Nevim jake poucky jsi videl, ale tady je to tak, jak to ma na vj. navestidle,(ktere je zaroven predvesti odj. nav.) byt.
Shora - zluta, zelena, cervena, bila, zluta.
Smysl jednotlivych barev asi nema cenu vysvetlovat...
Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
PajaF píše:Nevim jake poucky jsi videl, ale tady je to tak, jak to ma na vj. navestidle,(ktere je zaroven predvesti odj. nav.) byt.
Shora - zluta, zelena, cervena, bila, zluta.
Smysl jednotlivych barev asi nema cenu vysvetlovat...
sidlo píše:Kmitající světla jsou napájena ze sběrnice SK1, SK2 a SK3.
Znamená to tedy, že všechna návěstidla v jedné stanici (připojená do jednoho reléového sálu) kmitají synchronně?
Mně ta norma nepřijde moc chytrá: jednak to základní pořadí barev nedává proti vedlejšímu žádnou výhodu - ergo by nemělo vůbec existovat a základním by se mělo stát to vedlejší...lajblt píše:Dnešní norma má pořadí světel žlutá-zelená-červená-bílá-žlutá-modrá-želený pruh-žlutý pruh-zelený pruh (samozřejmě ne všechno musí být použito ) s tím, že je povoleno "vedlejší pořadí světel", kde červená s bílou mají prohozené pořadí (typicky tam, kde se návěstí nedostatečná zábrzdná vzdálenost, aby mezi všemi svítícími světly byla alespoň jedno nesvítící). Dnešní norma navíc určuje, že při rychlosti nad 60 km/h musí být mezi dvěma svítícími světly alespoň dvě nesvítící a pro rychlosti nad 100 km/h musí být odděleno i spodní světlo a světelný pruh.
Ano, typická zabezpečovácká hloupost: na první se jede pomalu až od rychlostníku, kdežto na třetí už od vjezdu. Přitom ta rychlost je stejná; kdyby se neblblo, mohlo by se na obě koleje jet na jednosvětlovou návěst a stejně rychle.lajblt píše:Třeba v Mníšku u Liberce je vjezd do stanice od Liberce přes symetrickou výhybku (60 km/h do obou větví). Když se jede na první staniční kolej, je na vjezdu "Volno" (+ rychlostník "60"), při vjezdu na třetí dopravní je na vjezdu "60 a něco".
Ano, kmitavá modrá je jasný krok zpět ke směrové soustavě. Ale ne kvůli zrušení vložáků - ty se vstřebají časem samy, ale kvůli možnosti zjednodušit návěstění v případech, kdy mám za sebou les cestových návěstidel na nedostatečnou. Ona to návěstidlo v podstatě "vypne", návěstidlo předstírá, že tam není, a tím se ze dvou nedostatečných stane jedna dostatečná a některé věci, které nešly vynávěstit, jsou najednou možné...lajblt píše:Třeba "kmitavá modrá" byla zavedena nejspíš proto, aby bylo možné postupně a bez velkých zásahů zrušit vložená návěstidla jejich převedením na návěstidla cestová i za cenu toho, že oživíme směrovou soustavu.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků