Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Fox » čtv 14 lis, 2019 5:45 am

Já jsem si horní stanici z lenosti neudělal odendávací a jen doufám, že mně to nebude jednou mrzet... Jinak drobná poznámka: já si uštípal ty nepotřebné části přestavních tyčí u výhybek co trčí do boků, na úroveň pražců. Líp to vypadá a líp se štěrkuje.
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1307
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod sidlo » čtv 14 lis, 2019 6:14 am

Poznámka hnidopicha.
Pokud se dobře dívám, tak na tom obrázku jsou dvousvětlová odjezdová návěstidla zelená + červená. Potom jejich stožár bude mít nátěr červená + bílá a pruhy stejné šířky.

Obrázek
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3601
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » čtv 14 lis, 2019 10:30 am

sidlo píše:Pokud se dobře dívám, tak na tom obrázku jsou dvousvětlová odjezdová návěstidla zelená + červená. Potom jejich stožár bude mít nátěr červená + bílá a pruhy stejné šířky.

Aha, takže by měly být 4 pruhy stejné šířky, shora bílý, červený, bílý, červený? To co tam mám od pana Němečka by znamenalo, že jsou tato návěstidla i pro posun, že?

Fox píše:Já jsem si horní stanici z lenosti neudělal odendávací a jen doufám, že mně to nebude jednou mrzet... Jinak drobná poznámka: já si uštípal ty nepotřebné části přestavních tyčí u výhybek co trčí do boků, na úroveň pražců. Líp to vypadá a líp se štěrkuje.

Já to zatím neodstraňoval, neb netuším jak na výměníková návěstidla a zda se mi tam ty kousky nebudou hodit. Pokud bys měl nějaký odkaz jak na to, sem s ním. ;)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod sidlo » čtv 14 lis, 2019 11:10 am

Zjednodušený výklad:
Pokud jsou pruhy nestejné šířky, tak by na návěstidle musela být i bílá pro posun.
Pokud tam bílá není, tak pruhy musí být stejné šířky a posunuje se proti červené.
Na tomto návěstidle se to dá jednoduše opravit.
Šířku pruhů má uvedenou na svém webu Bohouš v dokumentu příloha k TNŽ 34 2605 http://www.masinky.info/2013/12/soubory-ke-stazeni-i/.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3601
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Fox » čtv 14 lis, 2019 11:59 am

ad výměníková návěstidla: pořešil jsem to umístěním o jeden pražec vedle, takže nevadí pohybu přestavné tyče. Hnidopiši mohou namítat, ale po zaštěrkování si toho v terénu ani nevšimneš. Mluvím ale o pevných návěstidlech (tj. "jenom jako", neotáčí se...). (koukám, že mám jen rozmazané fotky, ale snad nevadí)
vyhybka_upr2.jpg
IMG_20190209_1320085.jpg
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1307
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Kolejiště TT 260 x 96 výška 31

Příspěvekod Krolboys » ned 22 pro, 2019 9:06 am

S nadšením sleduji stavbu tohoto krásného kolejiště a snažím se pochytit informace pro budoucí vlastní stavbu. Mohu se prosím zeptat, jak byly vyřešeny izolované úseky v koncové stanici a vlečce? vzhledem k posunu a otáčení souprav? a jaké rozpojovače jste použil? Děkuji a zdravím.
Krolboys
 
Příspěvky: 37
Registrován: úte 26 říj, 2010 8:53 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » ned 22 pro, 2019 11:20 am

Krolboys píše:Mohu se prosím zeptat, jak byly vyřešeny izolované úseky v koncové stanici a vlečce? vzhledem k posunu a otáčení souprav? a jaké rozpojovače jste použil? Děkuji a zdravím.

Ahoj, jednotlivé izolované úseky mám aktuálně následovně:

koncovaschema01.jpg

Každý červený čtvereček je místo, kde jsou koleje odizolované. Staniční koleje mají vždy na kraji krátké detekované úseky pro detekci krajní polohy, kde lokomotiva musí zastavit. Z důvodu šetření dekodérů nemám detekovanou každou výhybku samostatně. Levé zhlaví mám rozděleno na dva detekované úseky tak, aby případná manipulace na odstavné koleji neblokovala možnost objetí soupravy. Pravé zhlaví mám rozděleno na tři úseky. Příjezdy a odjezdy vlaků řídí RocRail, kdy vlak pošlu přetažením lokomotivy do bloku dané staniční koleje, jinak posun ve stanici řeším ručně.

Momentálně řeším ručně i rozpojování neb dosud jsem rozpojovače neřešil. Ale na netu je spousta nápadů, jak je pořešit. Aktuálně jsem se prokousával návěstidly v koncové stanici, kde jsem zvolil nejjednodušší variantu osazení, kdy ve stanici je omezena rychlost na 40 km/h.

P.S: Vykání se na netu moc nenosí. ;) Jinak s chválou bych to v mém případě moc nepřeháněl, jsou tu mnohem hezčí kolejiště. Navíc moje teoretické znalosti provozu na železnici jsou prozatím docela malé, takže se sem tam dopouštím chyb, kterých bych se nedopustil, kdybych více studoval. ;)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Ferys » ned 22 pro, 2019 11:45 am

Zeptám se ještě laicky k aktuálnímu dotazu - izolované úseky na koncích každé koleje (bloku) musí být delší, než lokomotiva, nebo stačí krátký úsek pro předání povelu k zastavení?
TT Ep. III/IV, DCC TC
Ferys
 
Příspěvky: 293
Registrován: pon 01 říj, 2012 11:02 am

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » ned 22 pro, 2019 12:13 pm

Já je mám asi kratší než lokomotiva. V RocRail mám pak definované události v bloku následovně:

  • První krátký blok - událost "enter" - vlak vstoupil do bloku
  • Střední úsek -událost "pre2in" - vlak zpomalí na minimální rychlost
  • Druhý krátký úsek - událost "in" - vlak zastaví
Pozor ale na jednu věc. Pokud uděláš úseky krátké, jako já, musíš mít zajištěno, že tvůj vozový park odebírá energii vždy krajními nápravami. Můj to bez problému splňuje, ale měl jsem od kamaráda půjčenu soupravu Desiro RegioJet a ta z krajních podvozků sbírá energii vždy jen z jedné strany, což znamená, že při jízdě jedním směrem probíhá detekce v pořádku a při jízdě opačným směrem je detekován až střední podvozek. Měl jsem ještě půjčenu jednu parní lokomotivu, kde byl podobný problém. Sběr proudu probíhal z uhláku a pak už jen z předního běhounu, který je ale minimálně zatížen, takže sběr proudu je nespolehlivý a tedy z hlediska detekce nepoužitelný. Opět tedy v jednom směru je vše ok a ve druhém ovšem ne. V tomto případě bych musel zastavení řešit jiným způsobem, než najetím do koncového krátkého úseku.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Myšpulín » ned 22 pro, 2019 2:05 pm

Ferys píše:Zeptám se ještě laicky k aktuálnímu dotazu - izolované úseky na koncích každé koleje (bloku) musí být delší, než lokomotiva, nebo stačí krátký úsek pro předání povelu k zastavení?

Tady záleží na způsobu ovládání a na tom, co se má vlastně detekovat. Pokud má sloužit pro zastavení, pak to bude stejné jako na klasické staniční koleji, jen budou použity jakoby dva poslední, tedy první ke zpomalení a druhý k zastavení. První se může teoreticky vypustit a zůstane jen druhý s okamžitým stopem. Pokud má však sloužit pro indikaci obsazení, pak by měl být co nejdelší, ale tak, aby vozidla v něm stojící nebránila průjezdu po sousedních kolejích. Manipulace může být prováděna tak, že úsek před tímto dotyčným úsekem musí být volný, tedy mašina či celý posunovací díl musí stát až na úseku a zhlaví před ním je volné. To platí jak při jízdě s oním posunovacím dílem, tak při jízdě kolem jiným. Nevím, jestli jsem to popsal dostatečně srozumitelně.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » pát 27 pro, 2019 11:32 am

Tak jsem se trochu pral s návěstidly. Někdy je tak trochu problém s kompatibilitou výrobků od různých výrobců. Ale nyní již vše funguje tak, jak má. Druhým problémem je, co s návěstidly v programu RocRail. Pokud mám dva stavy a to "Jízda" a "Volno", pak je to bez problému. Horší to bude, v odbočné stanici, ale s tím se budu prát později. ;)

Mezi tím jsem se trochu posunul v rámci "doby hliněné". Trochu jsem poupravil terén, dodělal povrch silnice až k mostu a hlavně v střední části potáhl vše hliněným kobercem. Nejde mi to rychle, ale postupně se posouvám. ;) Aktuální stav kolejiště je dle následujícího obrázku:

Obrázek

A ještě pár pohledů:
teren01.jpg

teren02.jpg

teren03.jpg
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod HonzaM » sob 28 pro, 2019 6:46 am

Trixt píše:Druhým problémem je, co s návěstidly v programu RocRail. Pokud mám dva stavy a to "Jízda" a "Volno", pak je to bez problému. Horší to bude, v odbočné stanici, ale s tím se budu prát později. ;)

Asi jsi měl na mysli stavy “stůj” a “volno”. V TrainControlleru jsem to vyřešil tak, že jsem použil ND4 od ”návěstidla.cz” a jednotlivým cestám přiřadil vždy DCC adresu příslušného návěstního znaku. Asi by bylo možné podobným způsobem použit návěstni dekodéry Petra Šídla.

Na Tvém kolejišti se mi líbí dlouhá trať do horního nádraží, v hlavním nádraží jsou ale příliš krátké koleje, to by bylo tak pro “N” a ani tak by to nebylo nic moc.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4073
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » sob 28 pro, 2019 7:18 pm

Ahoj Honzo, ano máš pravdu, měly to být stavy “stůj” a “volno”. :) A to jsem to po sobě několikrát četl a stejně jsem napsal takovou hloupost. ;)

Jinak co se týká délky staničních kolejí odbočné stanice, ano, jsou krátké. Nádraží je navrženo pro soupravu se 3 ypsilonkami nebo jednu čtyřdílnou patrovou jednotku Bp. Člověk má k dispozici nějaký prostor a s tím si musí vystačít. ;)

Jinak co se týká návěstidel, mám to složitější, neb používám RocRail a pro něj se na netu nenajde moc zkušeností a co se týká použití návěstidel na našich dráhách, pak žádné. ;)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod Trixt » pát 14 úno, 2020 3:23 pm

Času málo, povinností hodně, tak se kolejiště vyvíjí pomalounku. Co jsem ale zjistil je fakt, že množství kolejí ve skrytém nádraží nestačí nikdy. I když jsem neměl moc možnosti, pokusil jsem se vykouzlit alespoň jednu odstavnou kolej navíc. Takže jsem opět sundal horní nádraží a do vnitřku pravé smyčky vmáčkl jeden šturc, viz obrázky. Není to mnoho, ale každý centimetr dobrý. ;)

skryte-sturc1.jpg
skryte-sturc2.jpg
skryte-sturc3.jpg
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

Příspěvekod juroH0 » pát 14 úno, 2020 5:54 pm

Pekné, pekné to máš. A opäť sa potvrdzuje pravidlo, že každé SN je časom malé :D
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: marian_r a 9 návštevníků