Stránka 5 z 8

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: úte 01 kvě, 2018 7:27 am
od Franky
Tak to bylo skutečně asi sběrači, protože jiných 5 rychlíkových vagonů to na 20% výkonu vytáhne jako nic. Tímto děkuji za tip :)

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: stř 02 kvě, 2018 1:07 pm
od Franky

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: stř 02 kvě, 2018 6:44 pm
od Franky
Přemýšlím, jaké řešení zvolit na přechodech segmentů. Vím, že se lepí koleje epoxydem nebo se pájí pata kolejnice ke hřebíčkům a ty se kotví pryskyřicí do připravených otvorů. Historicky jsem někde viděl podobné řešení (už jsem ho ale teď nikde nedohledal) s tím rozdílem, že to bylo připájeno k hlavám vrutů. Zkusil jsem si vzorek a drží to překvapivě dobře. Akorát pájka v kombinaci s teplotou zničí původní "mosazný" povrch šroubu, což snad ničemu nevadí. Nebo jsem na nějakou možnost zapomněl?

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: stř 02 kvě, 2018 8:04 pm
od Polabský
Hřebíčků bych se docela obával. Toto vrutové řešení je podstatně lepší.
Toto řešení používal Honza na stránkách "Houmrovy vlaky"
Toho slezlého kadmia bych se nebál. Kdyby jó, tak je možno koupit opravdu mosazné vruty v železářství ROUSEK na Náměstí bří Synků v Praze Nuslích.
Hezký večer Všem.

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: stř 02 kvě, 2018 8:26 pm
od rawen
Elegantnější než vrut je připájet 2.5ku měděný drát do mezery mezi pražci, a tento drát poté zalepit epoxidem do vyvrtané dírky.

Radek

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: sob 05 kvě, 2018 10:54 am
od Franky
Díky za tipy. Zůstanu u vrutů z mosazi. Už jsem si je koupil.

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 1:24 pm
od Franky
Pomalu finišuji skryté nádraží a začínám se zamýšlet nad hlavní stanicí. Chci použít výhybky od FLM s podložím (Piccolo), protože se u nich dá dobře zamaskovat otočením přestavník (servo nechci). Staniční koleje plánuji bez podloží, aby to po zastěrkování působili modelověji. Má někdo zkušenost s touto kombinací a jejich "sladěním" (vhodným stěrkem, barvou, patinou)? Fleischmann prodává i extra štěrk v barvě podloží, ale myslel jsem spíš na štěrk od Mnitky. Vím že FLM s podložím v H0 používá např. Miroslav Lengyel, ale neviděl jsem na fotkách jestli je doštěrkovává. Samozřejmě není nic jednoduššího než si to zkusit na malém vzorku. Co si o tom myslíte?

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 5:22 pm
od workous
http://www.shimiland.info/ mrkni sem sice trochu větší měřítko, ale FML to je :)

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 8:19 am
od Stanin
Franky: Jsem zvědavý, jak se ti podaří ten modelový vzhled (bez ironie ;-)). Je trochu škoda, že když všechno děláš do posledního detailu, tak kolejivo použiješ vysoké jak zábradlí.

Trocha inspirace: https://youtu.be/NUMSsO0ATrs

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 8:59 am
od fulda
Vážně chceš používat elektromagnety a navíc navrch (bez ohledu na to že v nízkém profilu) ?

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 9:26 am
od workous
Stanin píše:Franky: Jsem zvědavý, jak se ti podaří ten modelový vzhled (bez ironie ;-)). Je trochu škoda, že když všechno děláš do posledního detailu, tak kolejivo použiješ vysoké jak zábradlí.

Trocha inspirace: https://youtu.be/NUMSsO0ATrs


Dle videa to jde to jako prt :)

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 8:57 pm
od Franky
Díky za postřehy.

Stanin: myslíš code 80? Pokud ano tak mně diskuze 55 nebo 80 přišly vždycky nepodstatné
Fulda: Zatím k nim mířím. Předpokládám, že máš na mysli nemodelové přestavování. Mám u serv strach, že je budu muset věčně štělovat a to vždy po nějaké době provozu. Nebo je ta obava zbytečná?

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2018 5:52 am
od mlha
Franky píše:Díky za postřehy.

Stanin: myslíš code 80? Pokud ano tak mně diskuze 55 nebo 80 přišly vždycky nepodstatné
Fulda: Zatím k nim mířím. Předpokládám, že máš na mysli nemodelové přestavování. Mám u serv strach, že je budu muset věčně štělovat a to vždy po nějaké době provozu. Nebo je ta obava zbytečná?

Zbytečná, servo není třeba během provozu seřizovat. Jediný prvek, který zlobí je táhlo, ale jde o to, jak pevné ho dokážeš udělat

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2018 6:38 am
od fulda
Franky píše:Fulda: Zatím k nim mířím. Předpokládám, že máš na mysli nemodelové přestavování. Mám u serv strach, že je budu muset věčně štělovat a to vždy po nějaké době provozu. Nebo je ta obava zbytečná?

Spíš jsem chtěl upozornit na to, že nejsou na trhu jen serva. Chápu tvojí obavu, protože serva vyžadují jistou kreativitu a nejsou jednoznačně definovaná, na druhou stranu obava s věčného štelování se na mém kolejišti zatím nepotvrdila, ale mám je tam zhruba jen pět let.
Spíš že existují všeliaké želvy, conrady, MP1 a další.
Mě se v současné době nejvíc líbí ty MP1, ale tam mám zase já málo zkušeností.

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2018 12:20 pm
od jamik22
Mám u serv strach, že je budu muset věčně štělovat a to vždy po nějaké době provozu. Nebo je ta obava zbytečná?

Serva jsou v pohodě. Skončil jsme u nich co jsme vyzkoušel všechno možné/ kromě želvy/ Nicméně dnes mne mrzí, že nebyly dřív přestavníky od MTB. Mají mnohem snazší instalaci a seřizování, nemusíš se trápit s nastavením případných přepínacích kontaků. U MTB je vše jednoduché. Mám je na poslední části kolejiště a dnes jsou pro mne jednoznačná volba.