Jde o to (a opakuju to už po několikáté), že stanice Branišovice podle návrhu NEMÁ rychlostní návěstní soustavu (právě kvůli mechanice S1-3). V sešitovém jízdním řádu by tudíž v ep. IV neměla značku (:), ale "P". To je vidět i z toho, že na žádném z vjezdových návěstidel nejsou kmitavá světla. Namísto "Očekávejte rychlost 40 km/h" se návěstí "Výstraha", namísto "Rychlost 40 km/h, potom 40 km/h" se návěstí "Rychlost 40 km/h a výstraha". Znaky světelných návěstidel prostě odpovídají nočním znakům mechanických návěstidel (namísto návěstidel L, S a SB si představte dvouramenná mechanická vjezdová návěstidla s přidaným žlutým ramenem; L/S by mělo pohyblivé, SB pevné). To, že světelná odjezdová návěstidla L1 a L3 navíc rozlišují odjezd přímo/do odbočky návěstmi "Volno"/"Rychlost 40 km/h, potom volno", není s výše uvedeným v rozporu. Návrh vznikl s přihlédnutím k D1/1987, kde jsou uvedeny tytéž situace a návěsti, ke kterým dochází v návrhu. Tudíž není důvod ani omezovat rychlost při průjezdu stanicí, ani "očesávat" návěstidlo S o zelené světlo. Při průjezdu zleva ze směru S strojvedoucí jasně ví, jestli bude stanicí projíždět po hlavní koleji ("Volno"), bude ve stanici na hlavní koleji zastavovat ("Výstraha") nebo pojede na 2. nebo 3. kolej ("Rychlost 40 km/h a výstraha"). Při vjezdu ze směru SB strojvedoucí ze seznání trati ví, že pokud je na vjezovém návěstidle SB návěst "Výstraha", bude vjíždět přímo, tj. na 3. kolej a přesto, že je na odjezdovém návěstidle S1-3 návěst "Volno", nemůže na odjezdovém zhlaví pokračovat plnou rychlostí. Doporučuju si prohlédnout plánky stanice Březnice, kde byla před dálkovinou naprosto stejná situace s jedinou odjezdovou mechanikou.
P.S.: Může to trochu zavánět směrovou návěstní soustavou, kterou jsme úředně zrušili k 29.8.1962. Jenže ona, mrška, jak se zdá právě v takovýchto stanicích částečně přežila i do novějších epoch.