V posledních dnech jsem měl hlavu jako meloun. Vše začalo tím, že se Milan Feridián uvolil a navrhl mi podobu horní koncové stanice, krajiny a nakonec přidal i vlastní představu odbočné stanice, kterou jsem měl již v té chvíli vlastně celou zrealizovánu. Při návrhu odbočné stanice samozřejmě zachoval polohu kolejí vedoucích ke skrytému nádraží a ke koncové stanici. Vypadá to úžasně a návrhu koncové stanice se budu držet a to včetně krajiny. Plánek měl následující podobu:
- Návrh Milana Ferdiána
Jak jsem již psal na jiném místě, chvíli jsem uvažoval nad předeláním odbočné stanice, neb se mi Milanův návrh moc líbil. Když jsem si ale uvědomil, co to všechno znamená, od rozebrání poloviny nádraží, až po přeložení elektroinstalace a hlavně i zásahy do rámu, protože pozice výhybek v návrhu je taková, že mi vycházely přestavníky přesně do pozice příčky, možnost přestavby jsem zavrhl. Chvíli jsem i zvažoval, že bych přeci jen objízdnou kolej zrealizoval, ale s tím, že bych ji napojil do koleje k výtopně. To by pak vypadalo nějak následovně:
Dokonce jsem na této variantě pacoval po většinu soboty, když jsem ji ale částečně dokončil, došlo mi, že vlastně nic zásadního neřeší. Můj historický vlak, který chci provozovat má délku 480 mm včetně lokomotivy. Bohužel délka koleje, která by umožnila objíždění soupravy je taková, že vagóny by se sice vlezly na úsek mezi ůevou výhybku a výhybku vedoucí na kolej ke koncové tratí, ale lokomotiva se tam již nevleze a zústala by stát na výhybce vedoucí k výtopně. To znamená, že před vyjetím by musela se soupravou vagónů nejdříve couvnout a teprve poté přehodit výhybku a vyrazit na trať. To mi připadalo docela krkolomné. Takže jsem vše, co jsem již částečně zrealizoval, rozebral a po zbytek soboty zkoušel co s flexi výhybkami, které jsem si již částečně vytvaroval pro výše uvedený návrh. Nakonec jsem pouze přidal odstavnou kolej a v podstatě se vrátil k původnímu návrhu. V kombinaci s Milanovým návrhem koncové trati s nádražím to pak dopadlo tak, jak je vidět na dalším obrázku. A toho plánku se asi již budu držet. Krajinu samozřejmě maximálně převezmu od Milana, neb je skvělá:
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1