Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod Rocky_MK » ned 29 říj, 2017 1:21 pm

Když se vrátím k mechanickému stavění výhybek - četl jsi, hanku, tento článek od Adama Buchala? :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hank » ned 29 říj, 2017 8:06 pm

Rocky_MK píše:Když se vrátím k mechanickému stavění výhybek - četl jsi, hanku, tento článek od Adama Buchala? :)


Ano.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6062
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod Adam96 » ned 05 lis, 2017 1:30 pm

Tento námět se mi začíná zamlouvat a už také uvažuji o podobné "hračce" na testovaní modelů. Ale pár připomínek:
1. Oblouk je už nesmyslně malý, pod R300 bych nešel. Lepší, než pak plakat, že tamto či ono mi to nechce projet,a následně prznit modely úpravami
2. Kusá do šturcu sloužící pro objetí může být v oblouku, tam asi spřahovat nebudeš.
3. Než desky, zkus popřemýšlet o deskách XPS, tady by bohatě stačila 8cm deska slepená do dvou vrstev. Pevné bohatě, lehké a možnost zaloubení terénu pod úroveň kolejí.

Jinak mám nakresleno něco takového na 120x72cm, kolejivo Kuehn, oblouk R321. Tak třeba to taky zkusím :)
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hopeter » ned 05 lis, 2017 2:13 pm

Já si dovolím trošku odporovat... :oops:
Tato hračka je určená pro krátká vozidla. Je vyzkoušeno , že v TT krátké mašiny a vozy zvládají i R250mm bez problémů. Určitě tam nikdo nedá pětikolovou dlouhou páru.
Já odpřahuju i spřahuju na obou šturcech. Někdy si tam rád odložím vagon abych ten další zavezl ke skladišti.
Přílišné zvětšování tohoto kolejiště ať už kvůli obloukům,délce staničních kolejí atd. je ztráta toho kouzla minikolejiště.
V podstatě každé další vylepšování toho Milanova díla je krokem zpět... :P
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod Adam96 » ned 05 lis, 2017 2:26 pm

Ano, malá vozidla zvládají i R250 bez problému, jen se třeba u rosničky musí odfrézovat prostřední okolek atd. :D A jak ta vozidla na tom vypadají je další věc. Neustále se prská, jak na R310-353 vypadají dlouhé vozy nevhodně a když konečně máme prostor tyto poloměry využít pro k tomu vhodná vozidla, ta. je zase znásilníme, aby se to lámalo jak skládací metr.
Ty kusé koleje souhlas, pokud pachatel hodlá užívat obě pro odstavení, tak lepší rovná. Já zvažuji jednu rovnou pro odstavení vozu, druhou v lehkém oblouku pouze pro objíždění. Jinak pár centimetrů navíc nikoho ještě nezabilo a výsledku to dost přidá. A pořád se nedá říct, že by to kolejiště bylo naráz velké :D
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hank » ned 05 lis, 2017 2:59 pm

Vyzkoušeno na R=250:
T 334.0 (rosnička) BTTB
T 334.0 (ex V 36) Tillig
T 435.0 BTTB
BR 80 ROCO
M 131.1 malosérie
Köf II Arnold
vše bez úprav

Vyzkoušeno na R=170:
T 334.0 bez střední nápravy (ze soupravy Start)
BR 80 ROCO bez úprav
M 131.1 malosérie bez úprav
Köf II Arnold bez úprav
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6062
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hank » ned 05 lis, 2017 3:24 pm

hopeter píše:V podstatě každé další vylepšování toho Milanova díla je krokem zpět... :P


S jedinou výjimkou, a to jsou variace na téma vleček. Tedy pokud se vylepšováním myslí přidávání dalších šturců a pozemních staveb, znásilňování kolejí do podměrečných oblouků apod. Ale Milan F. má ve své sbírce kolejišť tohoto formátu i vlečku.

BTW, v anglicky mluvících zemích jsou minikolejiště s tématem posunu běžná; u nás se asi raději - když už někdo chce spíš hračku než zobrazení reálného provozu - jezdí dokolečka dokola, stejně jako v Německu, viz kolejiště typu Adventskranz (adventní věnec) nebo Pizzaanlage, i když to přišlo taky z USA nebo UK, viz pizza layout, tj. kolejiště do krabice od pizzy.

A ještě: Kompromisem s ultrakrátkými kolejemi i šturcy zobrazujícím některé skutečné provozní výjimky by mohlo být např. koncové nákladiště (případně i s vlečkovou kolejí), kam s náklady zajíždí (nebo odkud odjíždí) kvůli nemožnosti objet jen sunuté vlaky. (Viz Milanovy Otovice nebo jedna z variant Žacléře - ta nepublikovaná v knize.) V síti ČSD byl i nejméně jeden skutečný případ tohoto druhu, kam zajižděly i sunuté osobní vlaky, a to dokonce na hlavní trati - nz Černousy. Navíc se pro lenochy a nešiky (jako jsem i já :lol: ) nabízí možnost ušetřit si starosti se zabezpečením, protože v takových případech se jezdilo podle předpisu D2, tedy bez uvolnění traťového oddílu, ve kterém se proto může nacházet jen jeden vlak (nebo v epochách V a VI posunující díl mezi dopravnami), tudíž i bez nutnosti krytí příslušného nákladiště jakýmikoli návěstidly, dokonce ani lichoběžníková tabulka není potřeba, když se nejezdí podle D3. Tento případ dopravy podle D2 (nebo dnes podle nového D1 SŽDC) byly Otovice nebo Mochov (platí i dnes), tento případ byl před modernizací Bílý Potok pod Smrkem, asi by se našly i další případy.

Edit: Jo, a ještě jsem zapomněl na slovenský Utekáč - stručnější kolejiště asi fakt už vymyslet nejde... :lol:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6062
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hopeter » ned 05 lis, 2017 3:36 pm

Adame promiň ale zjevně jsi nepochopil smysl MINIkolejiště. Po poloměrech bychom mohli řešit délku staničních kolejí , délku šturců atd.
Na poloměru R250 mm mám odzkoušenou novou třínápravovou Rosničku Tillig a krátkou páru BR81(4nápravy) na minikolejišti DCC. Doplňuji , že bez stoupání. Kameničky mám 90x63cm v TT s poloměrem R267 mm. Pokud bych je zvětšil na modelové oblouky a délky kolejí tak bych bych byl už na rozměru středního kolejiště a škrábal bych se za uchem kam to uložím... :wink:
Hanku omlouvám se za plevel... :oops:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod Rocky_MK » ned 05 lis, 2017 6:16 pm

Nemohu jinak než naprosto souhlasit s Honzou. Je to prostě MINIkolejiště. Já mám taky příjezdový oblouk okolo R250 a vlasy mně z toho nepadají. Stejně tam jezdí takové soupravy, u kterých není to zalomení tak markantní. Minikolejiště je prostě ještě extrémnější soubor kompromisů, než u kolejišť běžných velikostí. Tady se to prostě podřizuje účelu - souprava se na kolej vejde, ale je od námezníku po námezník. Rádius je malý, ale projede to bez úprav. Hotové, tečka.
Mně se zas nelíbí to přeplácávání kusými kolejemi. Tady si budu trochu odporovat vzhledem k účelovosti - mně by vadilo, kdyby nádraží působilo tlustě - tak jako s těmi třemi šturcy vedle sebe (o stránku zpět), kusými kolejemi podél obou průjezdných, apod. Já jsem si oproti originálu přidal jen jednu kusou manipulační vedoucí k nakládací rampě, přičemž kolej je od nádraží odkloněna a bude „oddělena“ přejezdem polní cesty.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hank » ned 05 lis, 2017 6:17 pm

hopeter píše:Hanku omlouvám se za plevel... :oops:

Naopak, já si myslím, že každá taková diskuse o konkrétním kolejišti je tím užitečnější, čím více z ní se dá zobecnit - však vidíš, že já většinou na takové podněty taky reaguju snahou o zobecnění, i když tím riskuju, že mě někdo nařkne z kantorských móresů (a to jsem ani nikdy za katedrou nestál :mrgreen: )
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6062
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod Střelec » ned 05 lis, 2017 7:32 pm

Já jsem měl kdysi na plechu tenhle oválek 100x80. Podklad byl jen papundeklovej dekl bedny od xeroxu a vycházel jsem z rozměrově nejmenší nabídky enderáckých plánů kolejišť.
Přílohy
kolejiště.jpg
kolejiště.jpg (49.03 KiB) Zobrazeno 7042 krát
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hank » ned 05 lis, 2017 7:44 pm

Ještě jsem v tom soupisu strojů zvládajících bez úprav oblouky R=250 zapomněl na parničky
335.1 JATT
365.4 Schirmer
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6062
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod Adam96 » ned 05 lis, 2017 8:03 pm

hopeter píše:Adame promiň ale zjevně jsi nepochopil smysl MINIkolejiště. Po poloměrech bychom mohli řešit délku staničních kolejí , délku šturců atd.
Na poloměru R250 mm mám odzkoušenou novou třínápravovou Rosničku Tillig a krátkou páru BR81(4nápravy) na minikolejišti DCC. Doplňuji , že bez stoupání. Kameničky mám 90x63cm v TT s poloměrem R267 mm. Pokud bych je zvětšil na modelové oblouky a délky kolejí tak bych bych byl už na rozměru středního kolejiště a škrábal bych se za uchem kam to uložím... :wink:
Hanku omlouvám se za plevel... :oops:


Ale pochopil, jen bych z toho nedělal kovbojku a když přidám z Y i X strany 10cm, tak se z toho stane nějaký obr :roll: Mne osobně zajímá V. epocha ČD, tedy 810, 742, 730, 720 a vozy dejme tomu od 80mm (Es) po 117mm (Eas-u) délky. A nalejme si čistého vína, taková vozidla na tramvajovém oblouku budou vypadat slušně řečeno nedobře. To, že to je minikolejiště, neznamená, že to musím prznit na všech frontách. Ono to byla jen takové dobře míněná rada, protože taková kolejiště pak nezřídka končí na modelbazaru, nebo u popelnice, protože to projede pouze nějaká BR81..
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod Střelec » pát 24 lis, 2017 6:07 am

Už někdo přepočítal Kameničky do H0? Hrubým odhadem mi to vychází na cca 90x130, na krátkou lokomotivu a tři vozy bude třeba cca 50 cm koleje (za kulisou aspoň 60 kvůli přepřahu). Hodně bude záležet na typu výhybek.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod petrh » pát 24 lis, 2017 6:45 am

jsme to prepocital spis na 140-150 na 90
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků