Stránka 1 z 1

Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: úte 17 dub, 2018 8:51 pm
od belgarat
Panove,

myslite, ze je v prostore (viz obrazek) moznost zbudovat kolejiste se smysluplnou dvojkolejkou ? Asi by to chtelo jeste necim doplnit, aby se jen "nekrouzilo". Popis: ty modre obdelniky na zdech jsou +- vyznacene dvere (presne koty ted nemam), musi se nechat mistnosti projit z levych dveri do vsech pravych (za ni jsou jeste dalsi mistnosti). Vnitrni cary nejsou zdi, to jsou jen pospojovane obdelniky ze kterych jsem vytvoril obrys ;) Okraj dole na obrazku je vnejsi zed s okny, pod okny radiatory. Prosim NEnavrhovat zatim kolejiste :) spis by se hodila inspirace do zacatku - mate-li po ruce nejaky vhodny layout jako vychodisko k experimentum ve Wintracku, prosim o odkaz. Pripadne nekolik kolejist vhodnych k propojeni.

Re: Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: úte 17 dub, 2018 9:19 pm
od Polabský
Hezký večer,
jen pro základní rozmýšlení:
Průchod pro "pěšáka" s běžným zavazadlem, či sklenicí sektu, je nutno počítat pruh minimálně 80 centimetrů :!: :!: .
Jde taky o to aby kolejiště neomezovalo běžný provoz domácnosti.
Taky je potřeba vyhodnotit frekvence průchodů a vliv výstavby a provozu kolejiště na ostatní prostory.
A také, jak často se bude chodit do jednotlivých místností a s jakým cílem (např: WC, vstup, atd.)
Kolejiště nemůže obtěžovat ostatní uživatele prostor, protože postupně přejdou do opozice a pasivní resistence :evil: a to je pak k nevydržení :?
Dokonce by stálo za úvahu řešit "prosíravě :D " část kolejiště jako sklápěcí, či případně segmentové.

Re: Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: úte 17 dub, 2018 10:03 pm
od belgarat
Polabský píše:Hezký večer,
Průchod pro "pěšáka" s běžným zavazadlem, či sklenicí sektu, je nutno počítat pruh minimálně 80 centimetrů :!: :!: .
Jde taky o to aby kolejiště neomezovalo běžný provoz domácnosti.
...
Dokonce by stálo za úvahu řešit "prosíravě :D " část kolejiště jako sklápěcí, či případně segmentové.


AHA - pardon, zapomnel jsem. Jedna se o NEBYTOVE prostory vyhrazene pro modelareni. Za dvermi na prave zdi se nachazi jeste jedna mistnost (odhadem 5x4,5m) ktera ma slouzit jako kutloch / dilna. Jedine vyuziti nakreslene mistnosti je ulozeni a provozovani kolejiste. Pripadni jedinci, ktere by mohlo kolejiste obtezovat jednoduse vubec nedostanou klice .... Jinak se segmenty pocitam(e) kvuli mozne manipulaci.

Re: Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: stř 18 dub, 2018 6:01 am
od jirmicz
Ahoj, myslim si, že prostor to je to slušný. Na dvojkolejku by stačilo 6,9x1m. Můžu ti nakreslit jenom něco v ruce. Ale teď je otázka financí. Ono se to nezdá, ale jenom pár metrů kolejiva výhybky přestavníky a litají tisíce.

Re: Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: stř 18 dub, 2018 6:20 am
od belgarat
jirmicz píše:Ahoj, myslim si, že prostor to je to slušný. Na dvojkolejku by stačilo 6,9x1m. Můžu ti nakreslit jenom něco v ruce. Ale teď je otázka financí. Ono se to nezdá, ale jenom pár metrů kolejiva výhybky přestavníky a litají tisíce.

Vim, a navic finance jsou ted velmi omezene (do konce kalendarniho roku). Chce to 'master plan', neni to na jeden rok; ma to byt "klubove" kolejiste, do modelareni s detmi mame prislibeny prispevek obce. Rocni rozpocet bych cekal kolem 20k

Edit: dvojkolejku prosazuje kolega -- uprimne, kazdy se stisnenym prostorem sni o tom, ze "jednou" bude dvojkolejka a ... ano, spravne ! Depo s rotundou. Otazka je, jestli by nebylo (i kvuli financnim) lepsi neco skromnejsiho s vetsim podilem krajinne modelariny a mensim koleji a elektroniky :-D I kdyz i doplnky do krajiny jsou pekelne ... Proto jsem psal "navrhy nekreslit". Protoze nez se stanovi aspon zakladni charakter je lepsi "neco hotoveho, viditelneho" pro inspiraci a premysleni nez marnit vase kolektivni usili.

Ted mame tak z 2/3 dodelane kolejiste Lhotka (Plany kolejist I) a ta elektricka stranka je docela masakr ;) na tak malem prostoru.

Re: Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: stř 18 dub, 2018 6:56 am
od Michal Šuhajda
Ahoj, chcete-li modelovat s dětmi v klubu, což se pustit do modulů? Klidně i s vlastním rozhraním, poloměry rozměry apod. Společný projekt bude třeba stanice, ale každý člen se pustí do jednoho modulu trati. Pro zacatek třeba jen 30x50 Cm velký traťový díl je pro člena klubu práce na cely rok. Pro děti a nejen pro ně je velkou motivací, když se mohou pochlubit “svým” kusem společného díla, kde např. mohou realizovat i nápady, které se na společném kolejišti prosazují hůř.

Re: Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: stř 18 dub, 2018 7:01 am
od jirmicz
Udělat falešnou dvojkolejku je myslím elektronicky jednodušší než jednokolejka se smyčkou. Taky jsem šel radši do dvojkolejky. Na tento prostor udělat menší odbočnou stanici na lokálku do koncové, kde bude malé depo na nocování motoru. Nebo jaká bude epocha?

Re: Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: stř 18 dub, 2018 7:08 am
od sidlo
Ten prostor je luxusní. Ale projekt je pro 3 - 5 dospělých modelářů. Jek jste na tom personálně?

Re: Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: stř 18 dub, 2018 8:09 am
od belgarat
Samozrejme blbe. Jeden krajinar, jeden pseudo-elektrikar, jeden lodickar. Ale ve vesnici jsou nejmene dalsi 3 modelarske kusy, ktere zatim jeste "nezabraly". Dobre je, ze neni nutne ty prace nejak hrotit a hnat rychle kupredu, jedine co jsme slibili je "bavit" deti. Prave je otazka jak to pojmout -- zda neni lepsi "slow start" s moduly (segmenty ?), ktere se posleze treba uskladni ... a nebo naopak rozvinou.

Jo, omlouvam se - nemam to promyslene; prvni dotaz jsem hodil pro zjisteni zda je realne VUBEC uvazovat (nekdy v budoucnu) s 2kolejnou trati. Po cteni fora jsem ziskal pocit, ze dvojkolejny sen vede dost casto na nerealny layout / prekolejovani-vlakodrom / jezdeni (jen) kolem dokola apod.

Re: Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: stř 18 dub, 2018 8:25 am
od Tomas Lebeda
Lucy píše:Zachován volný přístup k oknům a radiátorům.

Mě by přišlo, že daleko lepší by bylo umístit užší kolejiště kolem delší stěny, než doprostředka.
1,4m už nikdo nedosáhne, muselo by být posuvné od zdi a délka kolejí by při tohle řešení zřejmě vycházela kratší.

belgarat píše:Samozrejme blbe. Jeden krajinar, jeden pseudo-elektrikar, jeden lodickar. Ale ve vesnici jsou nejmene dalsi 3 modelarske kusy, ktere zatim jeste "nezabraly". Dobre je, ze neni nutne ty prace nejak hrotit a hnat rychle kupredu, jedine co jsme slibili je "bavit" deti. Prave je otazka jak to pojmout -- zda neni lepsi "slow start" s moduly (segmenty ?), ktere se posleze treba uskladni ... a nebo naopak rozvinou.

Jo, omlouvam se - nemam to promyslene; prvni dotaz jsem hodil pro zjisteni zda je realne VUBEC uvazovat (nekdy v budoucnu) s 2kolejnou trati. Po cteni fora jsem ziskal pocit, ze dvojkolejny sen vede dost casto na nerealny layout / prekolejovani-vlakodrom / jezdeni (jen) kolem dokola apod.


A nešlo by třeba uvažovat o tom, že by u delší stěny (6,9m) bylo segmentové kolejiště a kolmo na něj by byla odbočka tvořená moduly směrem do chodby se dveřmi?
Tak jako tak bude nutné nejprve vytvořit masterplan.

Re: Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: stř 18 dub, 2018 8:38 am
od rawen
K tomu umístění a náčrtku od Lucy - i když jsou to nebytové prostory a za nimi "jen" dílna, tím spíše se tu asi bude chodit s většími věcmi typu nábytek, stroje, materiál...

I já navrhuji jít do modulů ve stylu trať podél zdi, následně modulové nádraží a ve finále tyto věci umístit do dvou pater nad sebou a propojit tobogány. :P
Ať už vás bude jakýkoliv počet s jakýmkoliv rozpočtem, nějaký podobný stavební a časový plán zajistí dílčí hmatatelné výsledky a okamžitou použitelnost postavených věcí. Lepší, než zůstat s obr rámem bez kolejí anebo rozestavěným kolejištěm...

Radek

Re: Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: stř 18 dub, 2018 11:01 am
od Tomas Lebeda
Myslel jsem to nějak takto,
Obrázek

Re: Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: stř 18 dub, 2018 12:57 pm
od Tomas Lebeda
Lucy píše:Pánové nejste moc praktičtí.Jak bych umývala okna,větrala a co slunce,bude svítit přímo na kolejiště.Oprava,údržba radiátorů,ovzdušňování,v zimě topná sezóna.

Myslel jsem na to. Samozřejmě neznám podrobnosti, jaká tam jsou okna kolik jich je, jaké jsou tam radiátory apod.
Mohou to být např. okna pod stropem. Nicméně odvzdušnění radiátorů a stejně tak i mytí okne se bude dít tak cca 1x ročně takže to se dá zorganizovat a okna se dají zakrát.
Nicméně souhlasím, že je nutné všechny tyto věci zvážit. Nekladl jsem si za cíl navrhovat finální řešení, ale spíše testovat prostorové možnosti.

Re: Prostor pro kolejiste TT

PříspěvekNapsal: stř 18 dub, 2018 8:33 pm
od t29
Co tohle? Kus dvoukolejky by byl. Odhadl jsem správně směr otevírání dveří?

Obrázek
http://yurqi.rajce.idnes.cz/planky-pokusy/#TT_zkouska_belgarat.jpg

Část A = velká stanice s depem, možno použít pro modulovku.
Krajní díly vyměnitelné podle potřeby, buď šturc nebo dvě výhybky (kolejová spojka) a normované modulové rozhraní pro dvoukolejku. Vlečka na minimodulech, pozor na dveře. Most je podlézací a mimo provozní dobu sundaný pro volný průchod.

Část B = výhybna, lokálka, skryté nádraží. Tato část je "trvalá", neplánuje se časté rozebírání/stěhování.
Dvoukolejka klesá tunelem do skrytého nádraží pod panelem, lokálka stoupá do hor a druhá trať odbočuje na modulovku. Chtělo by to prodloužit spodní část panelu, kolik dovolí okna/radiátory.

Část C = modulovka
moduly dle chuti a potřeby.