Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » sob 22 úno, 2020 2:04 pm

Ještě z důvodu dokumentování přidám aktuální schéma kolejiště v RocRail:

rocrail-schema01.jpg
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » ned 22 bře, 2020 8:17 pm

Zdravím všechny. Chtěl jsem se zeptat, zda by bylo možné následující umístění stavědla na tomto místě?
stavedlo01.jpg
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Vladimír_B » ned 22 bře, 2020 9:23 pm

Ano, Březnice...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Miloš_P » ned 22 bře, 2020 10:12 pm

Nemělo by být spíš rovnoběžně s levou kolejí? Lepší výhled na celé zhlaví?
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » ned 22 bře, 2020 11:42 pm

Tedy spíše takto?

stavedlo02.jpg
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 23 bře, 2020 12:21 am

Akorát stavědlo by bylo nejspíš zrcadlově otočené - se schody od stanice.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » pon 23 bře, 2020 12:38 am

Michal Šuhajda píše:Akorát stavědlo by bylo nejspíš zrcadlově otočené - se schody od stanice.

Nad tím jsem přemýšlel, ale říkal jsem si, že by cesta ke stavědlu vedla spíše kolem šturců a skladiště, než přes kolejiště. Proto jsem zvolil východ na tuto stranu. Nebo to byla špatná úvaha? Mohu to předělat.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 23 bře, 2020 7:55 am

Většinou vedou cestičky ve stanicích spíš kratší než bezpečnější cestou :(
Kromě toho od stavědla budou nejspíš vyrážet i mazači výhybek a drátovodů tedy budou vyšlapané trasy i k výhybkám. A když už tam ta pěšina je, tak přes koleje u skladiště, kde zase tak velký provoz nebude to přejdou. Ani bych se nedivil, kdyby tam byl malý dřevěný přechod. Ne jako k nástupišti ale široký cca 1m, stlučený šikovným traťovákem. Dozadu by mohla vést cestička taky - ke kadibudce.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » pon 23 bře, 2020 10:09 am

Michal Šuhajda: Díky moc za připomínky. Dobrá, toto stavědlo použiji pro pravé zhlaví a pro toto zhlaví stavědlo zrcadlově otočím. Jen pro jistotu poslední dotaz. Jen se chci ujistit, že ten co stavědlo vyprojektoval na daném místě, by navrhl dveře směrem ke stanici. Jedna věc je kudy chodí pracovníci a kudy si zkracují cestu a druhá jak je to z hlediska projekce.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Miloš_P » pon 23 bře, 2020 11:46 am

Trixt píše:Tedy spíše takto?

stavedlo02.jpg


Pro oko lepší, pokud to tak provozně může být. Vycházím z toho, že ze stavědla by měl být výhled na celé zhlaví.
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 23 bře, 2020 12:04 pm

Stavělo se dle normálií. Otočit normalizovaný projekt zrcadlově nebyl problém ani u vypravních budov, tak u drobných staveb tuplem ne.
V Bečově byly schody ke stanici na obou koncích, a hned za dveřmi byl stůl signalisty. U dalších stanic z hlavy nevím, bude asi nutno prostudovat fotomapy nebo výkresy.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Vojtěch Vorel » pon 23 bře, 2020 1:17 pm

Dovolím si pro dokreslení situace doplnit, jak je to u nás v Dolní Lipce. Podle staničního řádu jsou přístupové cesty ze silnice, a to buď přímo (stavědlo vedle silnice), nebo přes louku. Samozřejmě - všichni chodí kolejištěm. St. 1, stojící hned vedle silnice, má vchod ze strany od silnice, nikoliv směrem do stanice, St. 2 má vchod směrem do stanice a před ním je betonový přechod přes koleje (jsou to tedy de-facto dvě úplně stejné budovy, obě s vchodem od východu bez ohledu na umístění v žst). V Letohradě, kde se - pokud vím - chodilo vždycky pouze kolejištěm ze stanice, byl vchod směrem do stanice.
Pokud vedle šturců povede nějaká cesta, klidně může být vchod i tak, jak je, záleží to spíš na kontextu.
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » pon 23 bře, 2020 3:22 pm

Vojtěch Vorel, Michal Šuhajda: Moc děkuji za konzultaci i za příklady. Teď si budu to muset rozhodnout. Ale z doby kdy jsem projektoval, vždy platilo, že se vše nejdříve podrobovalo bezpečnosti a teprve poté ostatním kritériím. Proto jsem původně předpokládal, že východ by byl na stranu bezpečné cesty. Jen jsem si nebyl jist, jak se k bezpečnosti přistupovalo při stavbě stavědel ve skutečnosti. Ale jak koukám, může to být tak i tak.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Vojtěch Vorel » pon 23 bře, 2020 4:04 pm

Tenkrát také byly na bezpečnost jiné požadavky a jiná kritéria - např. sypaná nástupiště s úrovňovým příchodem nebyla žádný problém, dnes ideálně jenom podchod... V letech výstavby se jezdilo pomaleji, hlučněji atd. Ale s ohledem na to, že je hned vedle tunel (= nepřehledný úsek), tak by asi bylo bezpečnější vést přístupovou cestu venkem kolem šturců, aby se nestalo, že se z tunelu zničeho nic vyřítí vlak a teď babo raď... :)
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod z.rj » úte 24 bře, 2020 8:46 am

Službu konajícího by vlak z tunelu překvapit neměl. Jinak výhled do stanice a sledování jízdy vlaků řešil i staniční řád. Např v Žst. Tanvald na st.II. nařizoval SŘ sledovat jízdu vlaku venku. Vchod tam byl směrem na Desnou. Jak jsou výhybky na kolejišti obsluhovány? El. motory, drátovody nebo místně (klíče) ?
z.rj
 
Příspěvky: 42
Registrován: pát 06 říj, 2017 9:19 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků