TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod hopeter » ned 29 říj, 2017 12:25 pm

Já ti jen zopakuju co jsem ti navrhnul už v minulém vlákně. Užívej si hotového kolejiště od Honzy a maximálně napoj jednu novou trať do šturců velké koncové stanice. Ta může pokračovat kolem zdi do středu místnosti a být ukončena koncovým nádražím a vlečkama z něho ( viz obrázek ve starém vlákně ).
Nesnaž se napojovat ty staré segmenty , které netvoří nic ani sami o sobě. Pokud ty segmenty nějakou provozní logiku mají a já ji nepochopil tak je postav třeba v té vedlejší místnosti. To jsi ale asi nechtěl poradit... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Kajinek11 » pon 30 říj, 2017 5:14 pm

Dík všem za připomínky.

Milane, a jaký je v tom rozdíl. Vždyť je to stejné, akorát z druhé strany, ne?

Hopetere, ono to tak bude. Nejdříve dodělám horní segmenty, naučím a užiji si provoz, načerpám zkušenost z provozu a až vyčerpám možnosti, přijde napojení. Do vedlejší místnosti jsem původně chtěl ale jiným kolegou na tomto fóru jsem byl varován, ať to nedělám. Ten smysl celého projektu a provozní logiku jsem naznačil v souboru historie v prvním příspěvku. Pokud si to četl a přesto Ti to smysl nedává, pak musíme konstatovat, že se nedá nic dělat.

Nevím proč vás ta kolej stoupající kolem nádraží do lomu (dolu) tak irituje. V Boleslavi je to prakticky přesně to samé, akorát to není vlečka, ale normální trať. Prostě kvůli řece tam není místo a pokud chcete nastoupat do lomu, jinak to prostě nejde. Berme to už jako fakt, prosím. Navíc vlečky ze širé tratě také nejsou ničím novým.
Už to nechme plavat, každý prostě od kolejiště čekáme něco jiného. Ke všemu mám nějaké důvody. Jen bych rád, kdyby mi poradili Ti, co tomu více rozumějí s tím, co se dá změnit.

Prozatím to vypadá takto po zapracování vašich připomínek,takto:

ScreenHunter_130 Oct. 30 18.10.jpg


Ještě bych se chtěl zeptat na levé zhlaví (z pohledu od nádraží pravého), směr Velenice a Benešov, je to tak OK?

ScreenHunter_131 Oct. 30 18.13.jpg
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod MiG » pon 30 říj, 2017 5:34 pm

A nebude jednodušší a levnější místo velké přestavby/dostavby Hankovic udělat tu stanici "z čisté vody"?
A lokálkové Hankovice někomu prodat?
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Kajinek11 » pon 30 říj, 2017 5:51 pm

Prosím vás lidi :?

Je nutný mi pořád navrhovat něco jiného než na co se ptám a chci? Pokud vám k té lokálkové Hankovické stanici překáží čtvrtá vycházející trať, zrušme ji! Nechme to jen jako klasickou odbučku se třemi tratěmi. Takových stanic s 5- kolejemi je hromada. Na 70% se do vedlejší místnosti směr Benešov asi nepojede. Jen jsem to chtěl mít připravené, ale když vidím jak mě zatím všichni akorát zrazují, tak budu rád když vůbec něco dodělám. :cry:
Naposledy upravil Kajinek11 dne úte 31 říj, 2017 6:35 am, celkově upraveno 1
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod hank » pon 30 říj, 2017 6:05 pm

Kajinek11 píše:Stanice Branišovice s depem by měla být ekvivalentem ke stanici Lipová Lázně. Tam byla nad druhé straně od depa také remíza. Proč to tak bylo nevím.


Nejdřív byla v roce 1888 postavena ramzovská dráha a kvůli postrkům přes sedlo hrázděná remíza v Nieder Lindewiese (Dolní Lipová, dnes Lipová Lázně) s vodárnou. Pak přibyly v roce 1896 odbočné tratě: Do pruského Heinersdorfu (ve služebních pomůckách za 1. republiky uváděno jako Hynčice ČSD) a Otmuchowa (přes Bernartice - s místní odbočkou do Javorníka), do pruského Kalkau a Neisse (přes Vidnavu) a lokálka do Zuckmantelu (dnes Zlaté Hory). Teprve výstavba tras do Pruska (btw se stoupáním přes Pomezí podobně vražedným jako přes Ramzovou) vyvolala potřebu větší výtopny v Dolní Lipové (která se později ještě rozšiřovala do dnešního stavu), dále remíz v Niklasdorfu (= Mikulovicích - pro pobyt některých strojů zajíždějících do Ziegenhalsu = Glucholaz a do dnešních Zlatých Hor), remízy pro stroje místních vlaků do Vidnavy v Haugsdorfu (Hukovice, také Velká Kraš) a v Jauernigu = Javorníku (pro pobyt nocujících strojů odbočky); tyto všechny objekty byly vystavěny v roce 1896. A konečně remízu v Cukmantlu postavily až ČSD v roce 1930 v souvislosti s počátkem motorizace na hlavní trati - sloužila nejprve nocování motorů od motorových rychlíků a spěšných vlaků Olomouc - Cukmantl.

Přinejmenším od r. 1945 tu hrázděnou remízu s vodárnou v Dolní Lipové ČSD nevyužívaly pro účely strojní služby - pro poválečný provoz bohatě stačila rotunda s točnou a to vlastně platí až dodnes.

Schválně se rozepisuju takhle podrobně, aby bylo jasno, že u dráhy nebyla žádná cochcárna, ale že každé opatření (i krkolomné výjimky) mělo svůj smysl. Jenže hledat ten smysl post festum dost dobře nejde. Na začátku plánování žádného kolejiště by nemělo být "nevím".

Sandy píše:Obávám se, že bez přestavby ( a možná i radikální) stávajících částí se to nikam nepohne.

Já taky. Nebo spíš bez nějaké rozumné redukce.

Rocky_MK píše:Mně se to celé zdá takové krkolomné, překombinované a nešťastné - koupit dva segmenty, pak celé segmentové kolejiště a pak se to snažit nějak propojovat, ještě tam něco přidávat a pak tomu mermomocí hledat smysl.

Ano. Smysl by se měl stanovit/vyjasnit nejdřív.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6099
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Kajinek11 » úte 31 říj, 2017 7:55 am

Tak vážení,

již v prvním příspěvku jsem vás žádal, abyste:

Prosím zdržte se komentářů jakože je celý projekt na...a že to mám celé přepracovat. Berte v potaz, že každý jsme jiní a čekáme od kolejiště něco jiného. S vámi se chci poradit v především z důvodu chabých znalostí železničních pravidel a zvyklostí, kterým bych se chtěl přiblížit. Již dlouho procházím mapy ČR a nacházím takových anomálií a podivností při vedení železnice, že si myslím, že by toto klidně mohlo být.

na základě fóra jsem již něco vypustil, rozšířil manipulaci v lomu a vypustil jednu trať, čímž jsem udělal z uzlu odbočnou stanici. Takže nyní máme:

1) Odbočnou lokálkovou stanici (jestli můžebýt vlakotvorná, nebo ne nechám na zkušených- nevím jaké jsou potřeba parametry)

2) mezilehlou stanici

3) vlečku ze širé tratě

Co na tom prosím vás chcete redukovat? Ano, někdo má raději jednu stanici a k tomu koncovou s co největší vzdáleností od hlavní stanice. Ano má to své kouzlo, ale nezlobte se mě se to nelíbí. Protože mi přijde, aby na dohled od hlavní stanice byla koncová v docházkovém čas pro pěší 10 - 15min. Pokud vás pořád irituje blízkost obou nádraží , tak si je oddělte imaginární stěnou (jako, že je to od sebe 10km) a je to. Ostatně to se musí dělat u každého kolejiště, kde jsou stanice k sobě blíže než 20m.


Ale už toho nechme, prosím !!! Kdo mi chce pomoci a poradit v tom co chci, tak jsem mu vděčný a díky za to. A kdo to chce shazovat a pomlouvat jako celý projekt, tak se prosím nevyjadřujte. Ani to nikdo nechce a už vůbec to nikomu nepomůže.
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Edys » úte 31 říj, 2017 8:25 am

Kajinek11 píše:Tak vážení,

již v prvním příspěvku jsem vás žádal, abyste:

Prosím zdržte se komentářů jakože je celý projekt na...a že to mám celé přepracovat. Berte v potaz, že každý jsme jiní a čekáme od kolejiště něco jiného. S vámi se chci poradit v především z důvodu chabých znalostí železničních pravidel a zvyklostí, kterým bych se chtěl přiblížit. Již dlouho procházím mapy ČR a nacházím takových anomálií a podivností při vedení železnice, že si myslím, že by toto klidně mohlo být.

na základě fóra jsem již něco vypustil, rozšířil manipulaci v lomu a vypustil jednu trať, čímž jsem udělal z uzlu odbočnou stanici. Takže nyní máme:

1) Odbočnou lokálkovou stanici (jestli můžebýt vlakotvorná, nebo ne nechám na zkušených- nevím jaké jsou potřeba parametry)

2) mezilehlou stanici

3) vlečku ze širé tratě

Co na tom prosím vás chcete redukovat? Ano, někdo má raději jednu stanici a k tomu koncovou s co největší vzdáleností od hlavní stanice. Ano má to své kouzlo, ale nezlobte se mě se to nelíbí. Protože mi přijde, aby na dohled od hlavní stanice byla koncová v docházkovém čas pro pěší 10 - 15min. Pokud vás pořád irituje blízkost obou nádraží , tak si je oddělte imaginární stěnou (jako, že je to od sebe 10km) a je to. Ostatně to se musí dělat u každého kolejiště, kde jsou stanice k sobě blíže než 20m.


Ale už toho nechme, prosím !!! Kdo mi chce pomoci a poradit v tom co chci, tak jsem mu vděčný a díky za to. A kdo to chce shazovat a pomlouvat jako celý projekt, tak se prosím nevyjadřujte. Ani to nikdo nechce a už vůbec to nikomu nepomůže.

Jak já ti rozumím. :)
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Brejla » úte 31 říj, 2017 1:24 pm

Edys píše:
Kajinek11 píše:Tak vážení,

již v prvním příspěvku jsem vás žádal, abyste:

Prosím zdržte se komentářů jakože je celý projekt na...a že to mám celé přepracovat. Berte v potaz, že každý jsme jiní a čekáme od kolejiště něco jiného. S vámi se chci poradit v především z důvodu chabých znalostí železničních pravidel a zvyklostí, kterým bych se chtěl přiblížit. Již dlouho procházím mapy ČR a nacházím takových anomálií a podivností při vedení železnice, že si myslím, že by toto klidně mohlo být.

na základě fóra jsem již něco vypustil, rozšířil manipulaci v lomu a vypustil jednu trať, čímž jsem udělal z uzlu odbočnou stanici. Takže nyní máme:

1) Odbočnou lokálkovou stanici (jestli můžebýt vlakotvorná, nebo ne nechám na zkušených- nevím jaké jsou potřeba parametry)

2) mezilehlou stanici

3) vlečku ze širé tratě

Co na tom prosím vás chcete redukovat? Ano, někdo má raději jednu stanici a k tomu koncovou s co největší vzdáleností od hlavní stanice. Ano má to své kouzlo, ale nezlobte se mě se to nelíbí. Protože mi přijde, aby na dohled od hlavní stanice byla koncová v docházkovém čas pro pěší 10 - 15min. Pokud vás pořád irituje blízkost obou nádraží , tak si je oddělte imaginární stěnou (jako, že je to od sebe 10km) a je to. Ostatně to se musí dělat u každého kolejiště, kde jsou stanice k sobě blíže než 20m.


Ale už toho nechme, prosím !!! Kdo mi chce pomoci a poradit v tom co chci, tak jsem mu vděčný a díky za to. A kdo to chce shazovat a pomlouvat jako celý projekt, tak se prosím nevyjadřujte. Ani to nikdo nechce a už vůbec to nikomu nepomůže.

Jak já ti rozumím. :)


Naprosto přesně vyjádřeno. Toto je jeden z důvodů, proč jsem sem nikdy nedal a ani nedám žádnou fotku ani plánek. O dalším důvodu jsem tu již zmínil dříve.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod modeln » úte 31 říj, 2017 1:52 pm

Niekomu som tu na fore uz radil,v tom zmysle,ze ma siahnut po prvom nakrese,ktory sa mu pozdava,myslim na plany od Milana Ferdiana,bo cim viac budes dumat nad roznymi variantami,tak sa budes stale tocit v kruhu,a nikdy nic nebudes mat,len kopu stran ku teme.Kazdy si chce presadit svoj nazor,a tym viac sa v tom budes zamotavat.Mne navrhol Milan Telgartsku slucku v N asi v 3 variantach,a hned prva,ktora sa mi zapacila,mi Milan spracoval.A poviem uprimne,moc casu na kecanie okolo nebolo-da sa povedat,ze ostatny nemali sancu.Prostew si len musis ujasnit co na kolajisku chces,a drz sa toho-viac ti nemozem poradit. :wink:
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Rocky_MK » úte 31 říj, 2017 3:22 pm

Tak když jsi našel lecjaké anomálie, našel jsi i takovou trať podél nádraží, jak to tam máš teď? Já osobně nevím, ale přijde mi to jako velká anomálie a ani neznám žádné takové místo - a i kdyby, mně osobně by to vadilo. Co kdybys to raději napojil angličanem do nádraží? Za mě by to vypadalo o 100% reálněji a hodnotněji. Je to dostatečně konstruktivní připomínka nebo je to urážka a něco, co nechceš slyšet?

kajinek.jpg

Je to celé tvoje věc a tvoje peníze, takže to může být každému jedno, to je jasné ;) Ale nečekej pak nějaké poplácávání po zádech, protože jsi fakt zvolil nestandardní a krkolomný postup. Já osobně jsem ze začátku měl rozměr 120x78 cm, poděděné enkové koleje a vlaky ještě z NDR a chtěl jsem na té ploše dvoukolejnou stanici s oválem, vedlejší tratí, depo s třímístnou rotundou a točnou. A jak jsem rád, že mě toto fórum postupem času usměrnilo.
Na jednu stranu ti rozumím, taky chci na svém kolejišťku SN jen za kulisou a pořád jsem jen četl, jak by tam měl být tunel a jak bych měl mít v SN angličana, přestože se tam nevejde (což mám odzkoušeno) a přestože bych musel míchat 2 kolejové systémy a dělat tam komplikované aretování polohy/el.stavění, i když je to tak malé kolejišťko, že tam stačí (a chci to tak mít, není důvod, proč to musí být nutně elektricky) mít výhybky ovládané ručně.

Takže holt musíš informace trochu filtrovat, ale rozumně. Může se totiž stát, že vytvoříš nějakou blbost a postupem času, jak budeš o železnici víc a víc vědět, tě tam začne XY věcí iritovat a budeš se tlouct do hlavy a říkat si „proč já radši nedal na jejich rady“...
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Kajinek11 » úte 31 říj, 2017 5:52 pm

Děkuji všem co se mě zastali! Dále děkuji těm co se snaží pomoci.

A teď k příspěvkům:

To modeln:

Mám to promyšlené . Vlastně jsem chtěl zde probrat už jen detaily a strhla se mela. Ale snad už jsme si to vyříkali a budeme bez emocí pokračovat dál... Na většinu konstruktivních rad jsem dal.

Hlavně jsem vyřadil 4. trať z hlavního nádraží, čímž to nádraží už dává smysl. Myslím, že mé nádraží je nyní hodně podobné nádraží Lipová - Lázně, proto bych chtěl grafikon Branišovic přizpůsobit právě této stanici. Dokonce i ty vlečky v okolí co tam mají relativně sedí.

Lipova - lazne.jpg
Lipova - lazne


To rocky_MK:

311017.jpg


Příspěvek jako Tvůj je OK, snažíš se pomoci. Díky. Bohužel nelze to napojit jak navrhuješ, protože trať vlečky za nádražím je nad úrovní. Musí rychle vystoupat do dolu a proto začala stoupat před nádražím. Nejpodobnější je to v Mladé Boleslavi, kde stoupá před nádražím trať. Vlaky z Boleslavi opravdu zastaví a jedou pak zpět. Druhý podobný příklad je v Trutnově.

Trutnov.jpg
Trutnov


Takže nyní jsme na tom takto:
Naposledy upravil Kajinek11 dne úte 31 říj, 2017 8:23 pm, celkově upraveno 1
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 31 říj, 2017 6:36 pm

Jó ta několikrát zmíněná Boleslav je výborný příklad, ale jen toho, jak se stavitelé místní trati nedomluvili s BNB (Bohmische nord bahn) jelikož lokálka BNB ze Skalska do Chotětova se ocitla mimo populární dopravní směr .
Proto BNB nedovolila normální připojení trati, která musela postavit vlastní nádraží odkud trať pokračuje dalším divokým křížením a s Hl. N byla lokálka spojena poihou spojkou jen kvůli armádě.
To není dobrý vzor pro vlečku.
Zkus se podívat na Prachatice. Tam vede vlečka za stanicí. Můžeš ji navrhnout podobně.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Kajinek11 » úte 31 říj, 2017 8:26 pm

Ty Prachatice vypadají super, to jsem nevěděl! Skoro jak reálná předloha toho co dělám, dokonce to vede do dolu :D Díky!

Prachatice - vlecka.jpg
Prachatice


Prachatice lom.jpg
lom


detail nakládky.jpg
detail nakládky
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod lajblt » úte 31 říj, 2017 9:07 pm

A nešlo by vlečku napojit jednoduše bez mimoúrovňového křížení přímo do levého zhlaví dolní stanice? Je tam tak velký výškový rozdíl, že ani stoupání 40 promile na délce ~ 3 metry nestačí?
A když už jsi zmínil to zjednodušení levého zhlaví odbočné stanice, snažil bych se udělat staniční koleje co nejdelší i za cenu toho, že levé zhlaví položíš znovu. Přece jen, teď to není žádná sláva (120 cm mám na segmentové lokálce) a ty modeluješ hlavní trať... Dalo by se v pohodě dostat na užitečnou délku hlavní koleje ~180 cm.
Přílohy
311017n3.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT Prachatice - remíza

Příspěvekod Kajinek11 » úte 31 říj, 2017 9:07 pm

Když už jsme u těch Prachatic, netušíte jaký význam tam měla remíza, když je to mezilehlá stanice?

Prachatice.jpg
remíza Prachatice


remíza  Prachatice.jpg
remíza Prachatice
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků