Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Já používám výhradně jen a pouze to, které mám na stole a ještě nezatuhlo v tubě. Nemám preference.Trixt píše:Tomas Lebeda, fulda: Zkusím to s tím lepidlem. Používáte na to nějakou konkrétní značku, nebo je to jedno?
Trixt píše:...Martin (lokopin) doporučuje při řezání použít dvě žiletkové pilky vedle sebe...
Fox píše:K problematice řezání kolejí bylo řečeno snad vše... . Přesto jedna malá připomínka: pokud se řeže položená kolej v oblouku - zejména jde o flexi a "vlastní výrobu" z prutů a podloží, doporučuji ještě před řezem fixovat kolej k podloží na obou stranách řezu kapkou vteřiňáku. Skoro vždy je kolej poněkud napružená a po rozříznutí se snaží díky vůlím "napřímit" a vytvořit "zub" (jednak je to hodně vidět, jednak v tom místě dojde ke zvětšení rozchodu).
Trixt píše:Jaké kotoučky používáš ty?
Trixt píše:Ještě jedna otázka, jaké pruty kolejí používáš? Jaké mají katalogové číslo? Možná jsem to již pochopil. Používáš kolejové pruty a samostatně kupované pražcové pásy. Jen zde jsem nenašel u rovných kolejí nic delšího než 166 mm.
Trixt píše:mpinta: Díky moc. A ještě, jak jsi dělal přerušení ve viditelné části, stejně jak ve skryté?
jipol57 píše:Dnes jsem přecházel tramvajové koleje a zaujala mně dilatační spára. Hodně šikmý řez, aby byl hladký průjezd.
Jestli někomu vadí klapot na přerušené koleji, mohl by zkusit kolej říznout pod tupým úhlem. Když to funguje ve skutečnosti, proč by ne v modelu.
Fox píše:ad šikmý řez: nejde jen o estetiku, ale o propojení sousedních úseků přes kovové kolečko, zejména při pomalé jízdě. To může "zblbnout" detektory a následně i řídící SW. Nevím jak to je v TC, iTrain toto řeší nastavením prodlevy (Switch-on a Switch-off delay). Ale může to přinést zbytečné další komplikace...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků