Stránka 2 z 3

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: sob 07 dub, 2018 6:38 pm
od fulda
Ahoj,

možná je to hloupost, ale kdo viděl Karlovu vitrínu, tak ví svoje. Co tu posuvnu otočit na vejšku a skladovat vlaky tak?
Může to být v zadní části a vepředu se před to postaví ještě kousek krajiny

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: sob 07 dub, 2018 7:00 pm
od Rocky_MK
Mně se zdá nejrozumnější připomínka HonzyM - přece jenom na tomto prostoru by v N šlo udělat výživnější kolejiště. Pro tento prostor je Rmin 430 mm luxus. V TT mám pod 250 mm :D

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: sob 07 dub, 2018 7:57 pm
od jirkan
Kolega na začátku uvádí, že vše se rodí kvůli štokrovi, kterého si pořídil, a který méně neprojede.

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: sob 07 dub, 2018 8:21 pm
od jirkan
Já bych se vrátil k mým původním příspěvkům, kde jsem psal, že by ten štokr zasloužil malinko delší vlak. Většina zde uváděných návrhů jsou proti těm dvěma původním spíš cesta zpět.
Napadlo mě ale přece jen možné řešení. Já zatím nejvíc fandím tomu původnímu s velkou točnou. Tady je délka kolejí v podstatě dána jejím průměrem a ten rozměrem segmentu 500 mm. Ta točna ale přece nemusí být nutně celý kruh, který se otáčí o 360 stupňů. Kdyby to byl vyýřez, který se pootáčí jen třeba o 45 stupňů, tak by se tam mohlo vejít možná 10 cm navíc, a to jsou dva vagóny. Sice nic moc, ale myslím že každý kousek dobrý.
Je sice pravda, že by byla složitější manipulace ve SN, ale je to něco za něco.

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: sob 07 dub, 2018 8:55 pm
od hank
Rocky_MK píše:V TT mám pod 250 mm


Já taky 8)

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: sob 07 dub, 2018 8:56 pm
od hank
jirkan píše:Ta točna ale přece nemusí být nutně celý kruh, který se otáčí o 360 stupňů.


Děkuji za další invenční návrh. :wink:

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: sob 07 dub, 2018 8:58 pm
od hank
fulda píše:Co tu posuvnu otočit na vejšku a skladovat vlaky tak?


Teoreticky OK, v praxi to narazí na moje obě ruce olšové... :? :oops: Navíc ty segmenty budu muset někam ukládat a místa do výšky tam moc není.

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: ned 08 dub, 2018 10:18 am
od MkTT
Posílám řešení od Milana. Je to na pět vlakových souprav.
Hank st.jpg


A ještě bych něco dodal za sebe.
Nestálo by za úvahu postavit si místo nádraží s kouskem trati třeba model menšího depa? Je otázka, zda by lokomotiva 556.0 vůbec měla přechodnost na lokálkovou trať a nic jiného se do takového prostoru nevejde. Tam by jezdily spíše nějaké menší tendrovky. Kdežto v menším depu, kde bude zbrojení uhlím i naftou, se mohla vyskytovat obě vozidla 556.0 i M262.0.

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: ned 08 dub, 2018 11:25 am
od hank
MkTT: Děkuji, návrh jsem dostal.

Na některých lokálkách 556.0 na konci parního provozu prokazatelně jezdily. Třeba do Slavonic nebo do Oslavan. Nebo v obvodu depa Plešivec. Výjimečně se mohly objevit i jinde, i když to potvrzené nemám, třeba některá břeclavská v Hevlíně - a tam dokonce i spolu s M 262.0.

Ale jinak máš samozřejmě pravdu, možná bych to neměl lámat přes koleno. Pokud o menší výtopny, tak tam tato kombinace vozidel nebyla nic neobvyklého: Pro dané období mě napadá Znojmo pro břeclavskou trať, Tábor pro transversálu, jistě jich bylo mnohem víc.

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: ned 08 dub, 2018 4:16 pm
od jirmicz
Ahoj, jaká je délka 262? Jestli třeba neudělat stanici, kde bude štokr končit. Vlek od 262 se odvěsí a pokračuje sólo. Náčrtek je jenom orientační pro představu jak to myslím. Napadá mě třeba takový Tanvald. Tam by šly dvě tratě do přesuvny. S tím, že tam není nahoru není ozubnice, ale prostě kopec kam štokr nemůže.

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: ned 08 dub, 2018 4:17 pm
od jirmicz
Jo ještě ten náčrtek :mrgreen:

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: ned 08 dub, 2018 5:01 pm
od hank61
Hanku. Co třeba jak navrhuje MkTT, s použitím návrhu Milana F. z jeho 3. dílu plánů kolejišť? Přesuvna SN by mohla být krátká a ještě by zbylo na kousek tratě. Případně ve SN přesuvnu nahradit zmenšenou točnou.

IMG_20180408_185102.jpg

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: pon 09 dub, 2018 10:08 am
od MkTT
Ještě mě napadlo, že by bylo možné depo otočit o 180 stupňů a využít druhý segment pro uhelnou skládku a točnu s rotundou.

Depo_Hank.jpg

Případně by bylo možné prohodit správkovou halu a uhelnou skládku.

P.S. Omlouvám se za takovou mazanici, ale v práci mám jen Microsoft Paint.

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: pon 09 dub, 2018 10:47 am
od vmucha
Osobne bych to uhli asi netahal pres tocnu a dal ho nekam, kde je navrzena popelova jama.

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

PříspěvekNapsal: úte 10 dub, 2018 7:23 am
od Vladimír_B
Ahoj, variace "míč na košíkovou"
segmenty_tocnaB.jpg

Točna by se otáčela +/- 45°a tři polohy, zleva: dvě koleje vlečky, přímá odstavná, dvě koleje výtopny.
K výtopně: 556.0 by tam samozřejmě zajížděla jen na popel, vodu, drobnou údržbu a odstavení. Uhlí se dobírá v hlavním depu Kirowem (mimo kolejiště). Takže jen kanál, Wasserkran a hajc. I dva a šenda jezdí chlastat naftu jinam. :D
Nad točnou je znázorněn kus širé trati mizející do skryťáku. Skryté by se muselo udělat nad, pod - s tím že by i kolej na točnu stoupala/klesala, nebo by se točna udělala opravdu segmentová a seřízla by se, aby se za ni vešel ještě šuplíkový skryťák na tři koleje (pohyblivá příjezdní kolej). Leč spíše bych asi preferoval mimo úrovňové řešení. Námět je jen ideový, s geometrií jsem si příliš hlavu nelámal... Jak jinak :D V neposlední řadě bych se nevzdával. Toto kolejiště má docela zajímavý potenciál, tak držím palce k realizaci (bez ohledu na zvolenou variantu).