Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod fulda » sob 07 dub, 2018 6:38 pm

Ahoj,

možná je to hloupost, ale kdo viděl Karlovu vitrínu, tak ví svoje. Co tu posuvnu otočit na vejšku a skladovat vlaky tak?
Může to být v zadní části a vepředu se před to postaví ještě kousek krajiny
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4281
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod Rocky_MK » sob 07 dub, 2018 7:00 pm

Mně se zdá nejrozumnější připomínka HonzyM - přece jenom na tomto prostoru by v N šlo udělat výživnější kolejiště. Pro tento prostor je Rmin 430 mm luxus. V TT mám pod 250 mm :D
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 960
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Hodonín/Brno

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod jirkan » sob 07 dub, 2018 7:57 pm

Kolega na začátku uvádí, že vše se rodí kvůli štokrovi, kterého si pořídil, a který méně neprojede.
jirkan
 
Příspěvky: 650
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod jirkan » sob 07 dub, 2018 8:21 pm

Já bych se vrátil k mým původním příspěvkům, kde jsem psal, že by ten štokr zasloužil malinko delší vlak. Většina zde uváděných návrhů jsou proti těm dvěma původním spíš cesta zpět.
Napadlo mě ale přece jen možné řešení. Já zatím nejvíc fandím tomu původnímu s velkou točnou. Tady je délka kolejí v podstatě dána jejím průměrem a ten rozměrem segmentu 500 mm. Ta točna ale přece nemusí být nutně celý kruh, který se otáčí o 360 stupňů. Kdyby to byl vyýřez, který se pootáčí jen třeba o 45 stupňů, tak by se tam mohlo vejít možná 10 cm navíc, a to jsou dva vagóny. Sice nic moc, ale myslím že každý kousek dobrý.
Je sice pravda, že by byla složitější manipulace ve SN, ale je to něco za něco.
jirkan
 
Příspěvky: 650
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod hank » sob 07 dub, 2018 8:55 pm

Rocky_MK píše:V TT mám pod 250 mm


Já taky 8)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2605
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod hank » sob 07 dub, 2018 8:56 pm

jirkan píše:Ta točna ale přece nemusí být nutně celý kruh, který se otáčí o 360 stupňů.


Děkuji za další invenční návrh. :wink:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2605
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod hank » sob 07 dub, 2018 8:58 pm

fulda píše:Co tu posuvnu otočit na vejšku a skladovat vlaky tak?


Teoreticky OK, v praxi to narazí na moje obě ruce olšové... :? :oops: Navíc ty segmenty budu muset někam ukládat a místa do výšky tam moc není.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2605
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod MkTT » ned 08 dub, 2018 10:18 am

Posílám řešení od Milana. Je to na pět vlakových souprav.
Hank st.jpg


A ještě bych něco dodal za sebe.
Nestálo by za úvahu postavit si místo nádraží s kouskem trati třeba model menšího depa? Je otázka, zda by lokomotiva 556.0 vůbec měla přechodnost na lokálkovou trať a nic jiného se do takového prostoru nevejde. Tam by jezdily spíše nějaké menší tendrovky. Kdežto v menším depu, kde bude zbrojení uhlím i naftou, se mohla vyskytovat obě vozidla 556.0 i M262.0.
MkTT
 
Příspěvky: 498
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod hank » ned 08 dub, 2018 11:25 am

MkTT: Děkuji, návrh jsem dostal.

Na některých lokálkách 556.0 na konci parního provozu prokazatelně jezdily. Třeba do Slavonic nebo do Oslavan. Nebo v obvodu depa Plešivec. Výjimečně se mohly objevit i jinde, i když to potvrzené nemám, třeba některá břeclavská v Hevlíně - a tam dokonce i spolu s M 262.0.

Ale jinak máš samozřejmě pravdu, možná bych to neměl lámat přes koleno. Pokud o menší výtopny, tak tam tato kombinace vozidel nebyla nic neobvyklého: Pro dané období mě napadá Znojmo pro břeclavskou trať, Tábor pro transversálu, jistě jich bylo mnohem víc.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2605
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod jirmicz » ned 08 dub, 2018 4:16 pm

Ahoj, jaká je délka 262? Jestli třeba neudělat stanici, kde bude štokr končit. Vlek od 262 se odvěsí a pokračuje sólo. Náčrtek je jenom orientační pro představu jak to myslím. Napadá mě třeba takový Tanvald. Tam by šly dvě tratě do přesuvny. S tím, že tam není nahoru není ozubnice, ale prostě kopec kam štokr nemůže.
jirmicz
 
Příspěvky: 130
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Malá Skála

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod jirmicz » ned 08 dub, 2018 4:17 pm

Jo ještě ten náčrtek :mrgreen:
Přílohy
20180408_181137.jpg
jirmicz
 
Příspěvky: 130
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Malá Skála

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod hank61 » ned 08 dub, 2018 5:01 pm

Hanku. Co třeba jak navrhuje MkTT, s použitím návrhu Milana F. z jeho 3. dílu plánů kolejišť? Přesuvna SN by mohla být krátká a ještě by zbylo na kousek tratě. Případně ve SN přesuvnu nahradit zmenšenou točnou.

IMG_20180408_185102.jpg
Aby mě mé zábavy bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně :-)
http://hankovystranky.cz/
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 1293
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice a Louny

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod MkTT » pon 09 dub, 2018 10:08 am

Ještě mě napadlo, že by bylo možné depo otočit o 180 stupňů a využít druhý segment pro uhelnou skládku a točnu s rotundou.

Depo_Hank.jpg

Případně by bylo možné prohodit správkovou halu a uhelnou skládku.

P.S. Omlouvám se za takovou mazanici, ale v práci mám jen Microsoft Paint.
MkTT
 
Příspěvky: 498
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod vmucha » pon 09 dub, 2018 10:47 am

Osobne bych to uhli asi netahal pres tocnu a dal ho nekam, kde je navrzena popelova jama.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 588
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Návrh malého domácího kolejiště v eNku - prosba o rady

Příspěvekod Vladimír_B » úte 10 dub, 2018 7:23 am

Ahoj, variace "míč na košíkovou"
segmenty_tocnaB.jpg

Točna by se otáčela +/- 45°a tři polohy, zleva: dvě koleje vlečky, přímá odstavná, dvě koleje výtopny.
K výtopně: 556.0 by tam samozřejmě zajížděla jen na popel, vodu, drobnou údržbu a odstavení. Uhlí se dobírá v hlavním depu Kirowem (mimo kolejiště). Takže jen kanál, Wasserkran a hajc. I dva a šenda jezdí chlastat naftu jinam. :D
Nad točnou je znázorněn kus širé trati mizející do skryťáku. Skryté by se muselo udělat nad, pod - s tím že by i kolej na točnu stoupala/klesala, nebo by se točna udělala opravdu segmentová a seřízla by se, aby se za ni vešel ještě šuplíkový skryťák na tři koleje (pohyblivá příjezdní kolej). Leč spíše bych asi preferoval mimo úrovňové řešení. Námět je jen ideový, s geometrií jsem si příliš hlavu nelámal... Jak jinak :D V neposlední řadě bych se nevzdával. Toto kolejiště má docela zajímavý potenciál, tak držím palce k realizaci (bez ohledu na zvolenou variantu).
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 886
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků