Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod Rocky_MK » úte 23 led, 2018 4:10 pm

No a? Na rozhraní segmentů je jen její pevná část.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod Polabský » úte 23 led, 2018 4:13 pm

jardaficz píše:Rád bych zůstal u takového jednoduššího řešení. Nejlíp vypadá toto od rockyho http://rockymk.rajce.idnes.cz/Moje_plan ... aficz1.jpg to by mohlo být dostačující.


Použití angličana v tomto místě má smysl a ušetří spoustu místa a bude i pěkně vypadat.
Dvojitá křižovatková výhybka se v současnosti neužívá tak často v hlavních kolejích pojížděných vysokou rychlostí.
Příklad jsou Libčice n. Vlt. , kde byly nahrazeny dvojicí výhybek, právě z provozních důvodů.
Ale jinak se běžně užívá i na vlečkách, mnohde jako druhotná instalace z výzisku.
Z hlediska zapojení ale i pojíždění v modelu je to velmi jednoduché.
Hezký den.
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod jardaficz » úte 23 led, 2018 6:13 pm

Vždycky radost, pokud se ozývají odborníci a já pak mohu studovat. Tu výhybku vidím, tam by to chtělo samotnou kolej, možná zkrátit nádraží? A s tím angličanem budete mít pravdu, jen já jsem takový posera, co se bojí nových věcí. Holt koupím a zkusím si ho zapojit jen na kousku destičky. Dnes jsem mrtvý z práce a nedám překreslování ve wintracku, snad zítra.
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod Morris Zapp » stř 24 led, 2018 6:12 am

Pěkné kolejišťátko!
Vlečkami bych rozhodně nešetřil, posun na nich bude obranou proti jednotvárnosti.
MkTT píše:Je ta odbočka za nádražím v rovině? Pokud ne, měl bys tam mít odvratnou výhybku.
Viz Žleby - taky se bez odvratu obešly.
Polabský píše:Dvojitá křižovatková výhybka se v současnosti neužívá tak často v hlavních kolejích pojížděných vysokou rychlostí.
Tady ale ta "vysoká rychlost" asi nehrozí, že? Navíc jsem zachytil párkrát slovo "výtopna", takže tady asi nemodelujeme žhavou současnost..?

To skryté nádraží bude zezadu přístupné? Abys třeba mohl u manipuláku vyměnit vozy..?
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod jardaficz » stř 24 led, 2018 8:10 am

Navíc jsem zachytil párkrát slovo "výtopna", takže tady asi nemodelujeme žhavou současnost..?

III-IV epocha ČSD, tak jedna remíza, popelová jáma, vodní jeřáb a skládka uhlí asi jen s dopravníkem.

To skryté nádraží bude zezadu přístupné? Abys třeba mohl u manipuláku vyměnit vozy..?[/quote]

Chtel jsem dělat jen kulisu, to vše zjednoduší.
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod Morris Zapp » stř 24 led, 2018 5:55 pm

No vida, takže křižovatkových výhybek se netřeba ani v nejmenším obávat.

Dovolil bych si alternativní návrh:
plně lineární - trať vede ze skrytého nádraží do úvraťové stanice, která je provozním centrem kolejiště (přesto dvě dopravní koleje stačí, mnohokrát ověřeno na provozu v Kouřimi - ale v případě požadavku lze třetí kolej přidat celkem bez ztráty květinky), dál vede přes zastávku s nákladištěm do malé koncové stanice. V úvraťové stanici je navržena remíza o dvou stáních. Výpravní budovu jsem přesunul na stranu obsluhy (osobně se rád dívám na nádraží ze strany cestujících...). Nákladní dopravu oživují 4 vlečky v úvraťové stanici, jedna vlečka v koncové stanici a celkem tři všeobecné vykládkové a nakládkové koleje (po jedné v obou stanicích a jedna v zastávce s nákladištěm). V manipulačních kolejích občas použit poloměr 267 mm, jinak je to na 310 mm.
viditelne.png

Skryté nádraží je navrženo pod ovládacím pultem; potřebnou výšku, aby se tam vešly ruce a taky všechno, co bude viset z ovládacího pultu i z desky stanice (třeba přestavníky) získáš helixem, který je naznačen vpravo nahoře.
Technologie skrytého nádraží:
končící vlak zajede na volnou kolej tak, aby se vešel celý; potom z jiné koleje odjede protivlak do viditelné části koljiště; potom první vlak couvne do zhlaví tak, aby obsluha jej měla celý pěkně v dosahu a může si tam dělat všechno, co potřebuje. Předpokládá se ruční posun i odkládání vozidel z kolejí někam na poličky (pod kolejištěm bývá fůra místa).
skryte.png

EDIT: jak to tak po sobě čtu, tak koukám, že jsem asi nedodržel podjezdnou výšku v prostoru té zastávky: to se dá ale jednoduše vyřešit otočením směru toho helixu. A výtopnu jsem nechal rovnoběžně s okrajem panelu, přitom teď v uspořádání s výpravní budovou na opačné straně ji lze dát rovnoběžně s kolejemi.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod jardaficz » čtv 25 led, 2018 10:17 am

Díky, je to zajímavé, jen jsem měl v úmyslu vyhnout se více rovinách a udělat to hezky jednoduše v jedné rovině. Ale nápad zajímavý, jen by tam chyběla smyčka.
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 25 led, 2018 10:59 am

Toužíš-li po smyčce, není nic jednoduššího, než konce těch odstavných kolejí ve skrytém nádraží zastrkat do té vjezdové koleje. Tak sice pak musí být už z toho místa zcela vodorovná, potřebný výškový rozdíl ale hravě naženeš na helixu.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod lajblt » čtv 25 led, 2018 10:08 pm

Nechci být za rypáka, ale zaústění vjezdů do křižovatkové výhybky se nikde nevyskytuje, neb je (bylo) zakázáno předpisy.
lajblt
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod Morris Zapp » pát 26 led, 2018 4:41 am

Modelářství je o kompromisech...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod jardaficz » pát 26 led, 2018 5:43 am

Často ano, ale myslím že ne na úkor zákonitostí a vážnějších technických problémů, není to tak? Já bych přeci jen zůstal u návrhu se smyčkou v jedné rovině. Je to přeci jen jednodušší a toho anglicana dát do stanice jako v prvních návrzích. Ale oceňuji návrhy všech.
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod Morris Zapp » pát 26 led, 2018 5:56 am

Ty jsi investor, ty rozhoduješ... :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod jardaficz » pát 26 led, 2018 6:24 am

Zatím plánuji investovat do začátku Digitalu :D a hlavně z my zkušenosti kolejiště v jedny rovině jde i rychleji stavět. Hooodně mě právě inspiroval pan Hank tady
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod Morris Zapp » pát 26 led, 2018 6:38 am

Ano, určitě jde rychleji stavět - ale taky rychleji omrzí :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrh segm.kolejiště TT 140x190

Příspěvekod jardaficz » sob 27 led, 2018 7:11 pm

Nový rastrový obrázek.jpg
plan.jpg

Tak finální podoba stanice? To rozšíření segmentu jsem ještě nezkusil
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků