Stránka 2 z 8

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: úte 10 črc, 2018 6:05 pm
od Ivan
milan ferdián píše:Máš můj obdiv.Držím palce se stavbou kolejiště.
Milan


Díky Milane, kolejiště však není nic jiného než jen úpravou Vašich skvělých plánků ;).

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: úte 10 črc, 2018 6:21 pm
od Ivan
hopeter píše:Vypadá to dobře.
Jestli můžu do toho kecat tak bych určitě ubral tu jednu kolej ve skryťáku co koliduje s tunelem. I bez ní budeš mít dostatek prostoru v SN. Navíc bude určitě ještě hodně vozů v oběhu na vlečkách viditelné části.
Dále bych uvážil použití EW1 místo EW2 ve viditelné stanici. Vzhledem k převážně posunovacímu provozu by bylo lepší než modelovost mít kousky rovných kolejí pro spojování a rozpojování.
A jestli dobře chápu rozdělení na dvě části tak bych raději hledal cestu jak uskladnit kolejiště třeba na výšku nebo ke stropu aby bylo vcelku.
Ještě si najdi kolejiště "BUDA" je hodně moc podobné a nedávno se tu probíralo v několika verzích... :wink:
No a ať se dílo daří. Rád budu sledovat stavbu. :)


Kecat určitě ;), to je hlavní důvod, proč to sem dávám. Rozhodnování mezi EW1 a EW2 bylo asi na začátku plánování největší dilema. Nakonec jsem zvolil EW2, neb se mi prostě víc líbí a také, jak píše Adam Buchal, nepřijde mi že tím tolik získám.
Když dal Milan před Vánocemi Budu na web, řekl jsem si, to je ono! No a pak přidal Petrov a bylo jasno. Tím, že jsem měl trochu víc místa tak jsem se rozhodl o úpravu a nakonec jsem přidal i v tu úzkou.
Tu kolej ve skryťáku asi zruším, dám tomu zpočátku ještě šanci, postavím to s ní a zkusím, zda tam nacpu tunelový portál. Když to nebude vypadat dobře, zruším ji.
Pro kolejiště mám bohužel opravdu jen místo za skříní, čili 2 díly skladované na výšku, ale toho se nebojím. Každopádně díky za podněty. Tvoje koncové se smyčkou se mi moc líbí, koncové také bylo ve hře, ale nakonec jsem chtěl, aby vlaky uměly také jen kroužit, kdyby si s tím chtěl hrát i syn (v což pevně doufám, zatím jsme ve fázi dudlíku).

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: úte 10 črc, 2018 6:31 pm
od Ivan
dfrolek píše:Nelíbí se mi ten přejezd a cesta do kulisy.. Když tam nebude ta jedna kolej, cesta by mohla stoupat podél opěrné zdi - kulisy - nad tunelový portál, nebo vést podél zdi na opačnou stranu. Ta 600 drážka, ta je super :)


Když jsem to dokreslil, tak se mi také na cestě něco nezdálo. Plánoval jsem sice kulisu tak, že v místě cesty bude jen "obloha", aby to vapadalo, jako že cesta dál klesá. Možná však nebude špatné provést změnu následně. Přejezd v místě jazyků výhybek je asi špatně, že? Dá se to ještě posunout mezi obě výhybky pravého zhlaví.
Každopádně tohle asi budu řešit až při stavbě. Díky za podnět!

Drážka mne taky nadchla, plánuji, že koleje udělám již nyní připravené pro provoz (el.zapojené). Na výrobu funkční loko TTf si zatím netroufám, ale chci mít aspoň tu možnost, co kdybych se jednou odhodlal... Body má pěkné video, kde je vidět, že to možné je.

Obrázek

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: úte 10 črc, 2018 9:31 pm
od Stanin
Ivan píše:...nakonec jsem chtěl, aby vlaky uměly také jen kroužit....

Na tom není nic špatného ani u dospělého :) Buď člověk simuluje provoz stanice - SN, nebo posun ve stanici a nebo prostě jen “tupě” zírá na projíždějící soupravu. Umím si představit, že bych si užil všechny 3 možnosti ;)

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: úte 10 črc, 2018 9:52 pm
od HonzaM
Stanin píše: Buď člověk simuluje provoz stanice - SN, nebo posun ve stanici a nebo prostě jen “tupě” zírá na projíždějící soupravu. Umím si představit, že bych si užil všechny 3 možnosti ;)

Ještě existuje čtvrtá možnost, kolejiště s několika stanicemi a naprogramovaným současným provozem více vlaků. První zábavou je samotné naprogramování, druhou pak pozorování jak narogramované vlaky jezdí, míjejí se na trati, staví ve stanicích. Tyhle dvě fáze se samozřejmě prolínají, většinou se projeví chyby naprogramování, je třeba něco zlepšit, případně přidat jiný vlak. Mám rád vlaky, které mohou jezdit oběma směry jako jsou LeoExpress, CityElefant, RailJet, Desiro, 840, Talent. Většinou se tedy vlak vrací že strany na kterou odjel, jen vyjímečně nějaký vedený lokomotivou projede dokola a vrací se z opačné strany než na kterou odjel. Kdybych stavěl kolejiště dnes, mělo by na koncích trati smyčky, do přestavby se ale už pouštět nebudu. Další zábavou je ovládací technika, problematika snadného stavění cest s automaticky stavěnými návěstidly, automatickým rušením postavených cest, atd.

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: stř 11 črc, 2018 8:43 am
od Vladimír_B
Ivan píše:Na výrobu funkční loko TTf si zatím netroufám...

A co TTe? e znamená 700-890 mm rozchod ve skutečnosti a i na 700 mm některé průmyslové úzké jezdili (SONP dokonce 800), lesní nevím, ale přivřel bych obě oči. :D Na 700 mm jezdily i vojenské dráhy starého mocnářství, posléze i armáda ČSR v Pce, tak bychom mohli tvrditi, že lesní byla postavena z vojenských přebytků...

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: stř 11 črc, 2018 9:10 am
od hopeter
Tu třetí kolej v SN bych opravdu ani nezkoušel...
K cestě ještě jeden návrh. Vést ji pod tratí pod mostem. Mohlo by to být na libovolné straně případně na obou.
Zapuštění terénu pod úroveň kolejí není na škodu.
Světlá výška mostu nemusí být tolik co traťě. Tři metry máš v TT cca 36 mm tak by ani nemusel být rám kolejiště moc vysoký.
Stanice položená přes most není nic neobvyklého , třeba Červený Kostelec strana u zhlaví na Trutnov.
Koukni na moje Žacléř-Otovice. :wink:

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: stř 11 črc, 2018 9:58 am
od hank
Vladimír_B píše:
Ivan píše:Na výrobu funkční loko TTf si zatím netroufám...

A co TTe? e znamená 700-890 mm rozchod ve skutečnosti a i na 700 mm některé průmyslové úzké jezdili (SONP dokonce 800), lesní nevím, ale přivřel bych obě oči. :D Na 700 mm jezdily i vojenské dráhy starého mocnářství, posléze i armáda ČSR v Pce, tak bychom mohli tvrditi, že lesní byla postavena z vojenských přebytků...


Na Slovensku skoro všechny lesní železnice používaly rozchod 760 mm, 600 mm jen výjimečně. Morava: 700 mm byl např. rozchod arcibiskupské lesní železnice v Rajnochovicích, železnice v lužních lesích na soutoku Dyje a Moravy nebo lichtenštejnských lesních svážnic v Jeseníkách. V Čechách: Rečkov 760 mm, Arnoštov 760 mm (svážnice 600 mm), kalamitní železnice Cikháj 760 mm, Černá v Pošumaví 600 mm (tato lichtenštejnská železnice sloužila přednostně tuhovým dolům, ale částečně i pro svoz dříví z lesů).

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: stř 11 črc, 2018 11:03 am
od Ivan
hopeter píše:Tu třetí kolej v SN bych opravdu ani nezkoušel...
K cestě ještě jeden návrh. Vést ji pod tratí pod mostem. Mohlo by to být na libovolné straně případně na obou.
Zapuštění terénu pod úroveň kolejí není na škodu.
Světlá výška mostu nemusí být tolik co traťě. Tři metry máš v TT cca 36 mm tak by ani nemusel být rám kolejiště moc vysoký.
Stanice položená přes most není nic neobvyklého , třeba Červený Kostelec strana u zhlaví na Trutnov.
Koukni na moje Žacléř-Otovice. :wink:


O tomto řešení jsem zatím moc neuvažoval, ale líbí se mi. Od začáku jsem chtěl mít trať na co nejnižším rámu, aby šel pak vymodelovat smysluplný tunelový portál do kopce porostlého vzrostlejšími smrky. Taky jsem uvažoval variantu, že by místo tunelu končila trať pod kamenným silničním mostem, za kterým by byla kulisa a trať by se tak rovnou dostala do SN (jak to má Milan v několika pláncích).
Teď malé hrubé počty. Rám má na výšku 5 cm, když trať postavím o 3 cm výše, stačilo by v rámu vyříznout jen cca 1 cm a mohl by být podjezd. Opticky by to také mohlo vypadat lépe a navíc by to umožnilo i větší zahloubení potoka, než jsem původně zamýšlel. Až bude rám, zkusím si to namodelovat jen z papíru uvidím.
Tvou Žacléř jsem kdysi viděl, díky za připomenutí ;).

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: stř 11 črc, 2018 11:10 am
od Ivan
hank píše:
Vladimír_B píše:
Ivan píše:Na výrobu funkční loko TTf si zatím netroufám...

A co TTe? e znamená 700-890 mm rozchod ve skutečnosti a i na 700 mm některé průmyslové úzké jezdili (SONP dokonce 800), lesní nevím, ale přivřel bych obě oči. :D Na 700 mm jezdily i vojenské dráhy starého mocnářství, posléze i armáda ČSR v Pce, tak bychom mohli tvrditi, že lesní byla postavena z vojenských přebytků...


Na Slovensku skoro všechny lesní železnice používaly rozchod 760 mm, 600 mm jen výjimečně. Morava: 700 mm byl např. rozchod arcibiskupské lesní železnice v Rajnochovicích, železnice v lužních lesích na soutoku Dyje a Moravy nebo lichtenštejnských lesních svážnic v Jeseníkách. V Čechách: Rečkov 760 mm, Arnoštov 760 mm (svážnice 600 mm), kalamitní železnice Cikháj 760 mm, Černá v Pošumaví 600 mm (tato lichtenštejnská železnice sloužila přednostně tuhovým dolům, ale částečně i pro svoz dříví z lesů).


Díky hankovi a Vladimíru_B za podněty. Těch 600mm bylo zvoleno spíše pro to, že je to rozchod stavebnic od Bodyho, které bych chtěl využít jako základ vozového parku. Před stavbou chci určitě ještě projít dostupné podklady k úzkým, zejména k těm co uvádí Hank. Překladiště jsem v plánku zatím vyřešil jeřábem, ale vím, že se používaly i různé rampy. Zatím jsem moc fotek nenašel, ale ještě jsem určitě nevyčerpal všechny dostupné prameny.

Na plánování úzké je čas, ona stavba nepojede extra rychlým tempem a úzkou budu dělat asi až skoro na závěr.

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: stř 11 črc, 2018 3:39 pm
od hopeter
S výškou rámu to nemusíš přehánět. Tuhost zajistí diagonály. Na obvodu pro tuto velikost kolejiště stačí výška desek cca 6 cm a vybrání si můžeš dovolit tak na polovinu t.j. 3 cm. Předpokládám překližku tl.8 mm. Samozřejmě čím vyšší tím lépe. Hlavně je potřeba výška podle přestavníků a dalšího vybavení pod deskou. :wink:

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: stř 11 črc, 2018 7:21 pm
od Vladimír_B
Nedělal Kolbenku, planwágny a opleny v TTe pan Kiss? (3D/ odlitky) Stačí se podívat do zdejších úzkých...

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: sob 25 srp, 2018 7:58 pm
od Ivan
Zdravím kolegové,
stavba pomááálu, ale jistě započala :-) - jak jinak než zhotovením rámu. Konstrukce buková překližka 12mm, výška rámu 5cm. Základní žebra požadovanou tuhost (dle mého předpokladu a obav) nesplnila, proto jsem doplnil diagonály z 8mm překližky a je to OK (díky Hopeterovi za tip).

Obrázek
Obrázek

Obával jsem se, jak vyjdou přestavníky a kupodivu to dopadlo vcelku dobře, jen ve dvou diagonáklých jsem musel vytvořit otvor (resp. zúžit na cca polovinu, aby se vešel přestvník). Zeleně je naznačeno rozmístění přestavníků MP1.

Obrázek

A ještě jedna do čtveřice - neodolal jsem a vytiskl jsem plán a položil na rám ;).

Obrázek

Teď budou následovat další úpravy desky, vyříznu sníženinu pro potok, rybník a popelovou jámu v remíze. Pak snad už pokládka kolejí na korek, už aby byly IBW s kovovou srdcovkou. Mým tempem mám do Vánoc co dělat. Pak na zimu plánuji pro mne nejhorší část - elektriku :-(.
Mimochodem, dnes jsem knečně dořešil otázku umístění kolejiště v bytě. Respektive, abych si nepřisvojil zásluhy, to napadlo moji manželku :D a bylo to tím pádem i schváleno ;). Kolejiště nakonec nebude na stojáka za skříní v ložnici, ale v chodbě nad dveřmi do obýváku ve vodorovné poloze. Je tam prostor tak akorád, jen výška 52 cm je trochu limitující - obě části rámu budou nad sebou. Naštěstí jedna část rámu je tvořena v zásadě jen stanicí, tam bude stačit cca 16cm výšky a zbylých 34cm na tunel s lesem na druhé rámu bude OK. No, jiná možnost stejně není :D.

Ať se daří!

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: ned 26 srp, 2018 4:40 am
od hank61
Pěkné. Ať se daří :wink:

Re: TT MINI Jizerka 120x115

PříspěvekNapsal: ned 26 srp, 2018 1:08 pm
od hopeter
Pěkná práce. Překližka by ti opravdu stačila tenčí ( 8 mm ). Tuhost rámu nedělá tloušťka ale právě ty diagonály. Hold to budeš mít trochu těžší na zvedání ke stropu... :wink:
Ještě opravdu uvaž třetí kolej v SN , ta už se tam nevejde i na papíru... :wink:
Pro inspiraci jak uložit kolejiště ( mini ) ke stropu přikládám fotku. Jsou tam tři kolejiště. :)

strop.jpg