Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
sob 05 říj, 2019 10:42 am
od hank61
"D" - Děkuji za vyčerpávající odpověď. Ač jsem v této oblasti laik, předpokládal jsem, že to tak jednoduché nebude. Nyní jsem to ještě vyměřoval a myslím, že když posunu celý el. oddělený úsek blíže k vjezdové výhybce viditelné části smyčky, výhybka na nové segmenty bude v místě jak jsem uvažoval, ale pod stálým napětím. To bude asi nejjednodušší řešení.
Hopeter - Honzo nevím jak to myslíš. Chtěl bych zachovat SN
Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
sob 05 říj, 2019 1:04 pm
od Myšpulín
Nevím, jaké je využití oné místnosti, ale Hankovem si zamezíš přístup ke skryté a k celé pravé straně. Co to udělat ještě trochu jinak?
Výhybku ve smyčce posunout ještě o 90°doleva, tedy výjezd z ní přímým směrem směřovat severně, tedy nahoru. Jí i její vrchní konce, tedy i odbočnou větev, napájet natvrdo stejnou polaritou jako celé kolejiště. Hned pod touto výhybkou udělat oboustranné odizolování přepínaného úseku. Jeho druhý konec umístit do SN na místo v horním zhlaví, kde se odděluje ta úplně pravá kolej. To znamená, že v přepínaném úseku budou obě výhybky úplně vpravo, staniční kolej, oba šturcy a spojovací kolej mezi pravou spodní výhybkou a výhybkou do Hankova. No a Hankov napojit ladným levým (namísto pravým) 90°obloukem. Tím ti vyjde sice do prostoru, rovnoběžně s horní stanicí, ale budeš mít za ním průchod, jak podél celého vrchu kolejiště, tak přístup ke SN. Jinak, vznikne ti obrácené F.
Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
sob 05 říj, 2019 1:52 pm
od hank61
Myšpulín - Něco podobného už jsem měl na mysli před časem. Nechci však, aby mi nové segmenty zasahovaly příliš do prostoru. Pod velkou stanicí mám pracovní stůl a ovládací pult celého kolejiště. Frekvence mezi tímto prostorem a vstupními dveřmi je celkem značná
Dle obrázku počítám s tím, že poslední segment /šturc/ stanice Hostomice by byl na pantech a jedné podpěrné noze, tak že by šel snadno sklopit pro pohodlnější přístup k základnímu kolejišti.
Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
sob 05 říj, 2019 2:13 pm
od Myšpulín
Klidně můžeš Hankov i oblouk umístit na nohy s kolečky a pro ježdění jej z pozice, kterou máš zamalovanou nyní, přesunout do pozice, co jsem popisoval. Pro spojení použít dva čepy, dva banánky a svěrku nebo šroub a matici s křidélky. Přesun a zprovoznění je pak otázka jedné až dvou minut. A v uklizené poloze by jsi jej možná dostal ještě více k SN a tudíž by zabíral i méně místa. Ale to vařím jen z vody.
Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
sob 05 říj, 2019 2:47 pm
od hopeter
- pristavba 24-7-3-1.jpg (20.79 KiB) Zobrazeno 3840 krát
Pokud bys ještě mohl zmenšit v části smyčky oblouk tak udělat "obchvat"
Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
sob 05 říj, 2019 3:12 pm
od hank61
Myšpulín - Ty segmenty na kolečkách je dobrý nápad - ještě to zvážím
Hopeter - Segmentovou přesuvnu jsem tam již měl a nahradila ji smyčka. Chtěl bych si zachovat možnost provozu i pouze na současných segmentech s možností otáčení soupravy bez běhání po místnosti
Zmenšený poloměr už není možný - samotná smyčka už má poloměr R1 - 371mm
Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
sob 05 říj, 2019 4:15 pm
od Miloš Pavlát
Zásah do předchozího modulu? Přiznat odbočující trať. Dostal by si tím dostatečnou délku přepínaného úseku.
- h61_2.png (59.58 KiB) Zobrazeno 3804 krát
Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
sob 05 říj, 2019 4:38 pm
od hopeter
- pristavba 24-7-3-2.jpg (43.86 KiB) Zobrazeno 3787 krát
A co udělat napojení ze segmentu s uhelným skladem a SN se smyčkou nechat jak je... ?
Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
sob 05 říj, 2019 6:54 pm
od hank61
Honzo. To by byly ty stanice moc blízko u sebe. Mým cílem je prodloužit trať
Miloši. To by stálo za zvážení. I když délku přepínatelného úseku dosáhnu posunutím úseku ve smyčce. Vejde se mi tam stejně dlouhá souprava, jakou mi umožní větší koncová stanice
Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
ned 06 říj, 2019 6:08 am
od Brejla
hank61 píše:Vážení. Rád bych rozšířil současné kolejiště o stanici "Hostomice". Prostorově mi nejlépe vychází napojení do vratné smyčky. Je to ovšem v tom elektricky odděleném úseku, který ovládá modul vratné smyčky
https://www.masinky.cz/produkt/8071-DCC ... /index.htm/na obrázku je ohraničen modrými čarami/. Je to možné, nebo mi to způsobí nějaké komplikace? Předem děkuji za informace.
pristavba 24-7-3.jpg
Udělej ještě jednu "modrou čáru" těsně před zhlavím nové stanice a stanici napájej stejně jako zbytek kolejiště.
Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
ned 06 říj, 2019 8:25 am
od hank61
Brejla píše:hank61 píše:Vážení. Rád bych rozšířil současné kolejiště o stanici "Hostomice". Prostorově mi nejlépe vychází napojení do vratné smyčky. Je to ovšem v tom elektricky odděleném úseku, který ovládá modul vratné smyčky
https://www.masinky.cz/produkt/8071-DCC ... /index.htm/na obrázku je ohraničen modrými čarami/. Je to možné, nebo mi to způsobí nějaké komplikace? Předem děkuji za informace.
pristavba 24-7-3.jpg
Udělej ještě jednu "modrou čáru" těsně před zhlavím nové stanice a stanici napájej stejně jako zbytek kolejiště.
No pokud by to takhle fungovalo, bylo by to nejjednodušší řešení. Díky moc
Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
ned 06 říj, 2019 8:56 am
od Brejla
hank61 píše:Brejla píše:hank61 píše:Vážení. Rád bych rozšířil současné kolejiště o stanici "Hostomice". Prostorově mi nejlépe vychází napojení do vratné smyčky. Je to ovšem v tom elektricky odděleném úseku, který ovládá modul vratné smyčky
https://www.masinky.cz/produkt/8071-DCC ... /index.htm/na obrázku je ohraničen modrými čarami/. Je to možné, nebo mi to způsobí nějaké komplikace? Předem děkuji za informace.
pristavba 24-7-3.jpg
Udělej ještě jednu "modrou čáru" těsně před zhlavím nové stanice a stanici napájej stejně jako zbytek kolejiště.
No pokud by to takhle fungovalo, bylo by to nejjednodušší řešení. Díky moc
Funguje. Jen nesmíš současně přejíždět dvě přerušení, což je stejné jako u běžných vratných smyček.
Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
ned 06 říj, 2019 10:21 am
od hank61
Tak to je paráda. Vyřešeno. Děkuji mnohokrát všem za rady
Re: Koncová Hankov H0
Napsal:
ned 06 říj, 2019 3:15 pm
od jirkan
Myslím, že dokonce poloha přerušení na té přidávané odbočce není kritická a může být hned za výhybku. Pokud budou vlaky jezdit mezi koncovými stanicemi a JK u obou větví bude stejná, nebude smyčkový modul vůbec reagovat. Pokud pojede vlak smyčkou, při vjezdu prohodí zapojení v části smyčky, při výjezdu se to opět přepne do původního stavu. Pokud by z nějakého důvodu zůstala polaritu opačná (např. rukou odebereš loko ve smyčce), tak následující vlak při jízdě mezi stanicemi to hned při vjezdu do přepínacího úseku nastaví do správné polarity a dál se už nic neděje.
Toto řešení umožní při manipulaci v nové stanici využívat skoro celou délku trati až k výhybca a současně projíždět smyčku.
Jen na závěr prosím přítomné digitálisty o kontrolu, jestli to co píšu není nesmysl. V takovém případě se předem omlouvám za zavádějící úvahy.