Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod hopeter » pát 01 lis, 2019 7:46 pm

Určitě ty svahy osázet.
Ta "točna" nemusí být nutně točna. Může to být samovolně vzniklé parkoviště klidně i se zbytky čehokoliv , třeba panelů nebo jiného stavebního materiálu. Případně kupa škváry nebo písku. Prostě takový přechod z města do divočiny... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Polabský » sob 02 lis, 2019 4:52 pm

Je to celé pěkné ale téměř nepřirozené.
Takovýto nicotný cancour silnice k malé fabrice by byl ten poslední, který by byl v reálu takhle dokonalý. Namalovaný přechod pro chodce ve vjezdu do fabriky na chodníku který dál nikam nevede ?? Zkuste zajet ne kterémkoliv menším městě k nádraží, odkud vede vlečka do nedaleké fabriky. Ta silnice okolo tak trochu nikomu nepatří a taky podle toho vypadá.
Nechci Vás hanět ale udělal bych to víc ohnusené a olezlé.
Tu polňačku bych s ohledem na značně nepřehledný přejez osadil trvale zamčenými závorami, s cedulí "Klíče v dopravní kanceláři. A rychlostníky maximálně 20.
Hezký den Všem.

P.S. Jinak dílo je to pěkné.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » sob 02 lis, 2019 6:20 pm

Díky moc za reakce a postřehy. Vezmu to popořadě. :)

hopeter píše:Za mě dobrý ale už sakra koukej zahodit to pravítko a udělej něco křivě...

Zahooď pravítko, to se lehko řekne. Pro strojaře to není jednoduché. :D Až budu sázet trávu, pokusím se to trochu napravit.

Dusan píše:Já bych celou točnu silnice zrušil

No jo, ta točna není točna, ale parkoviště pro zaměstnance továrny.

hopeter píše:Určitě ty svahy osázet.

Svahy určitě osázím. Než se ale do toho pustím, musím svah upravit a naznačit odvodnění. Tedy napravit chybu, na kterou mě upozorňoval kolega Polabský o nějakou tu stránku dříve.

hopeter píše:Ta "točna" nemusí být nutně točna. Může to být samovolně vzniklé parkoviště klidně i se zbytky čehokoliv

Jak jsem již napsal, mělo to být parkovišťátko. Klidně tam může být i hromada posypového materiálu či něčeho podobného. Třeba panelů, co zbyly po rekonstrukci přejezdu u továrny. Samozřejmě mírně zarostlých. ;)

Polabský píše: Namalovaný přechod pro chodce ve vjezdu do fabriky na chodníku který dál nikam nevede ??

Nikam nevede? Vždyť je to jediná přístupová cesta pro lidi jdoucí do práce. Chodník vede k vrátnici, k pěšímu vstupu do areálu a šéfové dbají na bezpečnost svých zaměstnanců. ;)

Polabský píše:Ta silnice okolo tak trochu nikomu nepatří a taky podle toho vypadá. Nechci Vás hanět ale udělal bych to víc ohnusené a olezlé.

Každá silnice musí být jednou po rekonstrukci. :D Popravdě ale, s patinou a opotřebováním zatím nemám žádné zkušenosti, takže to prozatím realizuji jako opravené. Osobně mně přijde, že zrealizovat dobře vypadající opotřebení je opravdu těžké. Na netu se sice dá najít spousta fotografií krásných patinovaných modelů, ale i takových, kde opotřebení vypadá nepřirozeně a uměle. Je mi jasné, že pro zkušenější modeláře to není problém, ale k těm já zatím bohužel nepatřím. :(

Polabský píše:Tu polňačku bych s ohledem na značně nepřehledný přejez osadil trvale zamčenými závorami, s cedulí "Klíče v dopravní kanceláři. A rychlostníky maximálně 20.

Já myslel, že tam dám jen kříže a hotovo. Provoz jsem na polňačce nepředpokládal. Pokud to tedy takto není možné, nestačily by místo závor světelné výstražníky? Na některých tratích je spousta křižujících cest i v obloucích a nikde jsem zamčené závory neviděl. Je pravda, že na kolejišti jsou oblouky o menším poloměru, než je tomu v reálu. To je ale úděl domácího kolejiště a nedostatku prostoru, kde by z tohoto pohledu musela být dvacítka skoro všude. ;)
Naposledy upravil Trixt dne pon 04 lis, 2019 5:44 am, celkově upraveno 1
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod jipol57 » sob 02 lis, 2019 6:21 pm

Polabský píše:Je to celé pěkné ale téměř nepřirozené.
Takovýto nicotný cancour silnice k malé fabrice by byl ten poslední, který by byl v reálu takhle dokonalý. Namalovaný přechod pro chodce ve vjezdu do fabriky na chodníku který dál nikam nevede ?? Zkuste zajet ne kterémkoliv menším městě k nádraží, odkud vede vlečka do nedaleké fabriky. Ta silnice okolo tak trochu nikomu nepatří a taky podle toho vypadá.

Taky to trochu sleduji...
Záleží v jakém období to je. V minulém století by to mohlo být hnusné olezlé. Ale jestli je to současnost, tak dnes se stane, že když je na silnici víc děr než asfaltu, že i kamioňáci odmítnou po takové cestě do fabriky zajíždět, tak si vedení firmy objedná novou silnici, nejen zaplátovat. A potom je to se vším všudy, s nalajnováním a s přechodama, aby to stálo co nejvíce a silničáři si vydělali. Ale hned jak končí vjezd do fabriky, je to zase tankodrom. Takhle to dnes taky často bývá.
Může to tak být. Ale stejně by se mi taky více líbilo to omšelé z minulého století. Jak už kdosi napsal. Zahodit pravítko. Inspirovat se u kolegy Kajinka11. Jeho obrázky z kolejiště mně uchvátily. viewtopic.php?f=1&t=11046&start=120
jipol57
 
Příspěvky: 1187
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod hopeter » sob 02 lis, 2019 6:34 pm

Já si myslím,že si vedeš dobře. Na patinu je dost času. Tomu přejezdu by nejlépe slušeli obyčejné kříže bez jakéhokoliv dalšího zabezpečení. Prostě lesní/polní cesta přes koleje. Takových je jen u nás v okolí spousta. Tedy přesněji spousta jich byla taky nahrazena cca před třemi lety signalizací v rámci renovace trati. Trochu přepych na cestě kde přejede třikrát za rok traktor,jinak nic a navíc je na každou stranu kilometr vidět. Ono je to zabezpečení stejně k ničemu , protože denně vjede spousta bezmozků pod vlak i přes závory... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » sob 02 lis, 2019 6:42 pm

jipol57 píše:Záleží v jakém období to je.

Zatím se držím let 1998 až 2006.

Trixt píše:Inspirovat se u kolegy Kajinka11

To je pro mě pan mistr, stejně jako například Tomáš Bárta, Houmr, pan Müller a někteří zdejší uživatelé fóra. K těm mám daleko. Ale třeba jednou .... ;)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Polabský » ned 03 lis, 2019 6:18 pm

Kolego,
neříkej na kolejích zatáčka :roll: , nebo se puristí zblázněj :shock: !!
Dycinky oblouk.
Ten přejezd na polňačce by se zajišťoval zamčením tak někdy okolo 1970 - 1990, pak by ho zrušili nebo osadili kříži.
Stejně by tam ale přišly pískáčky a rychlostníky 15 - 20.
Hezký den Všem :mrgreen:
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » pon 04 lis, 2019 5:47 am

Polabský píše:neříkej na kolejích zatáčka , nebo se puristí zblázněj !!

Omlouvám se, slovo zatáčka jsem si v souvislostí s železnicí právě vymazal ze svého slovníku a text výše upravil. ;)

Polabský píše:Ten přejezd na polňačce by se zajišťoval zamčením tak někdy okolo 1970 - 1990, pak by ho zrušili nebo osadili kříži. Stejně by tam ale přišly pískáčky a rychlostníky 15 - 20.

Vzhldem k tomu, že jsem v roce 1998 až 2006, tak tedy označím jen pomocí křížů a umístím pískáček a rychlostníky. Moc děkuji za vysvětlení. :)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » ned 10 lis, 2019 9:21 pm

Času málo a já nejsem žádný rychlík. ;) Dokončil jsem odvodnění pravé opěrné zdi a portálů. osadil vjezdové návěstidlo a vše zasypal hlínou- Tak alespoň malý náhled na postupující práce:

pravastrana01.jpg


pravastrana02.jpg
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod workous » pon 11 lis, 2019 8:58 pm

Pěkně ti to jde je fakt, že se vyřádíš ...
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » pon 11 lis, 2019 10:19 pm

Snažil jsem se dořešit chybějící odvodnění zdi. Teď budu muset opravit drobné škody co jsem napáchal. ;)

pravastrana03.jpg
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod jirkah » úte 12 lis, 2019 8:28 am

tak škody při úpravě jsou minimální :-) , ale jinak jsi se musel vyřádit to odvodnění jsi dělal za styroduru ?
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Sandy » úte 12 lis, 2019 9:03 am

To odvodnění jsi možná udělal zbytečně. U opěrných zdí na trati Praha-Smíchov - Praha-Radotín do nedávné doby prakticky neexistovalo.
Ve stejném provedení se nyní dodělává v souvislostí s "optimalizací" výše zmíněné trati. A zároveň se očišťují kameny na zdi, takže ten, kdo si netroufá na pokročilou patinu, má jednoduchou inspiraci.
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » stř 13 lis, 2019 6:27 pm

Tak jsem se rozhodl poprat se se světelnými návěstidly v koncové stanici. Tak jak to již bývá obvyklé, v místě, kde jsem potřeboval prostor pro návěstidlo, byla přišroubována svorkovnice. Jelikož vyřešit tento problém na kolejišti bylo spíše pro hadí ženu, rozhodl jsem se vyzkoušet demontáž panelu koncové stanice, se kterou je od začátku počítáno. Vše proběhlo hladce a bylo možno se pustit do instalace návěstidel. Teprve teď jsem docenil možnost demontáže horního panelu. Současně se mi odkryl nezvyklý pohled na kolejiště. Připojuji pár obrázků.

koleje24.jpg


koleje23.jpg

Návěstidla jsou s rozhraním S-COM od pan Němečka z http://navestidla.cz.

navestidla01.jpg
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod workous » stř 13 lis, 2019 7:40 pm

Zdravím Trixí, je to paráda když se přemyšlí a fotky ukazují , že ano. Ten přístup je super jak na stavbu, tak na údržbu. Držím palce ať ti to vydrží a nezačne ti prostor být malý... :D
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků