Stránka 3 z 15

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: pát 11 kvě, 2018 3:18 pm
od lajblt
Ten původní návrh se mi docela zamlouval. Tak jsem kolegu poprosil o plánek a tady je výsledek mého snažení. Je to jen viditelná část, SN předpokládám obdobně "v suterénu" vlevo i vpravo.

Je to primárně kolejiště "na kochačku", určené ke sledování vlaků na dvoukolejce s možností střídání hnacích vozidel v přilehlé výtopně a pro lehký provoz na lokálce (osobní i nákladní doprava). Dvoukolejku je možné samozřejmě elektrifikovat, ve stanici se potom předpokládá zatrolejování kolejí 1-4, 4a, 4b, 5a+b, 7 a 9. Kolejiště výtopny bych ponechal nezatrolejované, lokálku elektrifikovat jen k označníku vjezdového návěstidla. :)

Všude na hlavní trati je zachován Rmin 700 mm a rozteč os kolejí 59 mm, stejně jako ve stanicích. V odbočné stanici je poloměr Rmin 900 mm (kromě oblouků mezi výhybkami, kde je ale zachováno R min jako na trati). Kolejivo kompletně Peco CODE100, výhybky přímé (SL-95/96, R914), křižovatkové (SL-90) a obloukové (SL86/87).

Velká stanice má 6 dopravních kolejí s užitečnou délkou (zleva doprava) 9 - ~2,4 m, 7 - ~2,2 m, 5a, 5b ~ 0,3 m, 3 - ~3,1 m, 1 - ~3,2 m, 2 - ~2,7 m, 4 - ~2,6 m. Levá krajní kolej (11) je manipulační objízdná. Z "lokálky" je možné vjíždět na 3 dopravní koleje. Pro cestující slouží 2 ostrovní (mezi kolejemi 1-2 a 3-7) a jedno jednostranné nástupiště (u koleje 4 u staniční budovy). Bohužel jsou trochu omezené možnosti nakládky, pouze na dvou kusých kolejích (4a, 4b), u koleje 4a je rampa, u 4b volná skládka.
Depo je přestavěné pro motorový provoz, namísto uhelných van je naftové hospodářství se zbrojením. Zůstala zachována vodárna, pískování i výdejna olejů. Na koleji v prodloužení objízdné koleje je stanovistě nehodové soupravy.

Lokálka vede do vrcholové úvraťové stanice (+150 mm), kterou je možné rozšířit podle potřeby, aby umožňovala bohatší nákladní provoz.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: pát 11 kvě, 2018 4:38 pm
od lajblt
Dík za pochvalu, ale na Milana F. zdaleka nemám. Já na to mám software, on to zvládá tužkou, kružítkem a pravítkem. To je pro mě Mistr.

A hlavně - návrh si vymyslel kolega sám. Já jsem ho jenom "učesal", aby se mu s jeho vozovým parkem dobře jezdilo. :)

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: pát 11 kvě, 2018 5:47 pm
od Myšpulín
Myslím, že přílišná skromnost není na místě. O svých kvalitách nás přesvědčuješ dlouhodobě.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: pát 11 kvě, 2018 5:53 pm
od lajblt
Dík. :)

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: sob 12 kvě, 2018 8:38 am
od twiido
Nadherny layout, nema chybu!!!
A spodok bude ten co je ne predchadzajucej strane?

P.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: sob 12 kvě, 2018 4:51 pm
od lajblt
Ano, skryté nádraží bude vlevo i vpravo. Vzhledem k tomu, že tam není dost místa na otočení dvoukolejky nahoře do protisměru ani na jedné straně, bude skryťák pro "levý" tunel pod pravou částí a obráceně.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: sob 12 kvě, 2018 6:10 pm
od JaroHo
Zdravím,
omlouvám se za prodlevu. Mám dvanáctky a jsem po úrazu.
Plánek je to parádní. Jsem velmi mile překvapen jak je to krásné, do detailu popsané a hlavně to někdo udělal jen a jen pro mě :mrgreen: a těší mě že je to ten původní laiout, který jsem pak hodil málem do koše.Z těch verzí co jsem poslal se Vám asi zatočila hlava :mrgreen: Jdu se kochat....dál.
Fakt paráda.
smekám :wink:
p.s.: samozřejmě je to není jen pro mě ale inspirace pro ostatní

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: ned 13 kvě, 2018 3:18 pm
od lajblt
Zdar pánové,

aby to bylo kompletní, doplňuju skrytou část. Tu tvoří dvě pětikolejná skrytá nádraží s minimální užitečnou délkou koleje ~3,7 metru, je tedy dost času na to, aby vlak zastavil i v režimu ABC (nejdelší staniční kolej má ~3,2 metru užitečné délky). Levé skryté nádraží je v úrovni -170 mm a trať do něj vede klesáním 30 promile, stoupání v opačném směru je ~31 promile. Pravé skryté nádraží je v úrovni -200 mm, hlavní trať do něj klesá 26 promilemi, zpátky stoupá 25 promilemi. Lokálka se napojuje na hlavní trať v "odbočce Tunel", kde je poloviční křižovatková výhybka, sloužící jen pro provoz na lokálce. Odbočka je v úrovni -20 mm, aby následující klesání nebylo příliš prudké. Minimální poloměr je vlevo R520, vpravo R480, rozteč kolejí je tu 60 mm (aby se to "dobře počítalo a rýsovalo" :) ). Zeleně je vyznačena užitečná délka podzemních kolejí, oranžově jsou vyznačeny flexi úseky bez konstantního poloměru (přechodové křivky vypočtené Wintrackem).

Kritickým místem stavby je tunel na pravém zhlaví odbočné stanice, kde se kříží ve třech patrech nad sebou tři dvoukolejné tratě (zachována NEM 102 pro "těžké stavby", tj. 69 mm průjezdné výšky + min. 10 mm rezerva na kolej a podkladovou překližku).

Pokud jsem si klubko kolejí rozmotal dobře, je z hlediska elektrického zapojení "místem styku napájecích soustav" samotná odbočná stanice. Protože hlavní trať je koncipovaná jako "falešná dvoukolejka", je zapotřebí ošetřit napájení pouze ve chvíli, kdy vlak na hlavní trati přejíždí do opačné kolejové skupiny.
Pokud bych to řešil já, "starý analogista", nastavil bych napájení staničních kolejí v závislosti na postavení vlakové cesty přímým spínáním pomocí relátek. Ale na digitál jsou tu jiní mistři, tudíž návrh případného řešení ponechávám na nich. :)

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: ned 13 kvě, 2018 5:26 pm
od JaroHo
nemůžu se na to vynadívat.... :wink:
co se týče eletriky, potřeboval bych se podívat do projektu.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: ned 13 kvě, 2018 8:58 pm
od HonzaM
Na tomhle kolejišti se mi líbí, že je primárně určeno pro sledování jízdy vlaků, s tím že se předpokládá manipulace spočívající jen ve změnách hnacích vozidel. Předpokládám že na těch dvojkolejkách bude výhradně pravostranný provoz a obě skrytá nádraží budou projížděna pouze jedním směrem. Není mi moc jasný smysl té odbočky z vedlejší trati do skrytého nádraží, má to zřejmě umožňovat aby vlak z vedlejsi trati z koncové stanice mohl zůstat ve skryté stanici a vystřídat se s jiným. Nevím zda to stojí za nebezečí problému napojení této trati na dvojkolejnou trať, s výhybkami ve skryté části a s nutností hlídat aby nedošlo ke kolizi s vlaky jedoucími po dvojkolejce, ani to odbočení z trati “uprostřed polí” mi nepřipadá příliš odpovídající realitě. Ale nejsem železniční odborník, třeba je to tak v praxi běžné. Pokud jde o elektrickě zapojení kolejiště, předpokládal bych že bude hlavní stanice elektricky nedělená a na trati (v určité vzdálenosti od stanice aby byl dostatečný prostor pro manipulaci ve stanici) by byl úsek trati připojený přes smyčkový modul. Vlaky by tak mohly přijíždět na kteroukoli staníční kolej a z kterékoli odjíždět.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2018 7:42 am
od JaroHo
to je na mě ještě složité, o smyčkovém modulu nemám ani ánunk, zatím. Ale vím že se to hojně používá akorát jsem tomu nevěnoval pozornost. Ještě se zeptám, dá se projekt z wintrack 10 převést do osmičky?Mělo by to jít ale za jakou cenu to fakt netuším....pan mistr má totiž desítku a já osmičku.Vlastně skoro všichni maj osmičky :mrgreen:
Chtěl jsem se pokochat 3déčkem ale demáč desítky mi to nedovolí.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2018 8:00 am
od jirkah
pokud se chces jen podivat staci wintrack viewer

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2018 8:16 am
od JaroHo
no, dík ale co když budu chtít plán tisknout? Já jsem otevřel Lajbl projekt v demo 10 a nabízelo to uložit pod wintr 8 a eště něco....ale samozřejmě mi to nešlo, že...
jde o to aby s tím člověk mohl případně laborovat, učit se v tom naplánovat samotnou produkci pro stavbu kolejiště. O to mi též jde.
díky

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2018 9:24 am
od lajblt
Zdar kolegové,

rád bych uvedl na pravou míru pár věcí ohledně projektu:

HonzaM: Ta "odbočka uprostřed polí" je úvrať. Je možná zbytečně daleko od vrcholové úvraťové stanice, ale souběžné vedení tratí tam není úplně možné, už takhle je použit poloměr R505. Co se týká napojení lokálky na hlavní trať v "odbočce Tunel", je to ošetřeno v poslední revizi projektu, kterou jsem posílal kolegovi. Na povrchu jsou pak viditelná "vjezdová návěstidla odbočky", stojící před tunelovými portály a předpokládá se tudíž osazení odbočky příslušným zabezpečovacím zařízením, svázaným se stanicí. Odjezdová návěstidla odbočné stanice jsou pak na pravém zhlaví zároveň předvěstmi vjezdových návěstidel "odbočky Tunel" a mají proto 5 světel.

elvis.jarous: Zkusím to večer doma vyexportovat do verze 8. Wintrack Viewer je ke stažení zde: https://modellplan.de/oscmp/de/shop_con ... p?coID=207. Jinak po exportu do verze 8 se nezobrazují správně barvou vyplněné polygony, tedy např. štěrk pod stanicí apod.

Re: Kolejiště 4900x3900 H0

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2018 4:22 pm
od JaroHo
wiever skvělej ale něco tomu chybí...zobrazí se místo štěrku šedá, nevadí, návěstidla a stavby s doplňky chybí. Zarážedlo tam jsou, jeřáb nebo co to je to taky je. Portály a mosty taky jsou vidět.Je to pěkný.Škoda že nevidim ty detaily. :lol:
ono Tomáši jak jste mi poslal ty csd semafory, vůbec jsem nenašel podobnej nebo stejnej soubor v místě instalace programu ani v models a ani v models2...zkoušel jsem to dát tam i tam i do hlavní složky wintrack a nic. :?:
a pořídil jsem dneska další ozvučený stroj....na konci dole http://elvisjarous.rajce.idnes.cz/Moje_depo :mrgreen: