Stránka 2 z 8

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: ned 17 pro, 2017 8:26 pm
od Franky
Unitram to má v R180 a koleje se v oblouku vzdalují. Teď to vidím na ten Unitrack od Katoo v kombinaci s Fleischmann bez podloží (rovné úseky) s tím, že panely si vyrobím nebo koleje "zaasfaltuji" sádrou :)

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 18 pro, 2017 10:04 am
od Franky
V tuto chvíli se mi vykrystalizovala následující varianta s vratnou smyčkou umožňující vjezd/výjezd pro otočení vlaku do obou směrů. Co na to říkáte?

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 18 pro, 2017 11:23 am
od sidlo
Předpokládám, že ta dvě koleje vedle sebe je dvoukolejka a že se na ní jezdí vždy po správné.
Potom v místě napojení vjezdu do smyčky tam chybí dvě jednoduché kolejové spojky.
První v místě žlutých kolejí pod zelenými kolejemi (tato spojka chyběla už v minulém návrhu).
Druhá na začátku tobogánu na purpurových kolejích (v místě nového připojení smyčky).

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 18 pro, 2017 12:14 pm
od HonzaM
Měl jsem také na mysli přesně ty kolejové spojky, které mi na domácím kolejišti chybí a dost je postrádám. Viditené i skryté nádraží bych prodloužil, místo tam je, je škoda ho nevyužít. Kolejová spojky chybí také v koncovém nádraží, bez nich by nebylo možné objet soupravu.

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 18 pro, 2017 1:55 pm
od Franky
Nějak takhle? Nepraktické je, že při dodržení správného směru bude vlak vždy stoupat po nevýhodné vnitřní koleji. Jedině spojku dát na výjezd z tobogánu ven z tunelu (hranice fialové a tyrkysové/zelené)

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 18 pro, 2017 2:04 pm
od sidlo
Přesně tak. Jedině takto se dá naplno využít smyčka.
Ještě dodělat dvojitou kolejovou spojku do hlavní modré stanice, jak psal HonzaM.
A jestli ty žluté koleje vpravo je vlečka, tak v tom případě stačí pouze jedna připojovací kolej ze stanice.

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 18 pro, 2017 2:11 pm
od Franky
Vlečka to není - teda vlastně trochu je. Na konci bude (v tuto chvíli) konečná stanice se zaražedly pro řekněme příměstký vlak (typu Regio, Staedler, Elefant). Koleje vedou po viaduktu z hlavní stanice. Kolej tam původně jen jedna byla ale přidal jsem druhou, aby mohly pondlovat dva vlaky. Inspirací je mi mimojiné tento obrázek. Tu druhou kolevou spojku do hlavní stanice nevím, jak myslíte.

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 18 pro, 2017 3:32 pm
od HonzaM
Na výjezdu ze šedého tobogánu by měla být před stanicí jednoduchá kolejová spojka složená z levých výhybek, aby se vlak přijíždějící “po správné” dostal na všechny staniční koleje a ne jen na tři. Na protější straně nádraží by to mělo být stejné, také zde by to byla jednoduchá kolejová spojka z levých výhybek.

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 18 pro, 2017 6:16 pm
od sidlo
Když to má být předměstská doprava, tak bych to překopal více.
Kolejiště N Segmentové var XY V-1.jpg

  • připojení smyčky udělat pomocí 6 výhybek a 3 křižovatek
  • zelenou zastávku udělat jako městskou a bez výhybek
  • jednosměrně průjezdná smyčka, ve smyčce 3 odstavné koleje
  • v hlavní stanici doplněny dvojité kolejové smyčky
  • změna kolejových spojek ve směru do žluté koncové stanice
  • dvojitá kolejová spojka ve žluté koncové stanici
  • modrou stanici posunout doleva, ať je žlutá trať delší
  • při modelování osobní dopravy hlavního nádraží a příměstských vlaků tak zrušit průmyslové vlečky červené/fialové
  • vpravo tramvajovou zastávku posunout blíže koncové stanici a udělat z toho dopravní terminál
  • vjezdy do tobogánu na obou stranách posunout o 180° dál, ať je vidět více trati
Hlavní provoz rychlíky a příměstské vlaky push-pull. Nákladní vlaky pouze projíždět.

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: úte 19 pro, 2017 6:09 am
od HonzaM
Přpracovaná varianta hlavního nádraží s kolejovými spojkami určitě ano. Těch výhybek a křížovatky v oblouku a dokonce tobogánu bych se ale bál, kdysi jsem měl dvojkolejný tobogán a docházelo na něm k vykolejování, a to tam žádné výhybky nebyly. Na novém kolejišti už tobgán nemám. Pravdou ovšem je, že byl na panelu o šířce jen 60 cm. Chtělo by to takě nakreslit ve Wintracku nebo SCARMu, ve schematu se dá nakreslit leccos, z reálněho kolejiva tomhle postavit nejde.

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: úte 19 pro, 2017 11:14 am
od Franky
Doplnil jsem spojku na výjezd z pravého tobogánu (možnost obsloužit kolej 4 a 5) a přidal spojku na druhé straně (možnost obsloužit kolej 1,2 a 3). Spojku jsem do tobogánu dal ale radši až úplně k výjezdu z tunelu. Takhle jsem s tím docela spokojený a zatím to tak nechám. Změny ještě předpokládá budou až se začne stavět. Díky moc za postřehy!

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: úte 19 pro, 2017 12:56 pm
od HonzaM
K číslování kolejí v nádraží - čísluje se od průběžné koleje průjezdné z trati přímo, tedy v tom uspořádání jako to máš to bude od prostředka a na jednu stranu budou liché a na druhou sudé.

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: úte 19 pro, 2017 2:59 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj,
navazuju na předchozí zprávu s připomínkami a přikládám můj návrh. Bohužel se mi nepodařilo vmášknout dvě stanice na hlavní trati. Asi by to šlo, ale aby to nebyl úplný paskvil, musel bych obětovat koncovou trať.
Kolejiště je hlavní stanicí rozděleno na dvě poloviny Město/Venkov. Provoz na hlavní trati zásobuje SN s 12 prjezdnými kolejemi. Je navrženo se smyčkami na obou koncích - ale lehkou úpravou je možná změna na kroužení. na stoupání slouží tobogány - vícesmyčkové.
Hlavní trať je viditelná na průjezdu městem kde vede nad úrovní ulic. (násep, opěrné zdi viadukt) Poblíž centra je ještě zastávka Město (viz obrázek v příspěvku Frankyho)
V hlavní stanici odbočuje krátká trať do koncové stanice, lokálku drží nákladní přeprava do továren (průmyslová zóna?) a dále i osobní přeprava zaměstanců.
Vedlejší trať stoupá oblouky přes zastávku předměstí v oblouku jednokolejky je již předměstská zástavba - nižší rodinné domky,(paneláky?), zahrádky a město zvolna přechází do venkova. Dále pokračuje a stoupá volnou krajinou (pole louky lesíky) za nádražím. pro zpestření provozu je v tunelu výhybna (simulace delší trati) Končí v městečku )okresní? s rozvinutým průmyslem jezdí sem i spousta obyvatel velkého města za prací do továren, které využívají žel. přepravu.

Město je jen naznačeno (zelené bloky domů). Všechna tři městaká nádraží spojuje tramvaj. Je navržena se skrytými smyčkami, přece jen zabírají místo (i ten triangl), ale může být změněna na ovál.
Pokračování tramvajové sítě naznačuje odbočka z náměstí do dalších čtvrtí (vlevo dole), která samozřejmě není pojížděná.
Výhybky jsou pouze symbolické vycházel jsem z Fleischmanna, poloměry kolejí min. 225 mm, stoupání do 15/ 20promile (hlavní/vedl. trať )

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: stř 20 pro, 2017 8:08 pm
od Franky
Michale, díky díky moc. Vypadá to moc hezky. Mezi svátku si na to v klidu sednu a ještě popřemyšlím.

Re: Segmentové kolejiště N

PříspěvekNapsal: čtv 21 pro, 2017 5:14 am
od HonzaM
Podle mne je tam málo volné trati na dvojkolejce. Záleží ale na uživateli, co je jeho prioritou. Co vést hlavní trať nad hlavním nádražím místo jednokolejky a zaústit ji do koncové stanice? Není k dipozici tak malá plocha, není snad nutné mít tak málo volné trati, kde je možné se kochat jedoucimi vlaky (velice působivé je potkávání na dvojkolejce). Smyčky na obou stranách volné trati jsou výborné, skryťák má výbornou kapacitu, otázkou je při tomto počtu koejí přístupnost.