Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hank » stř 18 říj, 2017 11:23 am

JanoH0e: Děkuji. V katalogu to (zatím?) nemají. Kolik si za to řekli?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hopeter » stř 18 říj, 2017 11:30 am

Zajímavé řešení ručního ovládání je tady http://tt120.webnode.cz/products/cast-prvni-zaciname/. Určitě bych udělal vodivé srdcovky třeba i úpravou klasických výhybek s plastovou. Jak na to je na tomtéž webu nebo u mě na sólu pro Hurvínka.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod JanoH0e » stř 18 říj, 2017 11:46 am

Tak to si práve nepamätám.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hank » čtv 19 říj, 2017 9:51 am

Dostalo se mi oprávněné výtky, že šturcy by měly být raději rovné, bez oblouků. Není problém, tady jsou:

solo810_tillig_8.jpg


A zase je možná spousta odvozenin, za všechny aspoň jednu jako příklad s využitím dvou obloukových výhybek a s prodlouženými šturcy - sem by se už vešla i krátká remíza:

solo810_tillig_15.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hopeter » čtv 19 říj, 2017 5:21 pm

To tříkolejné bylo zajímavější a zatím nepublikované. Jen u něho narovnat šturce a můžeš začít... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hank » čtv 19 říj, 2017 6:11 pm

hopeter píše:To tříkolejné bylo zajímavější a zatím nepublikované. Jen u něho narovnat šturce a můžeš začít... :wink:

:mrgreen:
Tuto variantu si určitě nakreslím; už jich mám 16 8) Omezení je - kromě plochy základní desky - dáno obsahem šuplíku s kolejivem Tillig: 3x pravá + 1x levá EW1, 1x pravá+1x levá IBW, 2.35 m flexikolejí a nějaké zbytky kusového kolejiva. (Tím netvrdím, že ten šuplík musím za každou cenu úplně vyprázdnit... :wink: )
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hank » čtv 19 říj, 2017 7:01 pm

hopeter píše:To tříkolejné bylo zajímavější a zatím nepublikované. Jen u něho narovnat šturce a můžeš začít... :wink:


Takhle nějak jsi to myslel? 8)

solo810_tillig_10.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hopeter » pát 20 říj, 2017 4:49 pm

Za mě dobrý. Výpravní budovu na vnější stranu. Skladiště do prvního šturcu ( od vnějšku ). Na prostřední malé zbrojení. No a třetí bude vlečka k silu apod. Do levého spodního rohu se ještě vejde hospůdka u cesty kamsi do města a skryťák bude za lesem. Před vjezdovým zhlavím přejezd pro cestu k silu. No a pak už jen samá pozitiva a sociální jistoty... jak zaznělo v jednom filmu. :) Ať se daří.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod Vladimír_B » sob 21 říj, 2017 4:42 am

A ještě a ještě a ještě ... ruské kolo! :D :D :D
A co to udělat normální*?
solo810_tillig_10_evo_B.jpg

Vlečka by mohly býti uhelné sklady, kam se přistaví jeden Vtdr denně, s kokodákem (IFA T174) a S5T... 8)
*normální ve smyslu jako běžné nádraží dané kategorie
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hank » sob 21 říj, 2017 5:40 am

Ano, i tato a podobné varianty jsou mezi těmi asi 25 (už je ani nepočítám... :mrgreen: ), které mám nakreslené, akorát se mi to tady nechce tapetovat.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hopeter » sob 21 říj, 2017 7:20 am

Nakonec se vrátíš k originálu tak jak to namaloval Milan... :P
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hank61 » sob 21 říj, 2017 12:10 pm

Že by rohodovací paralýza? V tomto směru zlatý časy, když tyhle fóra nebyly :D :wink: Ovšem jinak Hanku budu sledovat. Mě tyhle malé projekty berou :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2490
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hank » sob 21 říj, 2017 8:10 pm

hank61 píše:Že by rozhodovací paralýza?


Ale ani ne-e... 8) Já ± vím, co tam chci, a smysl mého řádění v kreslicím editoru je vyzkoušet, co ještě nebude vypadat přeplácaně.

Takže:
- šturc v prodloužení 1. koleje - musí být pro objíždění hnacích vozidel;
- šturc se skladištěm a volnou skládkou - musí být, to je minimum pro zdůvodnění nákladní dopravy; v některých variantách se mi podařilo navrhnout skladištní kolej tak dlouhou, že se na ni vejdou až tři vykládková stání pro vozy;
- šturc s uhelnou hrází - viz výše, jedno z těch stání na skladištní koleji může být i uhelná hráz, nebo může být samostatný; spodek jsem zvedl cca 5 cm (⁓ cca 6 m v reálu) nad základní desku a to už by bylo škoda pro uhelnou sjížď nevyužít;
- malá vlečka, např. silo ZZN nebo lihovar nebo sladovna - znám v reálu jednokolejné vlečky pro 1 - 2 vozy, které obsluhují provozy uvedeného typu; nemusí nutně být, ale stanice (nebo nákladiště) této velikosti by vposledku nemělo bez nákladní dopravy smysl a funkční vlečka zvyšuje šanci, že stanice nebude v dohledné době zrušena (modeloví decision makers jsou nemilosrdné mrchy a je nutno všelijak si je předcházet, aby stanice nedopadla jako Žacléř po řádění SŽDC na přelomu tisíciletí :mrgreen: ) ;
- šturc s remízou - nemusí nutně být, ona by teoreticky remíza mohla být i na konci prodloužení 1. koleje (viz Žacléř před likvidací), ale ať jsem dělal co jsem dělal, rozumně se mi tam nevešla (a strkat objíždějící stroj až do vrat remízy považuju za blbost), takže buď to oželím nebo bude krátká remíza v samostatném šturcu à la Mochov, který se tam vejde hned několika způsoby;
- šturc s cisternou pro nouzové/záložní tankování HV - může být na konci skladištní koleje vedle prodloužení 1. koleje, jestliže skladištní kolej bude dost dlouhá, nebo může být cisterna před remízou/v remíze, která už se nepoužívá pro nocování HV.

Je mi jasné, že čím víc šturců a budov, tím míň volné krajiny, ale takováto nákladiště v průmyslových oblastech někde na předměstích bývala celkem běžná. Dokonce si umím podobné kolejiště představit i někde na vlečce rostoucího podniku, která ho postupně "vcucla" - a to i včetně staniční budovy, viz pozůstatky bývalého nádraží Brno Královo Pole na staré Tišnovce v areálu Královopolské strojírny před výstavbou přivaděče... Pak může remíza sloužit k ustájení vlečkové lokomotivy. Koncem IV. epochy na vlečkách sloužily k posunu dokonce i motorové vozy M 131.1 a někde se vyřazené motoráky používaly i v neveřejné osobní vlečkové dopravě (M 240.0 v Letu Kunovice). Ale já bych to viděl spíš na to nákladiště ČSD. A jak už jsem napsal výše, jsem omezen kolejivem, které mám v šupleti, zatím se mi nechce utrácet za nové a výsledkem mého kreslicího šílenství je poznání, že mi vystačí na 3 delší nebo 4 kratší šturcy.

No ale mezitím už mám - opět z toho, co dům dal - připraven materiál na pláň spodku, takže tím se rozhodování zjednoduší. Víceméně teď budu už jen přemýšlet o tom, jestli opravdu mají být šturcy jen v přímé nebo jestli a jak lze odůvodnit i jejich polohu v oblouku. Máte někdo příklady nějakých reálných situací v obloucích, ať už ve stanicích nebo na vlečkách?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod JanoH0e » sob 21 říj, 2017 9:07 pm

Nakladacie miesta v oblúku je dosť. Napr. Šašovské Podhradie, Počkaj na pílach, atď. Ale v podstate vždy na konci je rovinka. Tipnem si, že kvôli bezpečnosti pri posune - chovanie vozidla. Ale predpis nemám.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Kameničky 100x jinak - tentokrát v TT

Příspěvekod hopeter » ned 22 říj, 2017 8:00 am

Kameničky jsou vlastně zkrácená Dobruška bez remízy a strojní koleje...
Dva šturcy a jedna vlečka to určitě nepřeplácá.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: svatopluk a 5 návštevníků