Pozor na to. Laici si běžně pletou trojcestné a dvojité oboustranné výhybky. Trojcestná výhybka je zcela symetrická a mám za to, že u SŽDC se nevyskytuje vůbec. Zato je běžná na tramvajových tratích, jen v Praze jich je asi 25.
Viz třeba tady:
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2011021601 To, co někteří výrobci modelů vydávají za trojcestné výhybky, jsou ve skutečnosti většinou dvojité oboustranné výhybky:
Příloha 01-schema-trjcst.jpg je dlouhodobě nedostupná.
(Zdroj: Vlasák, J. a kol.: Výhybky a výhybková spojení. NADAS 1983, via blog Honzíkovy vláčky.)
To jsou třeba ty zmiňované výhybky ve Skovicích.
Dvojitá oboustranná výhybka PECO ve velikosti N:
Příloha 02-3-cestna-vyhybka-PECO.jpg je dlouhodobě nedostupná.
(Zdroj:
http://www.honzikovyvlacky.cz/2012/01/0 ... meritku-n/.)
Nicméně třeba to PECO vyrábí v H0 i klasické trojcestné výhybky:
(Zdroj:
https://www.svetnakolejich.cz/PECO-SL-9 ... -d4510.htm)