Plánek tt k posouzení

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » pát 29 zář, 2017 7:00 pm

milan ferdián píše:
grexx píše: ta hlavní stanice je krátká, neplánuju provozovat dlouhé soupravy nebo rychlíkové vozy nato nemám poloměry, ten hlavní panel má šířku 70 cm mohl bych jít max na 80 cm, ale raději bych zůstal u těch 70 cm, nato se to špatně vymyšlí alespoň mě :-) s tím kolotočem máš pravdu jen jsem to zkusil rád bych ho tam měl :-)

Kolotoč ti je nanic :D .Rocky_MK ti nastínil ideu kolejiště.Upřímně na té ploše,maximálně lokálka. :wink:.Hloubka 70 cm,poloměr R310 a jsme na 62 cm,kraje po 4 cm a máš vymalováno. Milan


já vím že nastínil, jsem za to rád za každý pohled jinýma očima :shock: :D , ten kolotoč není až tak marnej jak píše Rocky .... A zvaž tu točnu. 1-2místná remíza se zázemím má daleko větší hodnotu než točna v s rotundou v takovéhle staničce.
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod Rocky_MK » pát 29 zář, 2017 7:06 pm

I na těch 80 centimetrech (pokud by v té levé nudli byla vlečka, což si myslím, že by měla, protože na nic moc jiného se nehodí) to je docela na kočku. Vnitřní poloměr R310.
grexx2.png
grexx2.png (13.25 KiB) Zobrazeno 6839 krát
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » pát 29 zář, 2017 7:18 pm

Rocky_MK píše:I na těch 80 centimetrech (pokud by v té levé nudli byla vlečka, což si myslím, že by měla, protože na nic moc jiného se nehodí) to je docela na kočku. Vnitřní poloměr R310.
grexx2.png


s těma poloměrama se peru od začátku, puvodně to měl být panel 280 x 80 ty nudle jsem tam přihodil právě proto aby to bylo zajímavější, tu levou kvuli té koncové stanici a za ní že by bylo třeba překladiště dřeva a tu pravou nudli jen pro mini koncovou stanici.
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » pát 29 zář, 2017 7:44 pm

každopádně uvítám i další připomínky a návrhy, víc hlav víc ví :)
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod t29 » sob 30 zář, 2017 12:53 am

Tak jsem zkusil. Cílem byla co nejdelší vedlejší trať, se zastávkou navíc:

Obrázek

No.. skryté nádraží by bylo lepší dát o patro níž a přidat vratnou smyčku, kolem zadní strany se vejde rampa o přijatelném sklonu. Vedlejší trať stoupá se sklonem 3% až po horní portál tunelu, dál 1,5% až do koncové stanice. Vlečka stoupá se sklonem 4% a R310, pokud je to příliš, tak by se dala napojit do vedlejší trati někde kolem zastávky, pak by byl sklon minimální. Takhle zase můžeš vozit náklad z koncové stanice do odbočné, vykřižovat skrz automatický provoz na hlavní trati a vytáhnout vozy na vlečku.

V odbočné je místo pro "brejlovce se čtyřma", ale jen tak tak. Koncová by potřebovala aspoň 5cm šířky navíc, takhle vlaky zajíždí málem do čekárny. A remíza (vyznačeno červeně) prostě jinam nevleze.
TT + DCC věčný začátečník
Uživatelský avatar
t29
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 03 led, 2017 11:17 pm
Bydliště: UH

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod Rocky_MK » sob 30 zář, 2017 9:44 am

t29 píše:Koncová by potřebovala aspoň 5cm šířky navíc, takhle vlaky zajíždí málem do čekárny. A remíza (vyznačeno červeně) prostě jinam nevleze.

Nebo tam dát jen polovinu šířky výpravní budovy coby poloplastickou kulisu.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod milan ferdián » sob 30 zář, 2017 11:05 am

Kluci,vy hrajete s hloubkou 80,0 cm a né s požadovanými 70,0 cm.Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod Rocky_MK » sob 30 zář, 2017 11:20 am

Grexx přece nezavrhl možnost šíře 80 cm aspoň části panelu.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » sob 30 zář, 2017 12:11 pm

dík za návrh, vypadá to dobře, tu pravou koncovou stanici bych mohl o těch 5 cm zvětšit a ta hloubka 80 cm no budu muset jít touto cestou, těch 70 cm je opravdu málo
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » pon 02 říj, 2017 4:47 pm

Ještě jednou dík t29 za plánek, jen zkouším nakreslit různé varianty, nějak se nechci zdát té koncové stanice vlevo nahoře, bylo by fajn kdyby vlaky mohli jezdit z jedné koncové stanice , přes odbočnou do druhé koncové, budu rád za každou připomínku a prosím moc mi nenadávejte :lol:
Přílohy
kolejiště 1.70 D.jpg
kolejište 1.70.jpg
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod Rocky_MK » pon 02 říj, 2017 5:10 pm

Je to vcelku pěkné, i když úpravy by to chtělo. Ať mě kdyžtak opraví zkušenější, ale nejsem si úplně jistý, že by z jedné malé koncové přes odbočnou jel vlak do druhé malé koncové (i když vlastně proč ne...). To si spíš umím představit, že by do odbočné přijel osobák, ze kterého by se oddělily dva motory a každý by jel do jedné koncové. Anebo prostě dva motory, co by pendlovaly odbočná-koncová 1, odbočná-koncová 2.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod hank » pon 02 říj, 2017 6:11 pm

Rocky_MK píše:... nejsem si úplně jistý, že by z jedné malé koncové přes odbočnou jel vlak do druhé malé koncové...


Ale jo, ve III. a IV. epoše celkem běžně. Tam, kde do uzlové stanice ústilo více lokálek stejného řádu a v uzlové stanici bylo depo, které je obsluhovalo stejnou řadou hnacích vozidel, HV běžně mezi odbočujícími lokálkami přecházela. Důvodem byla konstrukce oběhů s ohledem na optimální využití HV. Dnes už to možná tak běžné není, ale dnes je přece jen jiná situace. (Redukce provozu na lokálkách, regionální doprava, přístup soukromníků na síť, výsledky výběrových řízení apod.)

Napadá mě třeba Suchdol nad Odrou nebo Karlovy Vary. "Dálkové" osobáky z Mariánek do Johanngeorgenstadtu jezdily v některých obdobích dost často.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod Michal Vaniš » pon 02 říj, 2017 8:20 pm

Zdavím.
Připomínka k trasování hlavní tratě v nádraží.Standartně se stanice staví s hlavní průjezdnou kolejí obvykle označenou č.1.
Pokud si si to představíš na současném plánku,dejme tomu- rychlík vyjede z SN přijede do stanice zleva okolo výtopny a zastaví v nádraží, to je tvá kolej č.1. (Pozn.kolej č.2 nyní budeš mít od vlaku směrem k staniční budově.) A vlak by měl bez dalšího křižování lokálkové tratě pokračovat doprava(jet rovně) do SN.

Změna osy hlavní koleje mezi kolejí č.1 a č.2 v reálu bývala velkou vyjímkou, postupně se při rekonstrukcích tyto "anomálie"rušili.
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod el_salamo » úte 03 říj, 2017 6:42 am

Máš to hodně nadoraz - u každé hrany panelu počítej od koleje aspoň 4cm mezeru. Na lokálce by sis mohl pomoct obloukem r267 - lokálkové vozy to většinou projedou. Co místo odbočného nádraží udělat klasické nádraží a odbočku z širé trati? Nemusel bys vést dva oblouky vedle sebe.

Když nad tím přemýšlím, tak mě něco napadlo, zkusím sem večer hodit splácnutý návrh.
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 207
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » úte 03 říj, 2017 3:27 pm

[at
Michal Vaniš píše:Zdavím.
Připomínka k trasování hlavní tratě v nádraží.Standartně se stanice staví s hlavní průjezdnou kolejí obvykle označenou č.1.
Pokud si si to představíš na současném plánku,dejme tomu- rychlík vyjede z SN přijede do stanice zleva okolo výtopny a zastaví v nádraží, to je tvá kolej č.1. (Pozn.kolej č.2 nyní budeš mít od vlaku směrem k staniční budově.) A vlak by měl bez dalšího křižování lokálkové tratě pokračovat doprava(jet rovně) do SN.

Změna osy hlavní koleje mezi kolejí č.1 a č.2 v reálu bývala velkou vyjímkou, postupně se při rekonstrukcích tyto "anomálie"rušili.


takže nějak takto ???
2017-10-03_17_26_24.jpg
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků