TT MINI Jizerka 120x115

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT MINI Jizerka 120x115

Příspěvekod Ivan » úte 10 črc, 2018 6:05 pm

milan ferdián píše:Máš můj obdiv.Držím palce se stavbou kolejiště.
Milan


Díky Milane, kolejiště však není nic jiného než jen úpravou Vašich skvělých plánků ;).
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 20
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am

Re: TT MINI Jizerka 120x115

Příspěvekod Ivan » úte 10 črc, 2018 6:21 pm

hopeter píše:Vypadá to dobře.
Jestli můžu do toho kecat tak bych určitě ubral tu jednu kolej ve skryťáku co koliduje s tunelem. I bez ní budeš mít dostatek prostoru v SN. Navíc bude určitě ještě hodně vozů v oběhu na vlečkách viditelné části.
Dále bych uvážil použití EW1 místo EW2 ve viditelné stanici. Vzhledem k převážně posunovacímu provozu by bylo lepší než modelovost mít kousky rovných kolejí pro spojování a rozpojování.
A jestli dobře chápu rozdělení na dvě části tak bych raději hledal cestu jak uskladnit kolejiště třeba na výšku nebo ke stropu aby bylo vcelku.
Ještě si najdi kolejiště "BUDA" je hodně moc podobné a nedávno se tu probíralo v několika verzích... :wink:
No a ať se dílo daří. Rád budu sledovat stavbu. :)


Kecat určitě ;), to je hlavní důvod, proč to sem dávám. Rozhodnování mezi EW1 a EW2 bylo asi na začátku plánování největší dilema. Nakonec jsem zvolil EW2, neb se mi prostě víc líbí a také, jak píše Adam Buchal, nepřijde mi že tím tolik získám.
Když dal Milan před Vánocemi Budu na web, řekl jsem si, to je ono! No a pak přidal Petrov a bylo jasno. Tím, že jsem měl trochu víc místa tak jsem se rozhodl o úpravu a nakonec jsem přidal i v tu úzkou.
Tu kolej ve skryťáku asi zruším, dám tomu zpočátku ještě šanci, postavím to s ní a zkusím, zda tam nacpu tunelový portál. Když to nebude vypadat dobře, zruším ji.
Pro kolejiště mám bohužel opravdu jen místo za skříní, čili 2 díly skladované na výšku, ale toho se nebojím. Každopádně díky za podněty. Tvoje koncové se smyčkou se mi moc líbí, koncové také bylo ve hře, ale nakonec jsem chtěl, aby vlaky uměly také jen kroužit, kdyby si s tím chtěl hrát i syn (v což pevně doufám, zatím jsme ve fázi dudlíku).
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 20
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am

Re: TT MINI Jizerka 120x115

Příspěvekod Ivan » úte 10 črc, 2018 6:31 pm

dfrolek píše:Nelíbí se mi ten přejezd a cesta do kulisy.. Když tam nebude ta jedna kolej, cesta by mohla stoupat podél opěrné zdi - kulisy - nad tunelový portál, nebo vést podél zdi na opačnou stranu. Ta 600 drážka, ta je super :)


Když jsem to dokreslil, tak se mi také na cestě něco nezdálo. Plánoval jsem sice kulisu tak, že v místě cesty bude jen "obloha", aby to vapadalo, jako že cesta dál klesá. Možná však nebude špatné provést změnu následně. Přejezd v místě jazyků výhybek je asi špatně, že? Dá se to ještě posunout mezi obě výhybky pravého zhlaví.
Každopádně tohle asi budu řešit až při stavbě. Díky za podnět!

Drážka mne taky nadchla, plánuji, že koleje udělám již nyní připravené pro provoz (el.zapojené). Na výrobu funkční loko TTf si zatím netroufám, ale chci mít aspoň tu možnost, co kdybych se jednou odhodlal... Body má pěkné video, kde je vidět, že to možné je.

Obrázek
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 20
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am

Re: TT MINI Jizerka 120x115

Příspěvekod Stanin » úte 10 črc, 2018 9:31 pm

Ivan píše:...nakonec jsem chtěl, aby vlaky uměly také jen kroužit....

Na tom není nic špatného ani u dospělého :) Buď člověk simuluje provoz stanice - SN, nebo posun ve stanici a nebo prostě jen “tupě” zírá na projíždějící soupravu. Umím si představit, že bych si užil všechny 3 možnosti ;)
Stanin
 
Příspěvky: 251
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: TT MINI Jizerka 120x115

Příspěvekod HonzaM » úte 10 črc, 2018 9:52 pm

Stanin píše: Buď člověk simuluje provoz stanice - SN, nebo posun ve stanici a nebo prostě jen “tupě” zírá na projíždějící soupravu. Umím si představit, že bych si užil všechny 3 možnosti ;)

Ještě existuje čtvrtá možnost, kolejiště s několika stanicemi a naprogramovaným současným provozem více vlaků. První zábavou je samotné naprogramování, druhou pak pozorování jak narogramované vlaky jezdí, míjejí se na trati, staví ve stanicích. Tyhle dvě fáze se samozřejmě prolínají, většinou se projeví chyby naprogramování, je třeba něco zlepšit, případně přidat jiný vlak. Mám rád vlaky, které mohou jezdit oběma směry jako jsou LeoExpress, CityElefant, RailJet, Desiro, 840, Talent. Většinou se tedy vlak vrací že strany na kterou odjel, jen vyjímečně nějaký vedený lokomotivou projede dokola a vrací se z opačné strany než na kterou odjel. Kdybych stavěl kolejiště dnes, mělo by na koncích trati smyčky, do přestavby se ale už pouštět nebudu. Další zábavou je ovládací technika, problematika snadného stavění cest s automaticky stavěnými návěstidly, automatickým rušením postavených cest, atd.
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1423
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: TT MINI Jizerka 120x115

Příspěvekod Vladimír_B » stř 11 črc, 2018 8:43 am

Ivan píše:Na výrobu funkční loko TTf si zatím netroufám...

A co TTe? e znamená 700-890 mm rozchod ve skutečnosti a i na 700 mm některé průmyslové úzké jezdili (SONP dokonce 800), lesní nevím, ale přivřel bych obě oči. :D Na 700 mm jezdily i vojenské dráhy starého mocnářství, posléze i armáda ČSR v Pce, tak bychom mohli tvrditi, že lesní byla postavena z vojenských přebytků...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 870
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: TT MINI Jizerka 120x115

Příspěvekod hopeter » stř 11 črc, 2018 9:10 am

Tu třetí kolej v SN bych opravdu ani nezkoušel...
K cestě ještě jeden návrh. Vést ji pod tratí pod mostem. Mohlo by to být na libovolné straně případně na obou.
Zapuštění terénu pod úroveň kolejí není na škodu.
Světlá výška mostu nemusí být tolik co traťě. Tři metry máš v TT cca 36 mm tak by ani nemusel být rám kolejiště moc vysoký.
Stanice položená přes most není nic neobvyklého , třeba Červený Kostelec strana u zhlaví na Trutnov.
Koukni na moje Žacléř-Otovice. :wink:
TT , epocha III / IV , jen si tak hraju ... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1380
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: TT MINI Jizerka 120x115

Příspěvekod hank » stř 11 črc, 2018 9:58 am

Vladimír_B píše:
Ivan píše:Na výrobu funkční loko TTf si zatím netroufám...

A co TTe? e znamená 700-890 mm rozchod ve skutečnosti a i na 700 mm některé průmyslové úzké jezdili (SONP dokonce 800), lesní nevím, ale přivřel bych obě oči. :D Na 700 mm jezdily i vojenské dráhy starého mocnářství, posléze i armáda ČSR v Pce, tak bychom mohli tvrditi, že lesní byla postavena z vojenských přebytků...


Na Slovensku skoro všechny lesní železnice používaly rozchod 760 mm, 600 mm jen výjimečně. Morava: 700 mm byl např. rozchod arcibiskupské lesní železnice v Rajnochovicích, železnice v lužních lesích na soutoku Dyje a Moravy nebo lichtenštejnských lesních svážnic v Jeseníkách. V Čechách: Rečkov 760 mm, Arnoštov 760 mm (svážnice 600 mm), kalamitní železnice Cikháj 760 mm, Černá v Pošumaví 600 mm (tato lichtenštejnská železnice sloužila přednostně tuhovým dolům, ale částečně i pro svoz dříví z lesů).
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2317
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: TT MINI Jizerka 120x115

Příspěvekod Ivan » stř 11 črc, 2018 11:03 am

hopeter píše:Tu třetí kolej v SN bych opravdu ani nezkoušel...
K cestě ještě jeden návrh. Vést ji pod tratí pod mostem. Mohlo by to být na libovolné straně případně na obou.
Zapuštění terénu pod úroveň kolejí není na škodu.
Světlá výška mostu nemusí být tolik co traťě. Tři metry máš v TT cca 36 mm tak by ani nemusel být rám kolejiště moc vysoký.
Stanice položená přes most není nic neobvyklého , třeba Červený Kostelec strana u zhlaví na Trutnov.
Koukni na moje Žacléř-Otovice. :wink:


O tomto řešení jsem zatím moc neuvažoval, ale líbí se mi. Od začáku jsem chtěl mít trať na co nejnižším rámu, aby šel pak vymodelovat smysluplný tunelový portál do kopce porostlého vzrostlejšími smrky. Taky jsem uvažoval variantu, že by místo tunelu končila trať pod kamenným silničním mostem, za kterým by byla kulisa a trať by se tak rovnou dostala do SN (jak to má Milan v několika pláncích).
Teď malé hrubé počty. Rám má na výšku 5 cm, když trať postavím o 3 cm výše, stačilo by v rámu vyříznout jen cca 1 cm a mohl by být podjezd. Opticky by to také mohlo vypadat lépe a navíc by to umožnilo i větší zahloubení potoka, než jsem původně zamýšlel. Až bude rám, zkusím si to namodelovat jen z papíru uvidím.
Tvou Žacléř jsem kdysi viděl, díky za připomenutí ;).
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 20
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am

Re: TT MINI Jizerka 120x115

Příspěvekod Ivan » stř 11 črc, 2018 11:10 am

hank píše:
Vladimír_B píše:
Ivan píše:Na výrobu funkční loko TTf si zatím netroufám...

A co TTe? e znamená 700-890 mm rozchod ve skutečnosti a i na 700 mm některé průmyslové úzké jezdili (SONP dokonce 800), lesní nevím, ale přivřel bych obě oči. :D Na 700 mm jezdily i vojenské dráhy starého mocnářství, posléze i armáda ČSR v Pce, tak bychom mohli tvrditi, že lesní byla postavena z vojenských přebytků...


Na Slovensku skoro všechny lesní železnice používaly rozchod 760 mm, 600 mm jen výjimečně. Morava: 700 mm byl např. rozchod arcibiskupské lesní železnice v Rajnochovicích, železnice v lužních lesích na soutoku Dyje a Moravy nebo lichtenštejnských lesních svážnic v Jeseníkách. V Čechách: Rečkov 760 mm, Arnoštov 760 mm (svážnice 600 mm), kalamitní železnice Cikháj 760 mm, Černá v Pošumaví 600 mm (tato lichtenštejnská železnice sloužila přednostně tuhovým dolům, ale částečně i pro svoz dříví z lesů).


Díky hankovi a Vladimíru_B za podněty. Těch 600mm bylo zvoleno spíše pro to, že je to rozchod stavebnic od Bodyho, které bych chtěl využít jako základ vozového parku. Před stavbou chci určitě ještě projít dostupné podklady k úzkým, zejména k těm co uvádí Hank. Překladiště jsem v plánku zatím vyřešil jeřábem, ale vím, že se používaly i různé rampy. Zatím jsem moc fotek nenašel, ale ještě jsem určitě nevyčerpal všechny dostupné prameny.

Na plánování úzké je čas, ona stavba nepojede extra rychlým tempem a úzkou budu dělat asi až skoro na závěr.
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 20
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am

Re: TT MINI Jizerka 120x115

Příspěvekod hopeter » stř 11 črc, 2018 3:39 pm

S výškou rámu to nemusíš přehánět. Tuhost zajistí diagonály. Na obvodu pro tuto velikost kolejiště stačí výška desek cca 6 cm a vybrání si můžeš dovolit tak na polovinu t.j. 3 cm. Předpokládám překližku tl.8 mm. Samozřejmě čím vyšší tím lépe. Hlavně je potřeba výška podle přestavníků a dalšího vybavení pod deskou. :wink:
TT , epocha III / IV , jen si tak hraju ... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1380
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: TT MINI Jizerka 120x115

Příspěvekod Vladimír_B » stř 11 črc, 2018 7:21 pm

Nedělal Kolbenku, planwágny a opleny v TTe pan Kiss? (3D/ odlitky) Stačí se podívat do zdejších úzkých...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 870
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků