním k variantě 1. Když nad tím tak přemýšlím, asi není zas tak moc práce vytvořit krátké izolované úseky na koncích staničních kolejí. I kdybych je prozatím propojil se staniční kolejí, mohu kdykoliv v budoucnu z nich vytvořit samostatné detekované úseky.

workous: Konstrukci řeším z hliníkových profilů. V mém případě ale nepoužívám jekly, ale U profily. Jsem moc zvědavý na celkovou tuhost konstrukce až se vše dá dohromady. Výpočtem jsem ji neověřoval, což se mi může vymstít. Určitě pak dám vědět.
Trixt
 
Příspěvky: 200
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod HonzaM » pon 16 črc, 2018 7:33 pm

Bedlisch píše:A Honzo, kalibroval jsi dekoder vůči mašině?

Popiš prosím postup takovéto kalibrace.
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1615
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod milan ferdián » pát 20 črc, 2018 10:53 am

Nesmělý dotaz,která délka rámu platí :?: 2,6 m nebo 2,52 m :?:
Milan
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9486
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod Trixt » pát 20 črc, 2018 8:34 pm

milan ferdián: Tak nakonec platí rozměr 252 x 101 cm při celkové výšce včetně rámu 32 cm. Tedy kratčí délka, ale o trochu větší šířka. Momentálně mám hotov vlastní rám a přidělánu první svislou kolejnici. Zítra se pokusím přidělat druhou. Zde je problém, že musí být rovnoběžné s odchylokou +- 1,5 mm a při vrtání do betonu se to může lehce zvrhnout. ;)

P.S.: Dá se nějak upravit název tématu?
Trixt
 
Příspěvky: 200
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod milan ferdián » sob 21 črc, 2018 7:58 am

Název vlákna jsem ti upravil.Pokračování o tvém nápadu mým pohledem bude ve vláknu viewtopic.php?f=49&t=11342 .
Milan
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9486
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » sob 21 črc, 2018 7:55 pm

milan ferdián: Díky moc, jsem zvědav co z něj bude. Jsem začátečník a každá informace je pro mě velkým přínosem. :)

Jinak jsem dokončil základní konstrukci rámu. Jak to vypadá v praxi, viz dvě fotky a to v pracovní poloze dole a zaparkované poloze nahoře. Přibudou drobné výztuhy a pracovní deska, budu muset posunout trochu ruční naviják, ale jinak v zásadě hotovo. Jen přemýšlím, zda naviják neměl s elektrickým pohonem. ;)

Obrázek Obrázek
Trixt
 
Příspěvky: 200
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod hopeter » sob 21 črc, 2018 8:18 pm

Tak tohle se mě moc líbí. Kolik předpokládáš váhu hotového kolejiště ? Docela by mě zajímal podrobnější popis případně plánek , pokud to není patentováno. :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1563
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod jirkan » sob 21 črc, 2018 8:36 pm

A taky počítej s tím, že v tan nejnevhodnější okamžik se o to celou svou vahou opřeš - náhoda je jak známo bl--------
jirkan
 
Příspěvky: 649
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » sob 21 črc, 2018 9:51 pm

jirkan: S tím rizikem počítám. Ve spodní poloze rám sedí na dorazech ve vedení (nevisí na lankách) Ještě doplním dvě šikmé vzpěry mezi vrch svislého vozíku a vlastní rám. Pokud bych měl pocit, že jsem dimenzování rámu zásadně podcenil, vždy se dají přidělat dvě výklopné nohy na jeho okraj.

hopeter: Ne, patentováno nic není. :D Co se týká maximální zátěže rámu, bohužel jsem to nepočítal. Nepředpokládám ale větší dlouhodobou zátěž než 50 kg rozložených rovnoměrně po rámu. Zatím jsem se věšel (86 kg) jen poblíž vedení na bocích. Trochu jsem měl strach, abych si nevyrval kladky pro vedení ocelového lanka o průměru 3 mm ze zdi, ale nestalo se tak.

Nějakou konstrukční dokumentaci nemám, je takový náčrtek vlastních vedení v jednom zdarma použitelném CADu. Všechny profily jsou hliníkové ve tvaru U. Nejsem si jist zda obrázek něco napoví (první obrázek je řez svislého vedení s vozíkem k němuž je přidělán rám a druhý obrázek je pohled na tento vozík z boku):

Obrázek Obrázek
Trixt
 
Příspěvky: 200
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod hopeter » ned 22 črc, 2018 9:36 am

Díky. Je to celkem jednoduché a šikovně vyřešeno. Ještě jestli bych mohl nějaké info k tomu navijáku.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1563
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » ned 22 črc, 2018 12:49 pm

hopeter: Naviják jsem hledal dlouho. Cenově přijatelné jsem nic moc nenašel. Nakonec jsem se rozhodl pro naviják Talbot. Dle mě stačí typ CS100MD s lehce odnímatelnou klikou. Kolejiště nikdy nebude vážit víc jak 100 kg (ve spodní poloze, kde se člověk opírá, sedí rám na dorazech) a cena byla jedna z těch nejmenších. Jeho výhodou je, že díky šnekovému převodu lze kolejiště zafixovat v libovolné poleze a tedy pohodový přístup zespodu.

Obrázek
Trixt
 
Příspěvky: 200
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků