po několika dnech jsem dneska postavil na nohy část kolejiště, část jedné třetiny. A protože nemám truhlárnu , stavěl jsem to skoro letmo jako betonáž mostu, používal vodováhy, latě a pak i 80tku jekl co jsem měl v garáži. Řezal a brousil jsem to jinde, pokosová pila woodster k nepoužití, protože její velké zuby překližku pálily , přesto jsem ji použít musel na ty šikmé řezy.Do letitého mafla Ferm mi přišel jemný kotouč 100 zubů a tak se řezalo maflem a dobrušovalo pásovkou. Prachu všude až hrůza
Lepidlo: Herkules, předvrtáváno vrtákem, příčky spojováno vruty dvakrát ze zadní strany a 1x zepředu, to zatmelím a vybrousím, chci to mít pěkné čisté dřevo vzaté lazurou. Matreriál - levně získaná obalová překližka tl. 16 slepená pro větší stabilitu tak že z toho je 32mm síla., je dost měkká a docela jsem to přebíral protože tam jsou vady. Ještě jsem to nezatěžkával- schne to, ale pokud mě to unese a to bych rád, protože se o to hodlám opírat, budu pokračovat se stejným materiálem, protože ho mám dost. Pokud mě to neunese, budu muset koupit truhlářskou překližku, která je na rozdíl od této určená pro konstrukce.
Co se týče vyměřování a jak to udělat a aby to vyšlo a dvacetkrát přeměřit než to uříznu, tak to mi zabralo víc času než manuální práce. Všechno jsem vyměřoval, pravítkem jsem kroužil jak mi vyjde vnější oblouk v rohu u dveří a aby to nebylo moc členité a nakonec se tvar a rozměr povedl.
teda mě se to líbí. Vleze mi tam oblouk R 580 mm. široký to je v nejširším místě 125cm a jinak 110cm. Díky šikminám se natáhnu všude
A na těch 110 cm nebude dvoukolejka na kraji ale bude tam prostor tak jak mi bylo doporučováno.
A rozhodl jsem se to dělat sám, protože mě to baví a když si to zkazím, tak můžu nadávat jen na sebe
EDIT:
dnes ráno jsem se na rám naložil, 97kg a nic neprasklo. Pokračuji dál v lepení.