Stránka 1 z 2

TT kolejiště Vyšná/Mini

PříspěvekNapsal: sob 30 pro, 2017 5:18 pm
od hopeter
A je to tady. Myška se chytla. :oops:
Nevím jestli je to ještě minikolejiště ale budu tomu tak říkat. Velikost je v názvu - TT , rozměr 1200 x 900 mm , kolejivo Tillig modelové , ovládání digitál Multimaus ROCO s černou kostkou , epocha volná III/IV.
Obával jsem se malé výšky SN a velkého stoupání proto je k originálu přidáno 10 cm na délku. Při praktické zkoušce stoupání Rosnička utáhla šest krátkých vozů. Zbylo tedy vyřešit nízké SN. Průjezdná čistá výška po odpočtu výšky kolejí a stropu je sice 53 mm ale udělat v této škvíře byť i jen údržbu je nemožné. Vykoumal jsem to odnímací plochou celého koncového nádraží. "No a teď už jen samá pozitiva a sociální jistoty" ( replika z jednoho filmu)
Originální plánek od Milana Ferdiána je v tomto vláknu http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=49&t=9650&start=285
Zatím jsem fázi příprav a plánů ale zima teprve začíná tak kousek po kousku... :wink:

Vyšné_jen_koleje.jpg
Schéma kolejí...
Vyšné_jen_koleje.jpg (55.9 KiB) Zobrazeno 9628 krát


Vyšné_jen_rám.jpg
Návrh rámu

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: sob 30 pro, 2017 5:26 pm
od Rocky_MK
Honzo, zrovna tohle kolejiště se mi z těch nových Milanových líbí zdaleka nejvíce. A není to tak dávno, co jsi zavrhnul kolejiště Ronov, protože je moc velké :mrgreen:
A nechceš to raději postavit z Kuehna? :D Držím palce a budu napjatě sledovat :).

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: sob 30 pro, 2017 6:28 pm
od hopeter
Tohle kolejiště jsem si vybral , protože půjde nejlépe udělat horní vstup do podzemí. A hlavně je opravdu zatím nejhezčí. Můžu kroužit , křižovat v odbočné , posunovat v koncové a střídat pod zemí ( i když zakryté podzemí není moje oblíbené).
Kuehn podle mě není moc vhodný na minikolejiště. Co vydělají 20°výhybky projedou rádiusy a obloukové výhybky jsou nepoužitelné pro svoji délku a ještě delší potřebu na rozevření rozteče kolejí...V tomto případě by chyběla i třícestná výhybka. Navíc třícestnou a EW1 už má Tillig s vodivou srdcovkou a těch pár IBW na ní upravím. Stejně počítám se stavebnicema.

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: sob 30 pro, 2017 6:37 pm
od Rocky_MK
Jen popichuju :) radiusy kusovek jsou mi někde, akorát ty obloukovky mě fakt štvou. Ale leckde se dají v pohodě normálními přímými nahradit.

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: sob 30 pro, 2017 6:48 pm
od Adam96
hopeter píše:Tohle kolejiště jsem si vybral , protože půjde nejlépe udělat horní vstup do podzemí. A hlavně je opravdu zatím nejhezčí. Můžu kroužit , křižovat v odbočné , posunovat v koncové a střídat pod zemí ( i když zakryté podzemí není moje oblíbené).
Kuehn podle mě není moc vhodný na minikolejiště. Co vydělají 20°výhybky projedou rádiusy a obloukové výhybky jsou nepoužitelné pro svoji délku a ještě delší potřebu na rozevření rozteče kolejí...V tomto případě by chyběla i třícestná výhybka. Navíc třícestnou a EW1 už má Tillig s vodivou srdcovkou a těch pár IBW na ní upravím. Stejně počítám se stavebnicema.


Nějak nerozumím tomu křižování v odbočné :D Jinak s Kuehnem není problém na minikolejiště, naopak bych řekl, že je lepší díky většímu úhlu odbočky. Jen ty obl. výhybky jsou chyba matrixu, to ano...

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: sob 30 pro, 2017 6:51 pm
od hopeter
Zrovna dneska jsem náhradu obloukovek klasikou radil... :) Kusovky mě taky netrápí používám je jen při návrhu a krátké kousky mezi výhybky. Zvláště ty kuehnovy kusovky mají i nešikovné spojky - nesedí výškově a musí se přihýbat... ale izolační spojky jsou perfektní skoro nejsou vidět. To tilligovy izolační spojky se přehlédnout nedají. :wink:

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: sob 30 pro, 2017 6:56 pm
od hopeter
"Nějak nerozumím tomu křižování v odbočné :D Jinak s Kuehnem není problém na minikolejiště, naopak bych řekl, že je lepší díky většímu úhlu odbočky."
Křižování viz. příběh u originálu...
Tak zkus tohle kolejiště v kuehnu... :wink:

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: sob 30 pro, 2017 6:57 pm
od Adam96
Když jsem stavěl své mini, tak stavba z kusovek mne vyšla levněji, než kdybych to dělal z flexi a ještě jsem to měl bez další práce. Kupoval jsem ten set a k tomu ještě pár kusovek.

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: sob 30 pro, 2017 7:14 pm
od Adam96
To křižování jsem myslel skrz to, že to je odbočka a ne odbočná stanice, takže tam nikde není kolej pro vykřižování. Jinak přání je mi rozkazem :wink: http://okounricni.rajce.idnes.cz/nastenka/#vyn.jpg
S dovolením jsem vykašlal na přesné kopírování štreky, to už jde doladit pomocí flexi. Díky absenci třícestky jsou staniční koleje trochu kratší, ale těch cca 40-45 cm stačí, chápeme-li smysl minikolejiště. Je jasné, že s jiným kolejivem to nebude do puntíku stejné jak na plánku, ale sám Milan naznačil, že jeho obrázky slouží pro inspiraci, jak by to mohlo vypadat.

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: sob 30 pro, 2017 7:15 pm
od Rocky_MK
To zhlaví se dá posunout i dál.

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: sob 30 pro, 2017 7:18 pm
od hank61
Honzo. Moc pěkný výběr minikolejiště. Jen. Nečetl jsem někde nedávno od tebe, že už nikdy více podzemí??? :D :D :D Tak ať se dílo daří :-)

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: ned 31 pro, 2017 10:08 am
od hopeter
Honzo můj odpor k podzemí trvá... :) Tady jsem to vyřešil tak jak je psáno výše.
Adame ještě porovnej verzi mojí /Milanovu Tillig a tvojí z Kuehnu. Kam dám výtopnu s popelovou jámou , kam dám volnou skládku a budovu u vlečky , jak se mě vejde 354 a tři Bi ?
Jestli je to odbočná stanice nebo ne to nevím. Má tři nástupiště. Křižování taky nevím jestli je křižování. Může stát sólo motor u nástupiště v odvratu, k tomu druhý motor s přívěsem u dolního nástupiště a třetí vlak může zastavit u horního nástupiště a pokračovat do koncové stanice...
Ano set kolejí Kuehn je velmi výhodný ale nutí tě použít kusovky R365... Kuehnovi flexi nemají konce pražců upraveny pro spojky a musíš improvizovat se zamaskováním mezery. Dále nejde flexi rozebrat abys mohl předohnout pruty do rádiusů. Obloukové výhybky už jsme zdrbli. Materiál kolejnic je o moc víc náchylný k oxidaci z výparů disperze oproti Tilligu.
Výhodou oproti Tilligu jsou samodržné jazyky výhybek , nenápadné izolační spojky kolejí a do nedávna kovové napájené srdcovky ( pokud jim odpustím úlet s výrobní vadou propojení)
Za mě Tillig... :wink:

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: ned 31 pro, 2017 10:35 am
od Rocky_MK
Řekl bych, že Adam myslel, že tou „odbočnou“ myslíš tu zastávku u odbočky z hlavní trati. Proto asi taky nechápal to křižování :)

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: ned 31 pro, 2017 11:48 am
od Adam96
hopeter píše:Honzo můj odpor k podzemí trvá... :) Tady jsem to vyřešil tak jak je psáno výše.
Adame ještě porovnej verzi mojí /Milanovu Tillig a tvojí z Kuehnu. Kam dám výtopnu s popelovou jámou , kam dám volnou skládku a budovu u vlečky , jak se mě vejde 354 a tři Bi ?
Jestli je to odbočná stanice nebo ne to nevím. Má tři nástupiště. Křižování taky nevím jestli je křižování. Může stát sólo motor u nástupiště v odvratu, k tomu druhý motor s přívěsem u dolního nástupiště a třetí vlak může zastavit u horního nástupiště a pokračovat do koncové stanice...
Ano set kolejí Kuehn je velmi výhodný ale nutí tě použít kusovky R365... Kuehnovi flexi nemají konce pražců upraveny pro spojky a musíš improvizovat se zamaskováním mezery. Dále nejde flexi rozebrat abys mohl předohnout pruty do rádiusů. Obloukové výhybky už jsme zdrbli. Materiál kolejnic je o moc víc náchylný k oxidaci z výparů disperze oproti Tilligu.
Výhodou oproti Tilligu jsou samodržné jazyky výhybek , nenápadné izolační spojky kolejí a do nedávna kovové napájené srdcovky ( pokud jim odpustím úlet s výrobní vadou propojení)
Za mě Tillig... :wink:


Souhlasím, jen jsem chtěl ukázat, že to také jde, každý kolejový systém s sebou nese nějaká + i -. Jinak na mnou vytvořeném plánku jsou kusovky R321. Co se týče výhybek, tak kuehn mi přijde na malá kolejiště vhodný, že při jisté skladbě zhlaví mi ušetří pár cm a mohu mít o to delší kolej. Malicherných cca 2cm, ale na malém prostoru člověk škrábe mm. Jinak poloměr R365 mi přijde jako fajn kompromis mezi prostorem a vzhledem, lokálková souprava na něm vypadá relativně přirozeně. Třeba teď koketuji s myšlenkou postavit něco ala Kameničky ( a pro velké soupravy ovál na koberci ), kde ve skryté nebo hůře viditelné části může být R300-321 a v popředí R365.
Jinak Tilligovy EW1 vypadají geometrií o trochu věrněji a asi nejlepší řešení je udělat kolejivo Tillig s 1.8 nebo 1.9 pruty, včetně upravených srdcovek :wink:

Re: TT kolejiště Vyšná

PříspěvekNapsal: pon 01 led, 2018 2:05 pm
od workous
Zdravím a držím palce do nového projektu...