HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod Polabský » úte 28 lis, 2017 1:00 pm

Hezký den,
zaústění hlavní a vedlejší trati přes jednokolejný "krček", mi nepřipadá rozumné.
Volil bych samostatné připojení, navzájem se neomezující.
Račte si zagůůglit například Kralupy - předměstí, kde se odděluje trať do Velvar od hlavního směru.
Tato úprava umožní současný vjezd do stanice.
Postrádám v plánu nějakou vlečku.

Ono totiž pasivní kochání poměrně záhy omrzí, na to prosím pozor !!
Zdravím !!
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod Fox » úte 28 lis, 2017 1:18 pm

Proto se taky přimlouvám - viz HonzaM - nezapomeň na rozdělení do úseků pro možné budoucí automatizování provozu. Pak je to jiný level kochání, když se ti vlaky samy střídají, zastavují, mizí v SN, objevují se...
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1306
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod MichalKloc » úte 28 lis, 2017 2:43 pm

Dobrý den,

moc díky za připomínky.
Pokud se týká rozdělení trati na jednotlivé úseky, s tím už na základě doporučení počítám.


Zaústění hlavní a vedlejší trati přes “krček” taky nepovažuji za ideální. Proto jsem taky měl ve svém prvním návrhu podobné řešení, jako u Velvar. Jen bohužel vše v oblouku, protože jinak bych se prostorově nevešel.

Tunel, či zářez na horní trati určitě ano. Díky za připomínku. To je jen moje lenost, že tam zatím není. Nejdříve chci v rámci svých představ adoporučení ostatních, najít dobré řešení trati. Krajinu začnu poté ladit.


Díky Michal
MichalKloc
 
Příspěvky: 43
Registrován: sob 25 lis, 2017 12:07 am

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod Myšpulín » úte 28 lis, 2017 2:49 pm

Tak si taky doplánuj to podzemí, ať víš, jestli tě to nebude nějak omezovat na povrchu.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod Polabský » stř 29 lis, 2017 9:59 am

MichalKloc píše:Dobrý den,

moc díky za připomínky.
Pokud se týká rozdělení trati na jednotlivé úseky, s tím už na základě doporučení počítám.


Zaústění hlavní a vedlejší trati přes “krček” taky nepovažuji za ideální. Proto jsem taky měl ve svém prvním návrhu podobné řešení, jako u Velvar. Jen bohužel vše v oblouku, protože jinak bych se prostorově nevešel.

Tunel, či zářez na horní trati určitě ano. Díky za připomínku. To je jen moje lenost, že tam zatím není. Nejdříve chci v rámci svých představ adoporučení ostatních, najít dobré řešení trati. Krajinu začnu poté ladit.


Díky Michal


Hezký den,
domnívám se, že plánování takového kolejiště z jednotlivých krátkých kolejí s množstvím spojení není rozumné. Raději bych i z provozních důvodů volil flexi-koleje.
Druhou otázkou ke "krčkům", je pečlivé poskládání zhlaví z běžných, obloukových výhybek a angličanů, tak aby vyhovělo všem požadavkům při úspoře místa a také aby se na to "dalo koukat". Bude to chtít ještě dopracovat a vylepšit !!
Ještě jednou připomenu, že nejsem zastáncem "betlémů na kochání" protože vím, že se poměrně brzy okoukají a přestanou bavit. Stavba takto rozsáhlého kolejiště spotřebuje poměrně dost času a sil, proto by měla být taková velká "investice" rentabilní. Zdravím.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod MichalKloc » pon 04 pro, 2017 10:40 am

Dobrý den všem,

ještě jednou moc díky za připomínky a nápady. Konečně jsem měl trochu času, tak jsem zkusil přepracovat kompletně nádraží dle Vašich připomínek, abych se zbavil „krčků“ a zároveň tak, abych se vešel.

Nakonec jsem udělal tři verze a rád bych si vyslechl vaše připomínky. Posun jsem zatím neřešil, protože ten v nádraží dodělám, jakmile vyberu „ideální“ variantu. Zkuste prosím mrknout na návrhy. Budu moc rád, pokud Vás napadne něco, co já nevidím.

P.s. Osobně se mi nejvíce líbí třetí nádraží, ale tam mi o cca 1,9 mm nevychází spojení. Nemáte někdo možnost prosím navrhované řešení poskládat v reálu na koberci? Chtěl bych vědět, jestli se dá GEOLINE trochu „znásilnit“ a eliminovat tak tu drobnou mezeru.
Moc moc díky.

Hezký den Všem Michal
Přílohy
Nádraží 3..jpg
Nádraží 2.jpg
Nádraží 1.jpg
MichalKloc
 
Příspěvky: 43
Registrován: sob 25 lis, 2017 12:07 am

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod hopeter » pon 04 pro, 2017 5:47 pm

Zkus navrhnout zaústění tratí tak , že nemusí být nutné vjet z obou tratí na všechny staniční koleje. Dále by bylo lepší nechat na kroužení jen jednu trať a druhou udělat jen do koncového nádraží. Zjednodušilo by se ti tak jedno zhlaví. Do budoucna bys měl modelovější kolejiště.
Nepřesnost napojení 2 milimetry není žádný problém ale umísti ho někam kde se to pnutí rozdělí do více kusových kolejí.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod jirmicz » pon 04 pro, 2017 6:20 pm

Nevim jestli sem někdo nedával odkaz na služební pomůcky. Tam jsou plánky všech stanic na SŽDC síti. Mám doma nějaké starší na CD. Můžu ti je klidně poslat. Ať máš inspiraci.
jirmicz
 
Příspěvky: 234
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod radula63 » úte 05 pro, 2017 11:23 am

jirmicz píše:Nevim jestli sem někdo nedával odkaz na služební pomůcky. Tam jsou plánky všech stanic na SŽDC síti. Mám doma nějaké starší na CD. Můžu ti je klidně poslat. Ať máš inspiraci.

Myslíš třeba tyhle ? --- http://gvd.cz/cz/data/planky/planky.html --- aktuální plány.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod jirmicz » úte 05 pro, 2017 12:43 pm

Jj to je ono :wink:
jirmicz
 
Příspěvky: 234
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod Polabský » úte 05 pro, 2017 12:52 pm

hopeter píše:Zkus navrhnout zaústění tratí tak , že nemusí být nutné vjet z obou tratí na všechny staniční koleje. Dále by bylo lepší nechat na kroužení jen jednu trať a druhou udělat jen do koncového nádraží. Zjednodušilo by se ti tak jedno zhlaví. Do budoucna bys měl modelovější kolejiště.
Nepřesnost napojení 2 milimetry není žádný problém ale umísti ho někam kde se to pnutí rozdělí do více kusových kolejí.



Hezký den kolego,
vycházejme z původního "vlakodromovo - betlémového" zadání.
Zhlaví bez krčků a s možností vjezdů na všechny koleje umožní tak divácky vděčné společné vjezdy či odjezdy.
A pokud to kolegu začne víc hluboce bavit tak třeba v budoucnosti začne řešit smysluplnost provozu.
Víc mi tam pro takový případ schází vlečka. A pokud si budou chtít hrát dva, tak bude vhodné uvažovat o dělení provozu v nádraží a přilehlých tratích na dva jezdiče, výpravčí :D
P.S. I tak bude tento plán hora práce.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 05 pro, 2017 2:03 pm

Ahoj, myslím, že původní řešení bylo nejlepší. Vlastně odpovídá i var. 3 z posledního návrhu.Myslím, že pokud nechceš schovat jednu nebo obě odbočky např do tunelu, nebo ji odsunout kus po trati (což způsobí potíže s výškami) a trváš na kroužení je to nejlepší řešení. Umožňuje plnou variabilitu provozu, samostatné vjezdy/výjezd z/na obě trati, ddělení provozu na každém okruhu samostatně, i přejezd z jedné trati na druhou.
Problém je s délkou zhlaví, proto se Tě kolegové se Tě snažili navést na řešení, kdy jednu z tratí prohlásíš za vedlejší. Vjezd z ní je možný bude moct pouze na část staničního kolejiště.
Protože obrýáázek je lepší než tisíc slov podívej se na příklad. Tunelová trať je vedlejší. Většina vlaků používá pouze dvě koleje před budovou (doplň trať v tunelu skrytým nádražím at můžeš střídat víc než dva vlaky). Pro přejezd na druhou trať (okruh) použijí vlaky vždy spojku při výjezdu ze stanice (v obou směrech). Naopak z mostové trati vlaky na vedlejší přejíždějí po vjezdové spojce.

Na Tvém místě bych se ještě zamyslel nad tím jednu trať nechat jen jako okruh propojený spojkou v tunelu druhou tratí. Tedy netahat ji do stanice. Zkus se podívat na kolejiště od Milana Ferdiána , která byla na principu přeložené osmičky. Například Ronov (viz sekce Plánky kolejišť - 3 řádek obsahu fóra)
Přílohy
Nádraží201.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod MichalKloc » úte 05 pro, 2017 2:10 pm

Dobrý den všem,

moc díky za připomínky a nápady.

pokud se týká zadání, naprosto přesně to vystihl kolega Polabský. Jde mi především o divácky vděčné „kolejiště“, kde by byla možná „hra“ alespoň dvou „výpravčích“ / „strojvůdců“. Domníval jsem se tak, že možnost vjezdu a výjezdu ze všech kolejí na všechny koleje nádraží, by byla jen přínosem pro „možnost pestrosti provozu“. Je mi jasné, že v reálu je to trochu jinak, a že ne ze všech kolejí se dá dostat napřímo na všechny koleje nádraží. Věřím, že možnost „hraní“ si dvou lidí lze vyřešit pomocí centrály Z21 se dvěma ovladači Lokomaus. Doufám, že se nemýlím.

Pokud se týká oné nepřesnosti 2 mm, tak ta je bohužel v nejhorším možném místě, takže rozložení mezery do více kolejí není možné – viz obrázek. Tohle „nádraží“ se mi líbí pohledově asi nejvíce a především rozměrově mi sedí nejlépe. Zkoušel jsem to poskládat snad ze všech možných i nemožných obloukových kolejí, co ROCO GEOLine nabízí, ale mezeru eliminovat nějak nedokážu. Asi si budu muset alespoň tento úsek nakoupit, abych to zkusil v reálu.

Pokud se týká posunu, ten určitě plánuji, možná i koncové nádraží na doporučení kolegů, nejdříve se ale potřebuji odpíchnout od správného výběru nádraží, abych konečně pokročil a mohl začít řešit ostatní „detaily“ v podobě rozvedení nádraží i ohledně možnosti posunu, eventuálně výtopny atd.
Pokud se týká plánků, moc díky. Určitě se rád nechám inspirovat, i když prostorové možnosti jsou limitní.

Hezký den všem a díky za pomoc Michal
Přílohy
Nádraží 1.jpg
MichalKloc
 
Příspěvky: 43
Registrován: sob 25 lis, 2017 12:07 am

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 05 pro, 2017 3:18 pm

Ahoj pro podobná místa použij flexi kllej, kterou si vytvaruješ dle potřeby.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: HO 1,5 x 3 m Vlakodrom na kochačku?

Příspěvekod Myšpulín » úte 05 pro, 2017 4:54 pm

Michal Šuhajda píše:Ahoj pro podobná místa použij flexi kllej, kterou si vytvaruješ dle potřeby.

A nebo natáhni kolejiště o 5 cm do délky a prostě udělej větší poloměr ve spojce. Kdyby to byly 2 cm, to by byla jiná, ale 2 mm ....

Ne, s délkou nemusíš hýbat, toto jsou nepřesnosti, které se stavbou objevují a opět zanikají jen tím, jak kde lehce drcneš do kolejí.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků