Stránka 4 z 15

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2018 8:35 pm
od lajblt
Poslal jsem přes Úschovnu zip s knihovnami objektů, aby bylo vidět v plánku všechno. Vyzkoušeno na Wintrack 8 Demo (všechny trl, tra a trs soubory z vyšších verzí fungují i ve verzích nižších; běžně tenhle trik používám - stáhnu si nejnovější demo verzi, nainstaluju a všechny zmíněné knihovny objektů zkopíruju do verze 10 i 8 :) ).

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: úte 15 kvě, 2018 4:34 am
od JaroHo
dobré ránko, díky za ochotu. paskušáju :wink:
jo, všechno funguje. 3d náhled v demu desítky šlape jak víno :wink: Díky.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: úte 15 kvě, 2018 10:06 am
od vorech
Elvisi,co budeš mít vlastně za žel. zpravu?Na rajceti máš všehochuť :?:

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: úte 15 kvě, 2018 11:44 am
od HonzaM
vorech píše:Elvisi,co budeš mít vlastně za žel. zpravu?Na rajceti máš všehochuť :?:

A proč by se měl vázat? Důležité je aby se mu to líbilo a dobře jezdilo.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: úte 15 kvě, 2018 12:14 pm
od JaroHo
vorech píše:Elvisi,co budeš mít vlastně za žel. zpravu?Na rajceti máš všehochuť :?:

jestli dovolíte, rád bych provozoval čd/čsd a občas projet něco jako návštěva....synkovi se líbí novější stroje (ostatně mě některé taky)tak proč bych mu to neumožnil...
moc vám k tomu nejde ten brejlovec zssk a herkules, že? Nebojte, jde mi hlavně o ČSD protože to byla podle mě nejhezčí doba, nejhezčí stroje a barvy, vlastně i nejhezčí stavby. dneska je to všechno železobeton :roll:
Slovenský brejlovec se mi strašně líbí a tady k tomu má pán ještě krásně patinovaný vozy https://modelovy-sklipek.webnode.cz/
Zdraví Honza (elvis)

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: úte 15 kvě, 2018 12:54 pm
od JaroHo
napsal lajblt :pokud jsem si klubko kolejí rozmotal dobře, je z hlediska elektrického zapojení "místem styku napájecích soustav" samotná odbočná stanice. Protože hlavní trať je koncipovaná jako "falešná dvoukolejka", je zapotřebí ošetřit napájení pouze ve chvíli, kdy vlak na hlavní trati přejíždí do opačné kolejové skupiny.
koukám ať jak koukám nevim, když jedu po vnější kolejnici z levého nádraží, furt tu stejnou kolejnici mám vnější i na druhý straně a i na lokálce....pak je asi problém u pravého angličana končící lokálku v pravém skryťáku asi...?Nebo koukám blbě?

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: úte 15 kvě, 2018 1:39 pm
od MiG
Podle mého máte dvě možnosti.
Jen jeden smyčkový modul pro přepínání polarity vnější koleje s výhybkou na pravé straně. Kolej (pravou) říznete na obou kolejnicích "dole" a "vlevo" hned za výhybkou a "nahoře" na délku nejdelšího vlaku.
Současně říznete oboukolejnicově kolejové spojky mezi hlavními kolejemi v nádraží a neumožníte, aby se dala postavit cesta mezi těmito hlavními kolejemi.
Z hlediska napájení to bude ovál.

Dva smyčkové moduly, které dáte do vhodného místa vnější, z hlediska zmačknutého oválu, koleje ke každé smyčce s dostatečně dlouhým oboustranně izolovaným úsekem (na nejdelší vlak) a stanici zapojíte celou "souhlasně" na jeden zesilovač (nebo více stejně polarizovaných s oboustranným vzájemným oddělením na místě/místech, kde se nestojí, pokud chcete provozovat více lokomotiv, než jeden zesilovač snese).
Takže to z hlediska napájení ovál nebude.

Snad jsem nic ve schematech nepřehlédnul.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: úte 15 kvě, 2018 5:39 pm
od lajblt
Doplním kolegu obrázkem. Na něm je vidět, kde by se stýkaly kolejnice opačné polarity a kam tedy vložit oboustranně izolované úseky se smyčkovými moduly. Izolovaný úsek musí být delší než nejdelší provozovaný vlak.

Podle mě je výhodnější právě toto řešení, protože neomezuje vjezd vlaku do opačné kolejové skupiny v odbočné stanici.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: stř 16 kvě, 2018 6:40 am
od JaroHo
Pánové díky za polopatické vysvětlení. Jdu se doučovat :mrgreen:
edit: je to zajímací ale modul nemodul- souprava by to měla umět projet bez zastavení tak to je pecka :!:

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: stř 16 kvě, 2018 7:57 am
od HonzaM
Ano, souprava to projede bez zastavení, úsek ale musí byt delší nez nejdelší souprava. Naprosto nezbytné je to u pevně elektricky propojených souprav.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: stř 16 kvě, 2018 8:08 am
od Tomas Lebeda
HonzaM píše:Ano, souprava to projede bez zastavení, úsek ale musí byt delší nez nejdelší souprava. Naprosto nezbytné je to u pevně elektricky propojených souprav.

Myslím, že naprosto nezbytné je to vždycky. (Tedy pokud snad nemají vagony na konci vlaku plastová kolečka).

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: stř 16 kvě, 2018 9:15 am
od MiG
Ač nejsem Honzův mluvčí, myslím, že měl na mysli soupravy, které sbírají všemi nápravami a buď jsou v provedení, že všechny nápravy jsou paralelně, a nebo část náprav (jedno čelo až k určitému bodu) sbírá levou kolejnici a část (od daného bodu až k druhému čelu) pravou.

Jednotlivá kovová dvojkolí budou dělat mikrozkraty, ale pokud pojede vlak dostatečně rychle, tak se asi z daného úseku dostane. Vím, je to prasárna.
Propojená dvojkolí - skupiny (byť jednopólově) soupravu dál "nepustí". A ani další vlaky na stejném napaječi.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: stř 16 kvě, 2018 10:54 am
od JaroHo
místa by tam mělo bejt na polární expres.....
Jestli jsem se dobře zorientoval v plánu a to co mi Lablt vyrobil tak by isolovaný úseky měly bejt .... a teď poozor:
jeden nad pravým zhlaví pravého skryťáku a tam je místa na 20 vozovou soupravu regiojet
a druhej hned vedle, čili v pravo u zdi vedle pravýho skryťáku ,když přejede lokálka v tunelu přes jednu levou kolej dvoukolejky na pravou skrytou kolej dvoukolejky za tu poslední pravou výhybku
a teď jsem zvědav jestli jsem se k tomu dobral správně :roll:

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: stř 16 kvě, 2018 11:43 am
od fulda
Ahoj,

kdy to budeš realizovat? Mám v rámci DIGI-CZ rozděláno několik úprav vratných smyček. Jsou to takové zákulisní a předprodukční informace, ale asi mohu říci, že jsem mírně modifikoval ten modul založený na detekci zkratu (to je ten nejběžnější modul). Tam jsem se pokusil o další drobné zvětšení jeho spolehlivosti. A pak mám na stole ještě "bezzkratovou" variantu, založenou na detekci obsazení.
Ta druhá varianta by mohla být podle mého názoru mnohem vhodnější, ale vyžaduje specifické řezání kolejí.

Bohužel nevím, kdy budou dostatečně otestované, aby bylo možné je pustit do produkce.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: stř 16 kvě, 2018 11:43 am
od MiG
Jo.
A kolik budete chtít mít na kolejišti lokomotiv?
1. "odložených" na kolejích jednotlivých nádraží (i SN) a depa
2. současně jezdících (v kterých oblastech)
V podstatě otázka na počet zesilovačů, případně místa dělení mezi zesilovači.